1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2684846

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Hörde ett intressant förslag.
Lag 14 direkt ut och lag 1 i HA upp.
Sedan tar lag 13 i SHL plats i slutspelsträdet för HA. Dvs, om det vore den här säsongen skulle HV tagit Brynäs plats i HA-slutspelet.

Jag älskar HA-slutspelet då det är mycket öppnare spel med fler överraskningar och fler målchanser.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{5647}: Varsågod! 😊

Sv: Apropå nånting...
{5647}: Jo det där upplägget har jag förespråkat länge.

Med tanke på den stora klyftan ekonomiskt mellan HA och SHL. Så skulle det inte alls svida lika mycket för det lag som åker ur SHL. Då kan man satsa rätt hårt för att gå upp så snabbt som möjligt igen.

Det underlättar också för det lag som vinner HA serien att vara med tidigare på spelarmaknaden och vara med och buda på SHL spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...