{5647}: Jo det där upplägget har jag förespråkat länge.
Med tanke på den stora klyftan ekonomiskt mellan HA och SHL. Så skulle det inte alls svida lika mycket för det lag som åker ur SHL. Då kan man satsa rätt hårt för att gå upp så snabbt som möjligt igen.
Det underlättar också för det lag som vinner HA serien att vara med tidigare på spelarmaknaden och vara med och buda på SHL spelare.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Med tanke på den stora klyftan ekonomiskt mellan HA och SHL. Så skulle det inte alls svida lika mycket för det lag som åker ur SHL. Då kan man satsa rätt hårt för att gå upp så snabbt som möjligt igen.
Det underlättar också för det lag som vinner HA serien att vara med tidigare på spelarmaknaden och vara med och buda på SHL spelare.