1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614979 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2721044

Sv: Försäsong 2024
Perreman: Det tycker jag också, alldeles för mycket blått.

Svarskommentarer

Sv: Försäsong 2024
Jag såg bara 3e perioden igår så jag kan bara uttala mig om det. Mina 3 + och -

+ Skridskoåkning. Bra fart och aldrig stillastående. Jädrigt kul att se!
+ Forchecking. Aggressiv och "in your face" som Olli pratar om. Påminde om tiden när Robban Carlsson och Niklas Nordgren spelade i TIK!
+ Mer skott mot mål än tidigare = fler farliga chanser och i kombination med mycket skridskor jobbigt att möta för en motståndare

- Obalanserad forchecking. Ofta två mot en som öppnade upp stora ytor för BIF om TIK inte vann pucken.
- Spel i mittzon. Hade vi något spel i mittzon? Det var mest en transpportsträcka för BIF då våra forecheckande forwards ofta inte hann tillbaka till mittzon. Detta ser jag som en stor risk när vi möter bättre lag.
- DJ'n från 1985. Låtval i urval: "Klappa händerna när du är riktigt glad", "Små grodorna", "Breaking the law". Jösses vad hände här!!??

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer