-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 14
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Men så trillade dom av pinn en efter en och det var dags att värva nya spelare till nästa säsong, han började att söka i Finland efter nya spelare för det hade ju lyckats så bra förut men det var bara det att han hade en duktig fd spelare som stod för scoutningen då och han hade slutat nu så där fick han inget napp.
Då forsatte han till England, Europas hockey bakgård och hittade en spelare där till sitt lag, sedan forsatte han till div 1 och hittade tre st spelare han tror mycket på inför framtiden.
Det roliga med just den här sportchefen är att hans lag gick jättebra förra säsongen och dom stod för en sensation i svensk ishockey genom att ta sig till semifinal helt otippat och hela Sverige strödde superlativer över laget men när väl säsongen var över och man skulle försöka att värva ETABLERADE elitseriespelare till laget så ville/kunde inte sportchefen locka hit dom.
Varför ? besitter inte sportchefen på bättre kontakter eller är han inte tillräckligt bra att få hit ETABLERADE spelare från elitserien, som det känns nu så är man inte ens säker att man slipper kvalspel nästa säsong, det räcker bara med att titta på vad vi har på backsidan Jäger, Halvard och Sanny är inte tillräckligt bra, det är i defensiven vi kommer att få problem nästa säsong.
Hoppas jag får fel och att TIK gör en kanon säsong till !!!!