1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2825256

Sv: Apropå nånting...
Tror namngivningen av Emil Cederlund som 3 e målvakt är viktig.

Duktig ung målvakt, framtidslöfte.
När juels kontrakt går ut tvivlar jag på att han skriver nytt eftersom han är så billig och Johanssons har väl ett väldigt långt kontrakt.

Så tror Cederlund efter nästa säsong är timrås målvakt tillsammans med Johansson.

Ett långskott men känns som Team Nubben/ Kapanen tänker så pass långsiktigt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{10779}: Juel har till 25/26 och Johansson till 26/27, så en säsong extra på JJ.

Ser gärna att vi går all in på Juel och byterut en mplvakt när JJs kontrakt går ut.

87.8% på 19 matcher för Cederlund. Han kan få utvecklas mer på annat håll innan vi hugger han på en riktigt kontrakt.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...