1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615007 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2855551

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Slutspelsmatcherna mellan Timrå och Frölunda känns fan mer sinnesjuka i karaktär än något annat...

Ramträffar, domarskandaler, försvunna stjärnor, horribla misstag, obefintligt PP, kuk Roger, sex sekunder, skador, lobotomerad portapublik och Ollis snack om:

- Moving da skate and do some god staff with da pack. (In deep Inglish Finnish)

Precis där och då tröstar man sig med att i en eventuell match "seven" upphör precis all slutlig microskopisk hockeylogik...

Lyckas vi bara vinna på måndag, då når vi åter nollpunkten i stormen. Där dras ett ett jävla magiskt streck över allt som varit.

Match sju är något helt annat!

I en sjua skulle det inte förvåna en sekund om spelare som Koivisto avgör hela skiten med årets mest oväntade slagga rakt upp i krysset... Alltså i Frölundas kasse;)

Giv oss frid. VINN!

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
En grej som inte diskuteras, varken på hockeysnack eller i poddar, är hur vi fullständigt krossar storstadsklubben Frölunda på läktaren. Vi har haft tifo i 4 av 5 matcher och non-stop hålligång. Om ni upplever att sittplatspubliken i SCA är inaktiv skulle en match i eventarenan Scandinavium vara perspektivgivande. Timrås bortastå tamejfan överröstar periodvis Frölundas hemmadito och göteborgsgänget har väl som flest haft 10 personer på bortastå?

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
blir det 7.e o avgörande match
då kan allt hända
nerver m.m

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer