1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2859047

Sv: Silly Season 2025-26
Ska man tolka pressmeddelandet som att inte fler kommer att lämna?

Det känns ju lite skumt. Jag tänker på Erixsons situation, Dahlen ev går till Schweiz och Forsmark ev till NHL. Känns lite tidigt att gå ut med ett sådant uttalande...

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: Kapanen sa ju att man räknar med Dahlén. Det har även varit tonerna från media, likt Madhawk etc. Att det inte finns nått konkret intresse från Schweiz.

Erixon hade ju en intervju häromdagen. Där han sa att han var beredd att göra allt som går för att blir bra i ryggen igen. Har dessutom ett år kvar på kontraktet. Så där får vi nog vänta över sommaren i allafall. Innan vi vet om han får bukt på ryggen eller inte. Vilket jag har svårt att se att han får.

Så länge Erixon inte kan träna, så betalar vi ju ingenting flr honom i dagsläget. Utan han får full ersättning från Försäkringskassan.

Så för varje månad som går utan spel. Så sparar vi ju in minst 170k i månaden.

Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: Ja ska man göra det i listform på det där sättet så hade man kanske kunnat vänta lite. Eller ligger det ingen sanning i Dahlén till alperna ryktet? Är inte Forsmark så nära NHL som tidigare sagts? Och kommer Erixon försöka "sitta av" sitt kontrakt?

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer