1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614999 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2956587

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: En grej jag har reflekterat över även tidigare säsonger. Det är att Nubben ofta stoltserar med att truppen är satt så tidigt.
När andra sportchefer ofta har lite is i magen och noggrant följer marknaden etc.

Särskillt att vidga vyerna och scouta mer än bara Svenskt och Finskt på det.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Har aldrig sett storheten i den strategin egentligen. Att sätta trupper långt före sässongslutet innan man vet vilka som trillar ur osv. även om man som sportchef kanske måste agera så eftersom de flesta klubbar agerar så .en bieffekt av detta är att det även basunerats ut för allmänheten så tidigt som i november vilka som lämnar..
många gånger är det så iaf.
Man saknar ändå de gamla silly season perioderna som var förr.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer