Patrick Polly: Senaste fem säsongerna har Hartmann legat i spannet 13-25 poäng per säsong och då är det fem år sedan han hade den där 25 poängssäsongen och han har fått massor av speltid i PP med en av ligans absolut bästa spelare.
Skulle säga att det är långt ifrån oersättligt. Önskar Hartmann all lycka i DIF och unnar honom en nytändning i karriären men för Timrås del så tolkar jag detta positivt. Även om han inte ersätts rakt av så frigör vi pengar och spelare längre ner i hierarkin kan få speltiden att lyckas.
Cobra: Ska bli intressant att höra vad Nubben säger om att han släpper Hartmann. Om pengarna ska läggas på ny spelare (gärna en spetsback) känns det ok. Hållander blir nog bara en våt dröm!
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Skulle säga att det är långt ifrån oersättligt. Önskar Hartmann all lycka i DIF och unnar honom en nytändning i karriären men för Timrås del så tolkar jag detta positivt. Även om han inte ersätts rakt av så frigör vi pengar och spelare längre ner i hierarkin kan få speltiden att lyckas.