RYGG HANS: Helt rätt, ser att nån skrivit att det här är bra deal för Timrå så vad får vi då? För att veta om det är en bra affär så måste vi se stålarna.
Okej, Hartmann är inte den mest fundementala byggstenen i Timrå IK:s trupp 26/27 men en kugge är han. Att dessutom en konkurrent får förstärkt med en spelartyp dom tycks ha bristvara på, ja då bör vi tjäna en del på det. Vill inte se några GIF-fasoner där spelare går för fikapengar bara för att dom (GIF) är långt ner på totempålen. Förhoppningsvis sitter inte Timrå med lika ihålig plånbok utan kan vara med och diktera villkor.
En parameter i affären kan ju vara att Nubben o Timrå vill visa goodwill och inte kärva när en "trotjänare" vill röra på sig. Men den parametern tycker jag bara i marginalen ska påverka affären.
I övrigt lycka till Heartmannen o se för faäen till att du gör dina ~20 poäng mot LHC, Växjö, Öret o Löven :-)
sargad: En annan aspekt i det här är tappet av ytterligare en kulturbärare. Det är inte lite timråitiskt som försvinner i Boyce, EP, Dahlén och nu Barre. Det ska man också ta i beaktning.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
För att veta om det är en bra affär så måste vi se stålarna.
Okej, Hartmann är inte den mest fundementala byggstenen i Timrå IK:s trupp 26/27 men en kugge är han.
Att dessutom en konkurrent får förstärkt med en spelartyp dom tycks ha bristvara på, ja då bör vi tjäna en del på det. Vill inte se några GIF-fasoner där spelare går för fikapengar bara för att dom (GIF) är långt ner på totempålen. Förhoppningsvis sitter inte Timrå med lika ihålig plånbok utan kan vara med och diktera villkor.
En parameter i affären kan ju vara att Nubben o Timrå vill visa goodwill och inte kärva när en "trotjänare" vill röra på sig. Men den parametern tycker jag bara i marginalen ska påverka affären.
I övrigt lycka till Heartmannen o se för faäen till att du gör dina ~20 poäng mot LHC, Växjö, Öret o Löven :-)