+ 1
Inlägg: 3038943
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Vi var ju bottentippade för 2 säsonger sedan också även fast vi hade spelare som Hållander, Dahlen, Kapanen, Pettersson, Wedin, Lander osv. Spelar nog inte så stor roll vad vi sätter ihop för lag, vi hamnar alltid där nere. Experterna hittar alltid nån svaghet sen går dom stenhårt på det. T.ex. för dålig backsida eller att vi har en orutinerad tränare, eller en tränare från Finland för dom misslyckas jämnt i shl osv.
Känns som att det är noll fokus t.ex. på att vi har 3 spelare som var framträdande i jvmguld laget i vintras och vad dom kan ta för steg i år. Hade dessa lirat i DIF hade det ju inte pratats om nåt om hur bra dom kan komma att bli nästa säsong. Linus Eriksson tycker jag gjorde en riktigt bra avslutning på säsongen och var en av våra bästa spelare, han tror jag mycket på kommande säsong.
Känns som att det är noll fokus t.ex. på att vi har 3 spelare som var framträdande i jvmguld laget i vintras och vad dom kan ta för steg i år. Hade dessa lirat i DIF hade det ju inte pratats om nåt om hur bra dom kan komma att bli nästa säsong. Linus Eriksson tycker jag gjorde en riktigt bra avslutning på säsongen och var en av våra bästa spelare, han tror jag mycket på kommande säsong.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Intressant tankegång. Jag tippar exakt samma, möjligen att HV och Löven då hade hamnat under oss i vissa tips... Det har ju f ö blivit en sanning att det var Dahlén och ingen annan som räddade oss kvar. Det är klart man kan se det så, men man kan också se det som en KOLLEKTIV kollaps sista tio omgångarna och att om den inte inträffat hade vi - mycket tack vare Dahlén och Pettersson såklart - till och med kunnat bli topp 6-8, där vi ju låg stora delar av säsongen.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : håller helt med. är ju svårt att säga att man är glad över tappet av dessa två men nått va ju tvungen att hända. förra säsongen o i synnerhet avslutningen var allt utom bra.
eftersom ja inte har någon spå kula kan ja inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nått va tvungen att hända är ja helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väll de som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
eftersom ja inte har någon spå kula kan ja inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nått va tvungen att hända är ja helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väll de som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.