-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det är pinsamt att se Peltoma, Ålund mfl. glida omkring lite oengagerat! Timrå har ett spelarmaterial som kräver att man kämpar till 100% i varje match, annars vinner man inte.
Trots 4 mål i baken tycker jag Kapanen får godkännt. Däremot borde Wallin och Halvardsson aldrig tagits till klubben, åtminstone inte för att ingå i årets elitseriebesättning. Möjligtvis för att ta in som spelare för framtiden. Aldeles för unga och orutinerade för elitserien. Dagens insats av de båda herrarna lär gå till historien som en av de värsta back insatserna i modern elitserie.
Dock klandrar jag inte enbart dem, resultatet är ju väntat då man totar ihop de två minst rutinerade backarna i samma par. Varje gång de var på isen idag var det konstant press från Modo.
Timrå fortsätter sin väg mot kvalserien, som jag tyvärr tror att när den är färdigspelad inte kommer att ha Timrå som ett av de två första lagen. Som lök på laxen försvinner ju även Z nästa år. Ett Timrå utan Z idag skulle ha förlorat mot MoDo med 0-6.
Timrå ur eliten, kvar finns bara skiten....