Lag 1,2 och 4 i elitserien har tillsammans 6 utespelare i svenska laget i SHG. Lag 3 har 4 spelare med. Hmmm... fiskit.. Varför är det på detta viset:
1) Lag 1,2 o 4 har breda trupper där inte så många spelare sticker ut och lag 3 har en tunn trupp med några få som spelar non-stop?
2) Lag 1,2 o 4 bygger på ickesvenska spelare och lag 3 har en "svenskare" stomme?
3) Lag 1,2 o 4 råkar ha flera skadade just för tillfället och lag 3 har spelare som är friska som nötkärnor?
4) Lag 1,2 o 4 har tränare och ledare som är ovilliga att släppa spelare till landslaget under pågående säsong i samma stil som Juve t ex och lag 3 har tränare och ledare som är lojala mot landslaget och tycker att det "är något fint" att representera 3 kronor?
Själv tror jag att det är en kombination av punkt 2 och 4. Gissar att en del återbud med hänvisning till punkt 3 egentligen grundar sig på punkt 4.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
1) Lag 1,2 o 4 har breda trupper där inte så många spelare sticker ut och lag 3 har en tunn trupp med några få som spelar non-stop?
2) Lag 1,2 o 4 bygger på ickesvenska spelare och lag 3 har en "svenskare" stomme?
3) Lag 1,2 o 4 råkar ha flera skadade just för tillfället och lag 3 har spelare som är friska som nötkärnor?
4) Lag 1,2 o 4 har tränare och ledare som är ovilliga att släppa spelare till landslaget under pågående säsong i samma stil som Juve t ex och lag 3 har tränare och ledare som är lojala mot landslaget och tycker att det "är något fint" att representera 3 kronor?
Själv tror jag att det är en kombination av punkt 2 och 4. Gissar att en del återbud med hänvisning till punkt 3 egentligen grundar sig på punkt 4.