-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 9
- Silly Season 2026-27 (5169)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag känner en oerhörd besvikelse, och i mina ögon är denna säsong ett sportsligt fiasko. Detta därför att man presterade som minst när det gällde som mest. Man fick inte alls ut det som laget var kapabla till.
Om man presterat på topp, vågat spela den hockey laget spelat hela tiden under Kentas ledning fram tills kvartsfinalserien, men ändå förlorat hade jag reagerat annorlunda. Irriterande som fan, men inget fiasko.
Grundserien var ett stort fall framåt. Där syntes Timrås potential. Hade man nått semi fanns det fanimej en realistisk chans på guldet. Definitivt final.
Men likförbannat: hockey är inte fotboll. Elitserien är ingen rak serie. Det du vinner efter 50 omgångar är ett bra utgångsläge för slutspelet. Det är då det avgörs. Och det är då man ska vara på topp.