-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5177)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Tankarna gick snabbt tillbaks till gårdagskvällen och den prekära situation Timrå IK har hamnat i.
Efter att ha gått till jobbet och sedan tagit sig en välförtjänt dusch sitter vi på morgonfikat. Första frågan kommer från en luling, "Det går tungt för Timrå..". Jag känner hur illamåendet från gårdagen kommer tillbaks och att ångesten slår till som en slägga i bakhuvudet. Det enda jag lyckas svara är "Det är lustigt hur man kan må så dåligt när Timrå inte går bra" sen har jag ett svagt minne att jag försökte hävda mig genom att nämna Pärssinen och Pirjetä, naturligtvis ett självförsvar i denna svåra stund.
Egentligen är det otroligt jag kan vara inne här på HS eftersom jag långa perioder har hållit mig borta då jag helt enkelt mår för dåligt av att bara gå in här. Nu är det klart att vi inte kommer till slutspel(enligt mig iaf), men jag ser inte fram emot en kvalserie med ett starkt Malmö och SAIK. Tror vi får sikta in oss på ingemansland istället för att dö digerdöden i KS.
Ångest är en självklarhet som TIK-supporter men den ångest som skapas av en kvalserie vet jag inte om mitt hjärta klarar av. Då måsta jag juh sjukskriva mig...
TIK i ES 2006/2007!