1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2006-01-17

657944 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Nu har Charles tagit till gnällspikstaktiken igen. Visst, jag såg inte tacklingen.. och den var säkert inte vacker heller. Sen är jag också besviken över hur lite Manderville har presterat framåt hittills.

Men att Challe och DIF skulle gnälla över en ful tackling var inte så värst oväntat. En gång stockholmare alltid stockholmare.
Dom är ju som bekant inte vana vid den norrländska klassikern där man inte lirar med silkesvantar och vattenkammat skägg...
Den så kallade "skogshuggarhockeyn" *Smile*.



"The fight is on" Nu tar vi SSK i kväll... Vi ska till slutspel !!!.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Kerstin_k: Den nye backen skulle visst vara 186 cm ung. som Johan Svedberg så Jantunen är klart mindre /kortare men det kan ju ändå vara
svårt att avgöra när man ser från sidan av isen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Fet-Ecke: Kan det inte ha varit den där backen som testspelade med Timrå? Eller är han helt avskriven redan? Han kanske inte ens är vänsterskytt, eller?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: Brett Hull har även tillfrågats av Brunflo. Ja, det tänkte väl att Igor Larionov skulle kunna locka honom att ställa upp. Det vore nåt det.. ;-)

Men på länken i AB om att DIF anmäler Manderville står det ju inget mer att läsa än tidigare. De har inte bestämt sig hur de ska göra än.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: Vi har 10 forward det lyser panik om!!! Var hittar alla dessa spelare????
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: Brett Hull är ju Högerskytt!!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: Det skulle vara enormt coolt, en av mina all-time favoriter. Men han är nog inte intresserad och sen är frågan om han skulle platsa nu, han lär ju inte ha hållit igång så mkt sen han slutade i Phoenix
Kommentera


Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: Så länge vi har Dåliga backar kommer vi inte att vinna de avgörande matcherna, vad har vi Jo 6 kompleterings backar som det lyser panik om!!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Fet-Ecke: kanske Brett Hull...? Zäta har övertalat han.... du måste till Timrå och hjälpa grabbarna lite
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: När jag var på arenan vid lunchen så var det två spelare som tränade inbrytningar i från kanten och målvaktsdragningar. Den ena var Jantunen men den andra kände jag inte igen! Vänsterskytt och ungefär samma storlek och kroppsform som Jantunen.
Någon som vet vem det kan ha varit?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
TIKbiff: Hoppas det för våra vänners skull! ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Fet-Ecke:
Tror nog att det är klart innan dess om det kommer någon mer, Jantunen blev ju klar innan, men han får inte spela förrän den 23/1
OM det blir någon mer så lär det snart komma ut ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Fet-Ecke: Ja, det är inte långt borta nu, magsåren alltså... ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken,Talangscouten m.fl: F..n ni måste ju få blödande magsår innan måndagen den 23 januari när fönstret öppnas! Slappna av!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Talangscouten: Det är ju det jag skriver, att vi MÅSTE värva fler spelare än Jantunen!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken:

Jantunen kan ej ensam fixa nytt kontrakt åt oss. Jantunen har en stor bonus för att ta oss till slutspel. Undrar hur motiverad han är nu när slutspelsplatsen är förlorad?

Nu är 3 poäng ett måste mot SSK på Torsdag. Det är inte säkert att ens det räcker eftersom vi har både FBK o HV71 borta. Medans SSK har typ Mora hemma.

Nu gäller det att ta fram det sparade kapitalet på x antal miljoner o värva spetskompetens inför kvalserien. Gör vi inte detta blir det (hemska tanke) Allsvenskan nästa år. Bobcats lär väl ramla ut dom också så något derby blir det inte heller...

ps. 2-3 förlust igen! har tappat räkningen, är det mer än 10 gånger?. Synd att man inte spelar på bomben... D.s
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Bara en spelare som står upp i laget!?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
sargad: är HS en tävling om vem som har mest rätt om hur dåligt eller bra...( en svordom ) det går för Timrå och vilken som har dissad ner rätt spelare.....?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2-"iggy: vem är efterklok? Jag ville ju ha Corey kvar från början!": Nu börjar jag snart svikta i mina försök att argumentera mot dig Rolf. Tittar man i backspegeln så verkar du ha rätt(med belägg å allt) i 90-95% av allt tyckande. Jag känner mig liten vid sidan av dig Rolf. Du är mer eller mindre facit.

Kan det vara så eller håller jag sakta men säkert på malas ner av maskineriet Rolf(& company).
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Timrå gjorde i mina ögon en bra insats igår, stundtals riktigt bra. men det är hela tiden något som blir fel.

Vi hamnade i tidigt underläge (backarna för svaga framföra mål), för vilken gång i ordningen nu? Men vi vek inte ner oss utan ägde sedan första perioden trots att DIF fick två riktigt billiga PP.

I andra perioden gör dem ett mål där backarna var för svaga framför mål, Svoboda släppte mer returer rakt ut igår än tidigare men hade ingen som helst hjälp av sina backar att rensa. Jag gav upp då.

Men Timrå slet på och lyckades vända matchen till 2-2 och hade sedan innan periodens slut säkerligen 3-4 jättechanser att ledningen också.

Den sista perioden är vi också det klart bättre laget i spel fem mot fem, men de får sitt mål i PP efter en idiotutvisning av Peter Ström, dock hårt dömd men ändå onödig. Fredrik Warg som var bäste spelare sett till hela matchen slaravde då han skulle rensa och DIF kunde peta in ett ledningsmål på den tredje returen tror jag det var.

Vi har flera kanonlägen att kvittera men det vill sig inte just nu. Hedersam förlust #12 denna säsong var ett faktum. Vi har aldrig förlorat med mer än 3 mål i någon match.

24-39 i skott igår.

Djurgården ligger 7:a i elitserien tack vare att man är 3:a i skottprocent. Timrå ligger för att man är 12:a i samma statistik.

Elitserietabellen i antal skott på mål:

1. Linköping 1264
2. Frölunda 1178
3. Luleå 1131
4. TIMRÅ IK 1104
5. Södertälje 1076
6. Färjestad 1057
7. HV 71 1052
8. MoDo 1000
---------------------
9. Leksand 976
10. Mora IK 955
---------------------
11. Djurgården 945
12. Brynäs 886
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Va e de för tackling som de står om på aftonbladets nätupplaga. Har kollat på videoupptagningar men jag har inte sett nån tackling!! E de bara Challe som e tjurig eller va de nå fult??
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Frella: Jag är inte lika övertygad som du att vi får se ett annat målvaktspel om puckarna börjar trilla in. Möjligtvis kan backarna höja sig ett snäpp så att de är bättre på att rensareturer. Vilket de är rätt slappa med nu...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Tycker ändå inte att Svoboda kan beskyllas så jättemycket för målen .. alla tre var ju faktist returer..Tredje målet fick de väl t.o.m. skjuta 2-3 returer innan puckuschlingen gled in lite retsamt .. 

Okej några puckar kanske han borde limma .. men ska inte backarna rensa bort returer, eller åtminstone låsa motståndarnas anfallare som Djurgårdens backar gör ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Patrick Polly: Att vara målvakt i TIK måste ju samtidigt vara den mest utsatta positionen i världen också. Man vet om att ifall jag släpper in mer än två mål så är det kört. Snacka om press. Skulle målen börja komma är jag övertygad om att vi skulle få se ett helt annat målvaktsspel.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Vet inte om ni har läst detta redan men DIF anmäler Manderville efter tacklingen igår.

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2: Jag håller med rr2 Corey är en riktigt bra målvakt med ett
bra psyke också..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
LennartA: Jag sa inte att backarna var felfria. Bara att Svoboda inte är bättre än vad Oksa var. Men Svoboda borde ha grejat första målet tycker jag. Likaså dabbade han sig mot Luleå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Patrick Polly: Och var finns/fanns backarna? Borde inte dom "rensa" undan puck eller spelare på returerna? Som igår när Djurgårdsj....n får tre !!! försök innan han petar in returen!
Skyll inte på Svoboda enbart utan inkludera också dom som finns överallt utom på "rätt" plats, i tid och otid.
"Ensam är stark" gäller inte i lagidrott.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Stenkarn: Faktiskt. Tycker inte att Svoboda är mkt bättre nu än vad Oksa var när han blev satt på bänken på grund av ovan nämnde.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Patrick Polly: Exakt. Vad tjänar det till att man hör om hur Svoboda ibland gör helt grymma räddningar, när han i ett annat ögonblick klantar sig. Han måste skärpa sig, helt klart. Jag hoppas att Oksa får stå nästa match, eller ännu nästa, så att Svoboda känner budskapet och Oksa inte rostar igen totalt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
erathoo: Ja Svoboda är ingen frälsare som man hade kunnat hoppas på
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Ja idag är nog värsta dagen under den här säsongen. Efter att ha suttit under gårdagskvällen och uppdaterat wap:en varje minut och för varje gång blivit mer och mer askgrå i ansiktet fick jag några timmars sömn. Dock var det inte utvilan och pigg man vaknade när klockan ringde kl 06.00.
Tankarna gick snabbt tillbaks till gårdagskvällen och den prekära situation Timrå IK har hamnat i.
Efter att ha gått till jobbet och sedan tagit sig en välförtjänt dusch sitter vi på morgonfikat. Första frågan kommer från en luling, "Det går tungt för Timrå..". Jag känner hur illamåendet från gårdagen kommer tillbaks och att ångesten slår till som en slägga i bakhuvudet. Det enda jag lyckas svara är "Det är lustigt hur man kan må så dåligt när Timrå inte går bra" sen har jag ett svagt minne att jag försökte hävda mig genom att nämna Pärssinen och Pirjetä, naturligtvis ett självförsvar i denna svåra stund.

Egentligen är det otroligt jag kan vara inne här på HS eftersom jag långa perioder har hållit mig borta då jag helt enkelt mår för dåligt av att bara gå in här. Nu är det klart att vi inte kommer till slutspel(enligt mig iaf), men jag ser inte fram emot en kvalserie med ett starkt Malmö och SAIK. Tror vi får sikta in oss på ingemansland istället för att dö digerdöden i KS.
Ångest är en självklarhet som TIK-supporter men den ångest som skapas av en kvalserie vet jag inte om mitt hjärta klarar av. Då måsta jag juh sjukskriva mig...

TIK i ES 2006/2007!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Usch, var på globen igår och det var inte skoj.....DIF var INTE bra, men ändå lyckas de få in målen när de behövs...det värsta är att det såg ut för TIK som det har gjort alltför många matcher denna säsong, fattar inte vad vi ska göra för att vända trenden.

1) Uddamålsförlust (igen)
2) För många målvaktsreturer
3) Avgörande baklängesmål efter onödigt misstag (Wargs rensning)
4) Vi har pucken mycket, vinner skotten, spelet ser ändå ok ut.
5) Kör för "hårt" i början, tappar orken?
6) Litar inte riktigt på varandra/dåliga positioner ofta, både i anfall o försvar
7) En himla otur......eller ett BRA lag har tur.....

Det viktigaste nu är att fokusera på hur det faktiskt ser ut i tabellen och inse läget, börja spela lite enklare, hålla positionerna, hoppas på värvning(en), börja få lite tur....


.....kom igen nu TIK, vill inte att det roliga ska vara slut.....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Kom igen TIMRÅ det är 39 poäng kvar att ta så kämpa på....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2: ( ang Hirsch ) ..och då skulle Timrå ha kickat Kapanen...? Hmm vem sa efterklok. Vi har den trupp vi har men behöver förstärkningar... och en vinst mot SSK ett trendbrott. Det är rätt ointressant och höra om dina efterkloka värvningar och hugg & slag mot Timrå. Jag skulle också kunna sätta ihop ihop ett Timrå SM-guld lag idag på pappret men skulle det säkert funka ...? tror inte det - se MODO ifjol ! Personkemi, bra träning och tränare samt en god stämning i laget är indigrienser som nog så viktigt som "bara" en bunt bra spelare,,,, brukar man inte säga vilja slår klass...dock inte bara vilja. Imorgon vill vi se vilja ala Manderville/ Blake som vid 1-2 målet igår - FORZA Timrå !
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: vem är efterkok? Jag ville ju ha Corey kvar från början!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Efter att ha sett dagens match så känns det som att man får kvicka sig upp till Timrå om man ska få se nån Elitseriematch med TIK de närmaste åren.

Spelar man som TIK gjorde större delen av matchen då är man fanimej inte värda att vinna.

Nä, vi MÅSTE hänga fast vid den där tionde platsen för allt vad vi är värda, För i en eventuell kvalserie är vi stekta där om kan ingen jävel inbilla mig nåt annat.

KÄMPA mot Tälje nu!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Att ni orkar
Grattis Blake Till Målet!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Helg Ernest: så är det.....jag var ironisk för jag blev less på RR2 vanliga hoppa på ledningen i Timrå..."det dög inte..". Det är världens enklaste att vara efterklok. Inte var Kiprosoff en världsmålis i varje match i Timrådressen. Det är små marginaler i hockey, hade vi vunnit kväll
vilket annat tugg det hade varit här då på HS !
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Helg Ernest: Nä, han tror jag inte lämnat dom returerna jag såg mot DIF.

Inte det jag hade väntat mig av Svoboda, tyvärr får han ta på sig två kassar och det har inte Timrå råd med efter vi inte gör mer än max två per match.

Men vi ger aldrig upp.......
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: En målvakt är aldrig sämre än den hjälp han får av sitt försvar.
Hade vi haft " The Dominator" i kassen hade vi legat lika illa till ändå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2: har du glömt bort att vi hade Kapanen också ?
och när han fastnade i målnätet och blev skadad i semin mot Frölunda..
Klant !!! Hirsch sämst när det gällde...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: Ja varför inte..humor är avväpnande ..även i hockey..vi kankse borde prova nåt sånt som chockar motståndarna lite .."Thay look like dwarfs but plays like SUPERSTARS"... hellre det än tvärtom!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare: Hirsch gjorde ett kanonjobb i Timrå och var rent lysande i slutspelet. Men nejdå, det dög inte.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Frella: kom bar att tänka på målvaktsfrågan när jag läste Aftonbladets kommentarer från matchen när dif gjorde 2-0 "på den osäkre timråmålvakten Adam svoboda" o att "alla difs mål tillkom på returer från Svoboda"..
Dock tycker även jag att det verkliga problemet ligger på målskyttesidan
för inte har tex. SSK bättre trupp i stort!! än oss men dom har några spelare med smidiga handleder som kan placera pucken.
Samma med dif.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare mfl: Men nu har jag nog hittat en länk, vad Nubben har för planer på nya spelare i staterna, inte stora men snabba, scrolla neråt till OPTIMISM ABOUT HOCKEY IN AMERICA ;-) så seriös är jag i detta kvalserieångestdrypande HS
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Frella: I matchen mot AIK för ett par dar sen var han som en magnet..
inga returer då iallafall o mycket bra spel även av Wesslau.
Sedan kanske han lämnade en del returer i tik förstås när han var här
men samtidigt var han väldigt reaktionssnabb på skottreturer också,
så nog är han i KLASS med de målvakter vi har nu..minst
Men visst jag har inte sett honom i många matcher i år..bara läst recentioner.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
nRoger: Då var jag inte så fel ute då tyvärr, Men Kenta coachar konstigt ibland.....fan så frustrerande är det i alla fall....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare: Corey Hirsch och få returer i samma mening? Nej det kan du väl ändå inte ha skrivit?
Kommentera

657944 · »