-Gurra-: "Han är äldre, större och framförallt ganska trög i sin skridskoåkning."
Åldern har liten eller ingen betydelse. Då rutin är väldigt viktig så är det väl närmare en fördel eller en nackdel att ha fyllt 30. Att han sågs som stor och trög i elitserien bör ju ses i ett annat sammanhang. Det ena gav ju liksom det andra, i kombination med att ytorna är så väldigt mycket större i de europeiska rinkarna än NHL (se länk för de olika måtten). Modin är en riktigt bra NHL-spelare. Men går inte och blir uttagen i ett all-star-team i World Cup av en slump för att några månader senare helt gå och tappa stinget i elitserien och bli till en dålig hockeyspelare, utan att det beror på något. Där får väl far och en spekulera fritt vad man tror. Men att inte ha rinkens storleksskillnad med i sin bedömning är helt galet.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Åldern har liten eller ingen betydelse. Då rutin är väldigt viktig så är det väl närmare en fördel eller en nackdel att ha fyllt 30. Att han sågs som stor och trög i elitserien bör ju ses i ett annat sammanhang. Det ena gav ju liksom det andra, i kombination med att ytorna är så väldigt mycket större i de europeiska rinkarna än NHL (se länk för de olika måtten). Modin är en riktigt bra NHL-spelare. Men går inte och blir uttagen i ett all-star-team i World Cup av en slump för att några månader senare helt gå och tappa stinget i elitserien och bli till en dålig hockeyspelare, utan att det beror på något. Där får väl far och en spekulera fritt vad man tror. Men att inte ha rinkens storleksskillnad med i sin bedömning är helt galet.