1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 822300

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Ambroo: Jag håller emot. När Timrå spelar som man ska göra - och med de gubbar man vill lira - är det totalhockey. Försvarsspelet börjar ungefär vid motståndarnas förlängda blålinje. Den strategin kan, om man nu har någon möjlighet att åter komma dit, ta Timrå betydligt längre än en kvartsfinal.

Problemet är väl snarare Timrås tunna lag, med få specialiserade pjäser som dessutom haft en obehaglig förmåga att saknas, månad efter månad.
Med Lotvonen och Styf tillbaka har Timrå absolut en tillräckligt kompetent backlinje. Inte någon av seriens bästa, men tillräckligt.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...