1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580469 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2007-01-22

823176 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Essvikare: Ursäkta? Men vadå "leta fel hela tiden"?
Jag vet inte om jag har letat fel hela tiden, däremot tycker jag fortfarande att inställningen har varit usel o under all kritik ibland.
Om man torskar borta mot HV, Ok det är inget konstigt med det, men sättet man gör det på.
Man måste väl åtminstone få kräva lite mer?

Jag tycker inte det är negativt snarare realistiskt.

Om du sen har läst lite längre ner så ser du kanske att jag ändå är imponerad över att vi har lyckats så bra som vi ändå har gjort, all credit för det. Vad räknas det som?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Essvikare: Det blir så mycket bättre när man klagar på de som klagar...

Låt de som har åsikter komma till tals och argumentera mot om du har en annan åsikt. Om åsikterna är huvudsakligen kritiska efter en förlust med 5-0 börjar inte jag ruska på huvudet i alla fall.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Hahl Bundy:

Att måla in sig själv i ett hörn är väl inget att sträva efter.

Nä, attstä lla sig mitt på planen istället och se sig omkring efter positiva lösningar är enlit min mening ett bättre alternativ.

Normalt ser jag 4 hörn på en t.ex. en rink, men i detta forum har det den senaste tiden funnit hur många hörn som helst.

Därför skriver jag ytterst sällan. Läser och ruskar på huvet och tänker istället: ATT MAN BARA ORKAR LETA FEL HELA TIDEN.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Hahl Bundy: Ok det är bra.Vi har rätt bägge2 2skadade i 1:kedjan eller 3skadade i 1:linen.Men nu tycker jag att man har klagat tillräckligt på detta forum för matchen mot hv.Nu släpper vi detta och koncentrerar oss på matchen mot saik på lördag och då blir det islossning hoppas jag.Det blev väl en jävla skitmatch mot mora innan vi krossade djurgården väl om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
fighter: Har inte sagt nåt annat, jag tycker att vi har gjort en prestation hittintills. Sen är väl 3 av 5 skadade i 1:a linen, Kungen Hahl, Pärssinen o Lotvonen?

Det jag har klagat på, med all rätt, var bla inställningen mot HV senast.
Vissa ggr kan man inte bara lalla på o stryka medhårs, trots usel inställning, man kan inte bara skylla på skadorna varje gång. Det kallar jag inte negativt utan snarare realitet.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Hahl Bundy: Kan man inte se nåt positivt i timråik den här säsongen ja då är man lika blind som dom som röstat på alliansskiten för att dom tror att man får 1000kr i plånboken.Faan vi ligger 5:a trots att halva laget varit skadad inkl.2tredjedelar av 1:kedjan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
SMÅLAND: Hmm, skriver du inte för den brutala neggostämningen eller för att det är svårt att se det positiva? :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Kerstin_k: Helt rätt.....neggostämmningen i HS är brutal ibland...
då försöker jag lätta upp stämmningen genom att se ljuset i mörkret..
det vinner man på i längden!Det är därför jag inte skriver så många inlägg nu för tiden!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Essvikare: Själv saknar jag mike 66, mannen som verkligen vet hur en ismaskin fungerar o som gärna påtalar grunden för riktig ishockey.

Smokey, ikonen o gurun för sann berättar glädje, som är ett sant nöje o är en njutning att läsa. Nånting som ger vällust ända in i maggropen när gamla skrönor o tankar plötsligt får liv genom hans kommentarer.

Finns några till, men dom är ju kvar i form av andra skepnader el. bara är kvar, som tur är.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Kerstin_k: Tack för ett vettigt inlägg!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
fighter: Precis! Tala om att vissa personer här sågat (så gott som alla) Timrås backar efter fotknölarna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Talangscouten: Visst är det mycket gnäll. Men Ambroo lyckas ju ofta göra det med en ganska skön touch och lite med glimten i ögat. Sedan är han ju ett levande orakel. Hans profetior är ju oslagbara. Finns många andra skribenter här inne som bidrar med läsvärda inlägg. Men överlag så är det väl helnegativt. Merparten av oss supportrar fick nog hybris efter inledningen av säsongen och klarar inte av att tackla alla bakslag. Därav den något tråkiga stämmningen här på HS. Men å andra sidan kan jag tycka att det kan vara tråkigt att bara läsa "lallande" också. En viss verklighetsförankring är önskvärd och däri kan mycket väl kritik mot det egna laget finnas. Bara man framför den på ett sakligt och konstruktivt sätt.

Själv brukar jag försöka avhålla mig från att vara allt för negativ. Direkt efter match har man ändock rätt att påpeka vad man är mindre nöjd med. Men man skall nog försöka tänka igenom inläggen en och två gånger innan man postar. Det skall ju, som vanligt, finnas en substans i inläggen samt att de skall bidra till diskussion. Så brukar i alla fall jag resonera innan jag lägger ut ett inlägg.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Essvikare: Tack! Nån mer som tycker som jag.Är man grinig efter en förlust så blir man än grinigare av att läsa många inlägg här.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Essvikare:

Måste bara få kommentera ditt inlägg. Du skriver att Ambroos inlägg är läsvärda, samtidigt skriver du att skribenterna måste rycka upp sig o inte gnälla. Ambroos inlägg är ju bara gnäll, hur får du ihop det???
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud:

GUD!!! vad rätt Du har. Det är inte bara åldern som gör att man blir trött.

Nöjet denna vecka här på HS är att leta efter om Ambroo skriver något. Ambroo: Dina inlägg är verkligen nått att läsa. TACK!!!!

Om inte verkar kan man ju lika gärna stänga sidan. När åldern tagit sitt och alla supernegativa inlägg tagit resten är det bara att dra något ännu äldre över sig och krypa ned i bingen.

Kontentan av allt som skrivs måste ju vara att TIKs tabelläge är sämre än Malmös. Det är liksom omöljigt för en oinvigd att tro att vi tampas om en plats bland de fyra bästa.

Nä, skribenter!! ryck upp och skriv något läsvärt ibland - annars kan man ju inbilla sig att Timrå ligger någonstans mellan Örebro och Norrköping (gnällbältet)

Tack, för ordet.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Skarin: Håller med ..Sanny o Styf är båda "bra" elitbackar (det märks när P. STyf är borta tycker han spelar med ett samlat lugn också på bortaplan även om det kan bli för cool ibland) men de två är inte klassbackar i mitt tycke där har vi ju bara en sådan..Anton..som ju lär försvinna till Toronto nästa säsong.
I övrigt till nästa säsong behövs verkligen ett backlyft ..Niskanen knappast kvar o inte kalle så de då minst två nya behöver ju hålla klart högre.. klass än dessa..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Agneijska: Skulle gärna betygssätta spelarna och jag skulle dessutom tycka det vore otroligt kul men istället är det ca 2300 andra saker som jag MÅSTE sysselsätta mig med....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Talangscouten: Jo, det skulle jag ju kunna göra om jag inte hade haft cirka 2300 andra saker som jag hellre sysselsätter mig med.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud: Jaa du, det var bättre förr. Då kunde man snacka hockey med glimten i ögat, asgarva så att tangentbordet o skärmen rann av dregel.

Det behövde man då upp i all ångest över Timrås fälttåg genom serierna.

Nu pillar man mest naveln, råkar hitta nåt ludd men har ingen att prata med om det fantastiska man hittade i luddet el. om Timrå heller för den delen.
Men som sagt, det är inte lönt att förklara för dom som int begrip!

Forza Timrå!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Agneijska:

Du kan väl göra som Laken o betygsätta spelarna efter varje match till exempel.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
El Aka Ali:

Nä!
Det tycker jag inte, men jag väntade mig nästan ett sådant där inlägg av något smartskaft...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud:

Det värsta var att jag nog inte ens kan räknas som ung på den tiden!

Urk!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Talangscouten: Frågan är bara hur man bevisar att man kan hockey? Får man hockeytyckarnas svar på Baddaren genom att kalla Koskinen för klassback?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Hahl Bundy:
Japp..Vi gamlingar orkar inte lika mycket längre..Fast det var roligare inne på denna GB förr i tiden..

Gidde..
Usch vad unga vi var..

Laken..
Orkar inte bry mig..

Som någon skrev i ett tidigare inlägg..Det är inte nu vi ska vara på topp..

FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Gidde: I din hembok passar nog "Foppas" beg. damstövlar och en psalmbok som hand i handske?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Agneijska:


Du har ju inte direkt bevisat något här att du kan hockey. Jag står för vad jag har skrivit o har ej målat in mig i något hörn!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud: Nej, jag har aldrig nytt nick.
Hoppas inläggen raderas då de varken har med hockey eller Timrå IK att göra vilket i alla fall mina har.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Nykteristen: Äh, det här om nåt är väl en debatt som handlar om hockey i allmänhet och TIK i synnerhet? Det är inte lågt och personligt bara för att det inte handlar om jobba puck, kämpa och skjut slagskott... Sätt dig och häcka i cafe-boken om det inte passar...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Skarin: Inne på din linje oxå,höjde lite på ögonbrynen när jag fick höra att vi hade 3 st.
Överlag är väl klassbackar den största bristvaran som finns i Svensk hockey idag. Tyvärr tror jag de beror mkt på att folk inte ens vet vad en klassback står för.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Skarin: Men Sanny kan man ju beundra som supporter för hans fantastiska inställning! En riktig ledare om du frågar mig.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Laken:
Ooops..Hostar du till?? Eller har du bytt nick?? Hade för mig att jag "pratade" med min polare Hahl Bundy?? Det är en skön snubbe..

Min promille av skitinlägg underskrider just din gigabite av skitinlägg med ca 2000%..

Så ta det lugnt o fint nu även om jag stöder Ambroo till 100% av eran debatt idag..FORZA Ambroo
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Gidde: jag har suttit o läst lite den senaste timmen och jag kan ju säga att nivån blir lägre o lägre så ett inlägg om musik gör inte saken värre iaf... tydligen har man slutat snacka hockey här inne utan övergått i personliga dilemman o dyliga saker.. men men nu ska jag återigen gå i dvala..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Agneijska: Så kan man ju alltid smita undan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Skarin: Det är överhuvudtaget svårt att diskutera klassbackar när det gäller Timrå IK. Det är något som är mycket tråkigt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud:

Så rätt så!

SVART LÄDER
Text o Musik: Peo Thyrén

För bara ett år se'n
var du så´n som alla skulle vara
för bara ett år se'n
använde du inte kayal å mascara
du kunde få allt du ville ha-a-a
jag fick en chock när jag såg dej ner på sta'n

Svart läder, skinnkläder, sylvassa klackar å kedjo

Dom sa du va galen nånting hade gått snett
dom stod som i koma
ville Inte tro vad dom hade sett
du kund bara ta allt du ville ha-a-a
jag fick en chock när jag såg dej ner på stan

Svart läder . .



Men det här har ju heller inte med hockey att göra, så det passar nog bra i den här boken ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Laken: De retoriska frågorna haglar... Min åsikt är att du har fel i det mesta du skriver här inne och min ståndpunkt är att jag aldrig diskuterar hockey med folk som helt uppenbart inte kan komma med något i utbyte.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Laken: Jag tycker absolut inte att Sanny har uppträtt som någon klassback denna säsong. Möjligtvis i landslaget. Tyvärr åkte han ju på en hjärnskakning och blev borta ett tag. Kanske det spelar en viss roll. Dit jag vill komma är att jag tycker det är svårt att kunna kalla Sanny för klassback. Så bra är och har han inte varit i Timrå. Och det är jävligt synd.

Jag håller inte Sanny mycket högre än Styf i det defensiva arbetet. Vissa matcher har Styf varit riktigt dålig, det kan jag hålla med om. Tyvärr måste jag ju säga detsamma om Sanny. I det offensiva spelet vet vi ju att Styf är lite bättre. Trots allt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud: Sant :)

Känns lite roligt att det händer nåt härinne ibland.
Vi gamla kufar orkar ju inte tjöta jämt!
På varann ge varandra lite på moppo bara.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud: Ytterligare ett skitinlägg ifrån din sida!
Vad har det med hockey och Timrå IK att göra?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Poffa: Kan inte heller påstå att jag hade några problem med att förstå Ambroos inlägg. Trots att jag som snabbast skumläste denna fantastiska diskussion.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Hahl Bundy:

Den lilla hettan som är härinne just nu är inget..Bara bra att Ambroo visar ynglen vart skåpet ska stå..

Själv så tycker jag att kortkort är mycket trevlig..Fast då får jag raka benen..

"svart läder, skinnkläder, sylvassa klackar o kedjor" Var det inte gruppen Noice som gjorde den låten??
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Talangscouten: Så det är alltså den som skriver flest inlägg som kan mest hockey?
Bra tanke där...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Agneijska: ...Och vart kom du ifrån? Vad har du bidragit med i debatten?
Jag känner inte alls att jag målat in mig i ett hörn, har endast redogjort för mina åsikter och ståndpunkter. Nu väntar vi med spänning på dina...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Agneijska:

Vad jag kan se så är det du som är en nybörjare.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
FM: Nej, Strålman kan man nog inte klaga på!
Sjödin är ett unikum, alltid rätt placerad, ser aldrig stressad ut. Gör oerhört sällan ett misstag. Honom hade inte varit fel att ha denna säsong...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
FM:

Okej, jag tror vi missförstod varandra, här är backparen:


1:a Lotvonen Strålman

2:a Koskinen Lindström
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
gud: Hmm, här på HS eller här i Gtbg?
Jag gillar f.ö svart läder, skinnkläder, sylvassa klackar o kedjor :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Talangscouten och Laken: Det är väl bara att erkänna att ni målat in er i ett trångt hörn? Det är lika bra att släppa garden och somna in en stund. När ni vaknat föreslår jag att ni läser "Icehockey for dummies vol. 1 & vol. 2 - special price for you".
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Talangscouten: Korrigering; Det SENASTE felet jag gjort idag var att se fel plus minus på swehockey.

I övrigt så tycker jag att det är barnsligt med bubbel-funktionen, men det är barnsligt roligt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Laken: Hm,gillar iofs de backarna också men faktum är att Strålman och Lotvonen har sämst +/- av backarna i Timrå,ändå är de klassbackar i dina ögon ? Prioriterar man verkligen defensiven då ?
Nu spelar ju Anton rätt mkt så att han är inne på ett och annat bakåt är ju inte så konstigt. Lotvonen var väl nästan bara med "när de gick bra" för Timrå så hur han kan ha -8 är ju en gåta.

En klassback för mig är en spelade back (Magnus Johansson,Sjödin,Åkerman). Ta sin markering och vara stor o stark i egen zon tycker jag snarare vore ett krav för att överhuvudtaget lira ES.
Kommentera

823176 · »