1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 87689

Sv: Henrik Eriksson
Beträffande längden på kontrakten vill nog klubben i detta osäkra läge oftast ha kortare kontrakt. Anledningen är att i händelse av att man åker ur så är intäktsbortfallet betydande men lönekostnaderna ligger kvar (Allsvenska sponsorintäkter och elitseriemässiga löner är en kalkyl få kassörer vill tampas med...). Alternativet är ju att skriva kontrakt med en klausul om rätt till lönesänkning i händelse av nedflyttning men det vill nog ej spelarna av naturliga skäl gå med på...

Däremot kan jag hålla med om att korta kontrakt på juniorer är märkligt men här kan nog agenter spela en viss roll...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.