Silly season 08/09
Ska nog inte gå djupare in på det här inne, då det förmodligen finns en mängd människor på forumet som betraktar Graneheim som gud och allsmäktig.
Kämpa TJ.
Thord har för övrigt inte varit fystränare här i 11 år. Han kom in under säsongen 01/02 på uppdrag av Swedish Hockey Insititute. Sedan dess så är det bara Pär Styf kvar i truppen. Så rösten är ny för de flesta. Han har tidigare varit juniortränare i klubben och förbundskapten för juniorlandslag.
Vad är det som säger att Kent Lindgrens avsked inte hade med Jonny Karlsson att göra och att Kents kritik sedan ledde till Jonnys avsked? Jag har i alla fall hört att Karlssons samarbetsvilja varit tveksam från vissa håll.
Det har hur som helst väldigt lite Thord Johanssons kunnande att göra.
Sedan så tycker jag inte att spelare underpresterar i Timrå som regel. Jag tycker snarare att det har varit oftare åt det andra hållet. Skadorna har jag ingen övergripande förklaring till. Varken slumpen, läkaren eller fystränaren håller som förklaring. Jag vet inte, är också ett svar.
Sedan så behöver du inte svara när du är på jobbet. Jag kan vänta.
länge fast vi inte sett några åtgärder som direkt påverkar. Ja, det skall väl ara läkarbytet då.
En byggare kör ofta slut på sig i varje sett det är inget en hockeyspelare ska göra, en hockey spelare ska vara explosiv vilket man inte blir av att köra sega lyft.
Ta hjälp av en tyngdlyftare eller möjligtvis en styrkelyftare.
Apropå Tord så hörde jag av ovan nämnda byggare att han lät spelarna köra bänkpress men klubbfattning vilket aldrig kan vara bra.
JimmyH: Jag har pratat med flera personer oberoende av varandra som gett indikationer på upplägget han kör är felaktigt. Jag har naturligtvis inga bildbevis för min teori men jag har svårt att tro att samtliga jag har pratat med skulle blåljuga bara för sakens skull. Personer som själva styrketränar och har som har kommit i kontakt med träningsupplägget och Timrå IK.
En annan faktor som styrker min tes är ju att skadorna fortsätter komma alltför frekvent även efter Johnny Karlssons utträde ur laget. Och varför är inte Kent Lindgren kvar? Åren går men Thord Johansson består.
Jag har tidigare förbehållslöst hyllat honom. Men nu börjar tvivlen bli alltför påtaglig och efter 11år kan det vara dags att höra en ny röst i omklädningsrummet.
Det kan inte bara vara en slump att spelare som kommer hit underpresterar och blir sjuka alternativt skadade mest hela tiden när de inte varit det tidigare under karriären. Så naiv tänker jag inte vara.
"finland's worst defenseman after Berg :DD
should think about opponent's passing, not always hunt the guy with the puck, though sometimes he doesn't even hunt that... "
Aki-Petteri Berg? I såfall är jag nöjd :)
Jag har nämligen alltid känt att han kritiseras bara för att han är den enklaste syndabocken att hitta. Och utan syndabock så blir problematiken obegriplig, vilket är lite läskigt. Att han sedan är bror till klubbdirektören gör ju det hela lite extra smaskigt.
Jag har aldrig hört något konkret som skulle tyda på att Thord återkommande skulle arbeta fel på grund av inkompetens. Snarare så säger det jag har hört om honom tvärtom. Det vill säga att han är mycket lyhörd mot vetenskap.
Så därför så vill jag veta varför du så säkert kan skriva:
"Det bästa Timrå IK kan göra i nuläget inför kommande säsong är att pensionera Thord Johansson och anlita bröderna Graneheim på fysen."
Förklara nu för mig och andra ovetande. Tack.
Men visst, är ryktena sanna så förstår jag vad Uno är inne på. Klart spelarna behöver indiviualiserade progam.
Sen vet jag inte om ovan nämnda personer är bäst lämpade att ta fram muskler anpassade för hockey :)
Niinima är ju som det flesta vet ett hett spår men som jag berättat tidigare skall det tydlien vara en annan back som är lika intressant , det kunde varit Doug Nolan som jag skrev om tidigare men han har skrivit på för Frankfurt...
Spännande att se men jag tror vikommer få se en stark defensiv back efter nyår nån gång ev. tidigare...
Alla som tvivlade på mig när det gällde att det inteskulle komma en centervärvning får ju nu se att det blev istället så att Wandell kommer tillbaks den 19e...
Intressant detta med Viuhkola och Saarenheimo båda är väldigt skickliga tvåvvägscentrar som har mycket meriter , själv hoppas jag på Jari som har lite mer rutin och det behövs...
Dock är, som jag förstått det, Andreas Johansson skadad resten av säsongen (länk)!
Jonte är på väg tillbaks och Frölunda hv och Lhc har kontaktat han agent så låtoss hoppas fö både våran och Jontes skull att han börjar spruta in mål i Ryssland..
Förra veckan meddelade jag att en av backarna TIK kan var intresserad av är Peter Smrek och nu kan man läsa på allehanda desom aldrig tror pådet jag skriver joppas jag kan se en liten glimt av sanning i de jag skriver ,att det ändå borde finnas det... Tror han inte längre är aktuell för TIK
allehanda.se/sport/1.391236
Spelaren Machulda som vi hade i EN match för någo tår sedan är inte bättre än att han ärpå väg till finska SAPKO i andraligan , även Mikko Laine som vissa har rapporterat om är inte bättre än Division 1 ...
Modo bryter med Krizan ,kan vara bra för oss i kommande slutspel ifall vi tar oss dit , det tar alltid länge för en ny målvakt att komma till ett lag innan han rotat sig...
Just nuär det inte aktuellt med en ny center eftersom Sutherby värvades till Dallas och därför kommer man troligen släppa tillbaks Tom ifall han inte gör hattrick tre matcher i rad eller ngt sånt...
Alternativet ifall Wandell inte kommer hit är ANDREAS JOHANSSON som var aktuell förra året också , men han jagas av Malmö, Brynäs och Djurgården också så han är ganska kall nu...
Annars ärdet man letar efter en meriterad back i Tjeckiska ligan och AHL även finland, tyskland sweizch kan det finnas intressanta spelare...
Dock skall man tydligen ha ett hett spår på en Back 28-32 år som kan bli klar nu under uppehållet , vet ej mer än så-....
Jag hoppas att någon upskattar det ag skrivit , om man inte tycker om det kan man lika gärna låta bli att skriva någon negativ kommentar...
Visst borde det väl komma ett klargörande ifrån klubben (på timraik.se) angående Tom Wandell idag? Eller det kanske kommer senare.
Länk!
"Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag(,,) 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för(.......)
Så det är bara att grattulera!"
____________________________
Exakt som du också gjort efter det där inlägget:
"allvarligt (..) fan va kul (..) måste kollas upp"
"ja men allvarligt (..) jag har inte skrivit de där (..)"
Enligt vanligtvis välunderrättad källa kan meddelas att Karol Krizan redan fått erbjudande om roller i filmbranchen.
TT säger att både Colin Nutley och Lasse Hallström vill ha den duktige skådisen i sina kommande filmer.
I Colin's fall handlar det om huvudrollen i kalkonfilmen "När jag föll på mållinjen".
Lasse Hallström vill ha Krizan i en biroll i den kommande dokumentärfilmen
som handlar om Modo i "bankpalatset". Filmen kommer att spegla dålig avkastning på insatt kapital och har fått arbetsnamnet "Platt Fall"