Silly season 08/09
« Föregående · 938952 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
Mogylni: Spekulationer tillhör vardagen och varför vänta med dessa när man numera käkar semlor och surströmming året om. Gränserna för tillåtna suddas ut. Förr var det otänkbart att fuska med datumen. Men nu är det inte alla lika uppseendeväckande.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon:
Att ni bara orkar, knappt har säsongen börjat innan "silly season 08/09"
kör igång. kan vi inte vänta med det här till april innan ni börjar tokspekulerar i vilka,var, när och hur!
Att ni bara orkar, knappt har säsongen börjat innan "silly season 08/09"
kör igång. kan vi inte vänta med det här till april innan ni börjar tokspekulerar i vilka,var, när och hur!
Sv: Silly season 08/09
Icing-Ove: Saxat från Lagbygget 2008/09, här ovan:
# 71 Jonathan Hedström, 09/10
# 71 Jonathan Hedström, 09/10
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Nu är det trots allt ett tag innan vi får klart med vilka som lämnar oss.
Jag tror ingen vill lämna Timrå IK. Alla blir kvar!
Jag tror ingen vill lämna Timrå IK. Alla blir kvar!
Sv: Silly season 08/09
sargad: Jag är inte likgiltig inför Sannys eventuella avsked. För min del får han väldigt gärna stanna kvar. Men man måste se det nyanserat också. Det är ingen katstrof om Sanny Lindström skulle signa för HV71, absolut inte. Vi trodde världen skulle gå under när Micke Lind, Daniel Casselståhl, Markus Matthiasson, Valeri Krykov och Kent Manderville lämnade laget.
Men vi har klarat oss hyggligt för det. Missförstå mig inte nu, det är inte så att jag glömt vad dessa herrar åstadkom i rödvitt. Tvärtom. Men måste inse att inget varar för evigt. Det är tråkigt som fan när tongivande spelare lämnar in handduken och blåser iväg bort.
Och jag tror definitivt att vi kan hitta backar med spetskompetens somkan fylla ut luckan efter Sanny.
Klubbhjärtat kan vara svårt att få med sig på köpet, men det hade inte Sanny när han kom heller. Sådant kommer med åren.
Och får vi dessutom hem Gunno igen så får vi klubbhjärta så det räcker och blir över.
Men vi har klarat oss hyggligt för det. Missförstå mig inte nu, det är inte så att jag glömt vad dessa herrar åstadkom i rödvitt. Tvärtom. Men måste inse att inget varar för evigt. Det är tråkigt som fan när tongivande spelare lämnar in handduken och blåser iväg bort.
Och jag tror definitivt att vi kan hitta backar med spetskompetens somkan fylla ut luckan efter Sanny.
Klubbhjärtat kan vara svårt att få med sig på köpet, men det hade inte Sanny när han kom heller. Sådant kommer med åren.
Och får vi dessutom hem Gunno igen så får vi klubbhjärta så det räcker och blir över.
Sv: Silly season 08/09
sargad: Jag förstår heller inte de som är likgiltiga kring Sannys eventuella försvinnande. Vad jag förstått, så är han en enormt viktig pjäs även vid sidan av planen - och det kan bli bra mycket svårare att ersätta än hans kunskaper på isen.
Så min önskan är att Sanny blir kvar - jag tror vi har underskattat hans betydelse...
Så min önskan är att Sanny blir kvar - jag tror vi har underskattat hans betydelse...
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: ...och så plockar vi in Gunvald Larsson på backen i stället för Sanny. Han håller garanterat rent framför mål!
Sv: Silly season 08/09
Per HApps m fl: Förstår inte riktigt hur ni kan resonera så likgiligt om Sanny skulle försvinna eller ej. En av de spelare som spelat längst i klubben, är lagkapten och har väl med Robban å Styf de största Timråhjärtat.
Antingen spelar han sämre och har ett lite mindre rödvitt hjärta än det intryck jag har fått eller så håller vi fans på att tappa sinnet för klubbkänsla, precis det som vi själva ogillar med dagens spelare.
Malmö och Leksand tycker jag är avskräckande exempel på hur det kan se ut när man inte har någon kontinuitet och mängder med spelare som måste läsa på matchtröjan för att vet i vilket lag dom spelar i för dagen.
Antingen spelar han sämre och har ett lite mindre rödvitt hjärta än det intryck jag har fått eller så håller vi fans på att tappa sinnet för klubbkänsla, precis det som vi själva ogillar med dagens spelare.
Malmö och Leksand tycker jag är avskräckande exempel på hur det kan se ut när man inte har någon kontinuitet och mängder med spelare som måste läsa på matchtröjan för att vet i vilket lag dom spelar i för dagen.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Äsch då. Det finns alltid plats för en Beck, det vet väl du, inte sant? Han går ju hem i alla stugor i det svenska folkhemmet! BECK - FÖRGÖRAREN!
Sv: Silly season 08/09
Röda Tallen: Det alltid plats för en Beck. Det vet väl du. Han kommer ju hem i alla stugor i det svenska folkhemmet. BECK - FÖRGÖRAREN! Kan det vara titel 25 eller 26 tro?
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Sandström har ju precis skrivt ett nyss 3 årskontrakt med Luleå.
Sen skulle jag hellre se att Pääjärvi och Lander får ett ordinarie A-lagskontrakt istället för att vi värvar Beck. Finns ingen plats för honom då. Sen kanske vi värvar Bröderna Anderssons lillebror också. Då finns det verkligen ingen plats för Beck.
Nordgren däremot skulle jag gärna se i TIK.
Sen skulle jag hellre se att Pääjärvi och Lander får ett ordinarie A-lagskontrakt istället för att vi värvar Beck. Finns ingen plats för honom då. Sen kanske vi värvar Bröderna Anderssons lillebror också. Då finns det verkligen ingen plats för Beck.
Nordgren däremot skulle jag gärna se i TIK.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Sedan borde Timrå värva Jan Sandström, Niklas Nordgren och Mattias Beck.
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Du kan vara lugn. Det återfinns i rödvitt nästa säsong oxå. Men som sagt var Tenkrat och Sanny får vi vinka adjö till.
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: och jag håller med dig till 100% halh o pärssinen vill jag oxå ha kvar till varje pris,lindström klarar jag mig utan ifall han sticker.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon:
Sanny kan jag både ha och mista, men Pärssinen och Hahl vill jag ha kvar till varje pris.
Sanny kan jag både ha och mista, men Pärssinen och Hahl vill jag ha kvar till varje pris.
Sv: Silly season 08/09
Kevin O Shea: HV71 är ett bättre lag, större bredd, större resurser och han har varit i Timrå nu i 5år och dessutom återfinns Kenta Johansson numera i Jönköping. Lägg därtill dubbelt så hög lön som i Timrå. Miljöombyte. Det talar starkt för att Sanny Lindström är förlorad.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Varför skulle Sanny försvinna?
Familjen? Sthlm i så fall?
Kan han verkligen tänka sej att spela i ett annat elitserielag?
Timrå torde väl numera erbjuda samma sportsliga utmaningar som de övriga "storlagen"...
Familjen? Sthlm i så fall?
Kan han verkligen tänka sej att spela i ett annat elitserielag?
Timrå torde väl numera erbjuda samma sportsliga utmaningar som de övriga "storlagen"...
Sv: Silly season 08/09
nixXz: Därför att? Jag tror exempelvis inte HV, som det surras om, kan/vill erbjuda en högre lön. Man måste se till det marknadsmässiga värdet och då är jag övertygad om att såväl Hahl som Pärssinen redan får de pengarna här. Däremot så kan det ju vara andra faktorer som spelar in, men ska det vara för pengarna så är det väl bara Schweiz eller framförallt Ryssland som gäller och Schweiz har de redan testat med blandade resultat...
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Lindman har lagt av. Satsar på den civila karriären. Bor i Sthlm. Linus Fagemo spelar i Danmark.
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Hahl och Pärssinen kommer bli kvar. Fullständigt övertygad. Däremot försvinner Sanny Lindström.
Sv: Silly season 08/09
niXz:
Man vet vad man har men inte vad man får.
Det borde väl Fagermo och Lindman kunna intyga.
Man vet vad man har men inte vad man får.
Det borde väl Fagermo och Lindman kunna intyga.
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: låter bra, men dom kommer någon av dom "stora klubbarna" med något jätte bud =/
Sv: Silly season 08/09
nixXz:
Enl, egen utsago så trivs Hahl kanon i klubben samt att den blivande frugan fått jobb på en bank inne i stan. Han nämnde det till en kompis till mig som bor granne med han inne i stan.
Men som sagt money walks......
Enl, egen utsago så trivs Hahl kanon i klubben samt att den blivande frugan fått jobb på en bank inne i stan. Han nämnde det till en kompis till mig som bor granne med han inne i stan.
Men som sagt money walks......
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Det tycker jag också, skicka de spelarna till Luleå på tre års slavkontrakt.
Sv: Silly season 08/09
T T: Och nu vill jag se att TIK följer i LHF:s fotspår och knyter upp Backlund, Hahl, Pärssinen, J. Andersson och Sundh på samma vis.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Ångest är trots allt ändå en livsnjutning......eller nåt.
Huvudsaken vi får se, det vi ändå ser.
Jag hörde att Riku Hahl kommer signa ett gigantiskt femårskontrakt med Timrå IK med kommentaren att "det finns inget bättre än att vara här som hockeyspelare, vi ska ta över hockey-sverige".
Fler lär följa i hans fotspår.......
Huvudsaken vi får se, det vi ändå ser.
Jag hörde att Riku Hahl kommer signa ett gigantiskt femårskontrakt med Timrå IK med kommentaren att "det finns inget bättre än att vara här som hockeyspelare, vi ska ta över hockey-sverige".
Fler lär följa i hans fotspår.......
Sv: Silly season 08/09
Skarin: Då blir det sköna ångestresor till Umeå igen;-)
Jag tycker man döljer lite väl mycket i Fibban...
Jag tycker man döljer lite väl mycket i Fibban...
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Jo men tänk om samtliga försvinner? ;)
Mardrom.nu.
Tidningar överdriver alltid. Det är en gammal regel.
Mardrom.nu.
Tidningar överdriver alltid. Det är en gammal regel.
« Föregående · 938952 · Nästa »
Ja jag har svårt att se hur vi skall lyckas behålla utifrån detta. Låt oss gissa att Sanny erbjuds en lön i storleksordningen 200-250.00kr/mån. Hur skall Timrå kunna matcha ett sådant bud om vi ställer in siktet på att behålla Hahl och Pärssinen och Backlund. Lägg därtill Pyörälä, Hedström, Regin m fl.
Sanny vet sitt marknadsvärde, hans aktier har stärkts genom åren och kommer inte acceptera en likadan lön i kontraktsförhandlingar med Timrå. Vi får nog dessvärre tacka honom för fem fina år i klubben och önska honom lycka till.