Silly season 08/09
Brunäsarna verkar ju vara euforiskt glada över sin värvning idag o Modo ligger inte heller på latsidan.
Vad vi gör, vete katten!
Är marknaden så död så kan det bli tufft framöver.
Tror att det kan bli svårt att få nån klasspelare vid den här tidpunkten men man vet ju aldrig.
Man får ju känslan att vissa sportchefer värvar för att det ska se bra ut och för att suportrarna skall tycka att de gör ett bra jobb.
Tycker det är jävligt strongt av våra dito att inte göra samma sak. Dock tror jag att man letar som faan men det finns ju liksom ingen anledning att springa till ST/Dagbladet och säga allt heller.
Tror inte att det finns nån tvekan OM rätt spelare skulle bli ledig.
Det är alltås svårt att hitta en lika bra spelare som Lind, men deras ega spelare ersätter honom bra, jävlar vilka bra spelare bruuunas har!
Deja Vú varning. Säger Mäkiaho. Finns också på You tube o vi hade höga förväntningar på honom.
Hur många såg honom tackla mer än 3 ggr räcker upp en hand?
Jag tror på det förstnämnda. Det är bäst så.
Jag hoppas du har rätt tyvärr är nog faktum den att de är tysta för det har absolut inget att säga och de vill inte heller prata om de nya beslutet de ryktas om att styrelsen tagit pga av att de kommer att bli en ramaskri med tanke på att alla tror att en back skall inhandlas. ...
Det som är lite jobbigt är att man anser att de spelare som är på marknaden inte är så mycket att ha utan man vill ha en klasslirare men när sådana dyker upp då har vi inte råd... en liten svår ekvationen det där
undrar vad klasslirare i Stefan ögon är Tomas Skoogs, Dennis Persson häpp häpp /Stene
Man kan väl inte skylla Stefan och Robban på de backarna du räknade upp, de var väl redan färdiga när våra sportchefer började (eller har jag fel)? I och för sig så har de väl inte riktigt hittat något bra själva...
FRAMFÖR ALLT från företrädare för andra ryska klubbar alltså. Inte mycket talar därmed för att han skulle lämna KHL.
Man har väl inte nödvändigtvis uttalat sig om att de är en klasspelare man söker? Vad jag har kunnat läsa mig till, och även hört, så är det rätt man, på rätt plats och till rätt pris som gäller. De killar man erbjöds är inte bättre än dem vi redan har utan snarare sämre och det är jag tämligen säker på tills nån motbevisar mig.
När det gäller Skogs så är han naturligtvis en grym missräkning, men det har ingenting att göra med vilken kompetens vår sportchef besitter för isåfall så skulle nästintill samtliga vara odugliga med tanke på att de flesta var ute efter just Skogs före säsongen. Persson värvades som ung och lovande, absolut ingenting annat.
- Hoppas verkligen att du har fel!
Modano: Jag vet inte hur det är med dig, men vi vann mot Frölunda borta med 2-0, vi vann hemma mot Södertälje med 2-0, samt förlorade "bara" med 2-0 borta mot Färjestad. Spelet har sett riktigt bra ut i egen zon på sistone, och offensiven har väl varit godkänd den också.
Så, jag förstår inte riktigt varför du klagar.
Nu vill vi se Niinimaa.......Och Konitola:)
Cartman: Jag tycker den trupp vi har ser helt okej ut, faktiskt. Glöm nu inte att vi får tillbaks Pärssinen och Lehtonen till imorgon, och Styf är väl tillbaks om några veckor. Sedan så har vi ju Erik Andersson utlånad som vi väl har möjlighet att kalla tillbaks om det skulle bli kris.
Så låt säga att Lander, Pääjärvi och Erixon försvinner på landslagsuppgrag, då får vi tillbaks Styf, Pärssinen och Eriksson istället. Det går jämnt ut i antal backar/forwards, så jag tror inte att överbelastning ska vara något vi behöver oroa oss för.
t_89: Ja, sedär. Jag kunde förmodligen inte bestämma mig hurvida jag skulle skriva Erik eller Andersson. ;)
Tack för att du rättade mig :)
Vem har tagit över Jontes A?
Hur tänker du då, egentligen?
Jag är fortfarande nyfiken på hur "tjatarna" vill ställa upp centrarna.
Mark Ardelan (CAN)
Både spelande och stor!
Som vanligt är vi iskalla, de gånger vi upplevs som proffsiga eller får beröm är när vi säljer spelare märkligt ?
De som känns än mer konstigt är de rykten som florerar att man för tillfället tagit ett princip beslut att inte förstärka laget men att man kanske måste omvärdera detta igen efter juluppehållet och tabelläget !!!
kan för mitt liv inte tro att det är sant dels med tanke på just tabellläget och vad Stefan och klubben uttalat tidigare men den som lever får se har faktiskt slutat hoppas.
/Stene