Silly season 08/09
« Föregående · 979496 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
Snart är Backe klar. Mathias Månsson vill till Timrå och det vill Fredrik Warg också. Kom ihåg vem som skrev detta först.
Sv: Silly season 08/09
73Sjöbba: Han ska nog ha det vanliga= en stor flaska välling och en torr blöja!
Sv: Silly season 08/09
shinzawai: Sedär, det ser ju i a f ganska varierande ut. En modolidisk slumpgenerator skulle väl snarare bli:
1) DOMARE
2) DOMARE
3) DOMARE
4) DOMARE
5) DOMARE
6) VADÅ ENÖGDA?
7) DOMARE
8) FOPPA
9) COMEBACK
10) DOMARE
1) DOMARE
2) DOMARE
3) DOMARE
4) DOMARE
5) DOMARE
6) VADÅ ENÖGDA?
7) DOMARE
8) FOPPA
9) COMEBACK
10) DOMARE
Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger:
Vill man förfölja ångesten och inte låta den härska, får man gå till de platser där den bor.
Aksel Sandemose (1899-1965)
Vill man förfölja ångesten och inte låta den härska, får man gå till de platser där den bor.
Aksel Sandemose (1899-1965)
Sv: Silly season 08/09
fighter: Ska någon som inte ens kan stava de vanligaste svenska orden verkligen dra en utsliten och totalt värdelös pik som syftar på att någon är liten? Och hur mycket tror du att det biter på en 28-åring att bli kallad bebis?
Sv: Silly season 08/09
Dallas: Hur vet du att Månsson vill hit och att Warg vill hit ? Warg skrev ju nyss på ett 3årskontrakt med Modo !
Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: I lördags hade den helt klart funkat. Dock undrar jag hur mycket udd din kommentar har efter en match där rubrikerna handlar om, JUST DET, den dåliga domaren och de mål han indirekt varit inblandad i.
Jaja, jag gnäller hellre på domaren någon gång i månaden än gnäller varje dag om ALLT.
Jaja, jag gnäller hellre på domaren någon gång i månaden än gnäller varje dag om ALLT.
Sv: Silly season 08/09
Jag har nästan lite svårt att se att Gunno skulle gå till Modo. I Timrå är han ju älskad av fansen och har gjort typ 100 matcher eller nåt - är det nån modoit som ens kommer ihåg han ifrån Modotiden då han spelade för dem? För dem är Gunno bara en bra spelare som har Modo som moderklubb - inget annat, hos oss är han GUNNO!
Timrå är dessutom det lag som skapade honom, prioriterade honom (som med Wargen som enbart lämnade oss pga familjen) vi släppte han snyggt och behandlade honom väl.
Här kliver han dessutom lätt in i första eller andra femman typ - vilka föredetta avdankade "superstars" i nuvarande Modo skulle han peta ifrån första eller andra kedjan? Han har ju dessutom bara spelat spelat en halv match typ i Modos A lag - näpp mina vänner, det blir Timrå för Gunno när han kommer hem. Sen när Hahl signar nytt kontrakt så kommer vi bara garva åt Nubbens flytt söderöver och blicka frammåt och gotta oss över vilket kanonlag vi har=)
Timrå är dessutom det lag som skapade honom, prioriterade honom (som med Wargen som enbart lämnade oss pga familjen) vi släppte han snyggt och behandlade honom väl.
Här kliver han dessutom lätt in i första eller andra femman typ - vilka föredetta avdankade "superstars" i nuvarande Modo skulle han peta ifrån första eller andra kedjan? Han har ju dessutom bara spelat spelat en halv match typ i Modos A lag - näpp mina vänner, det blir Timrå för Gunno när han kommer hem. Sen när Hahl signar nytt kontrakt så kommer vi bara garva åt Nubbens flytt söderöver och blicka frammåt och gotta oss över vilket kanonlag vi har=)
Sv: Silly season 08/09
Manderville kan väl bli scout åt oss borta i canada,2 skapliga kanadicker varje säsong vore inte fel alls.
Sv: Silly season 08/09
shinzawai: Mmm. Eller, låt mig refrasera en smula: hellre gnäller du varje dag på de du uppfattar gnäller än gnäller på domare bara en gång i månaden?
Sv: Silly season 08/09
Yellowcard: Ditt resonemang är ihåligt.
Bara för att han inte spelat A-lagsmatcher med MODO så betyder inte det att han inte känner folk i laget liksom. Han har ju spelat en massa juniormatcher med killarna.
Däremot kommer nog Fanny att snacka så mycket bitter skit om MODO att Gunno blir extra fundersam på att flytta hem, för bittrare snubbe finns ju inte.
Bara för att han inte spelat A-lagsmatcher med MODO så betyder inte det att han inte känner folk i laget liksom. Han har ju spelat en massa juniormatcher med killarna.
Däremot kommer nog Fanny att snacka så mycket bitter skit om MODO att Gunno blir extra fundersam på att flytta hem, för bittrare snubbe finns ju inte.
Sv: Silly season 08/09
Yellowcard: Ja Gunno ser ju ut att spela med Sanny nästa säsong och Sanny kommer nog säga att Gunno ska välja Timrå =)
Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: Varje dag? Jag skriver inte här ens en gång i månaden i snitt? Om ni slutar hetsa på allt jag skriver så slutar jag ju, men det har du inte förstått ännu. :)
Sv: Silly season 08/09
Även om man med en fri tolkning kan förledas att tro att denna tråd är för fjanterier så är det faktiskt en spekulationstråd för kommande nyförvärv/förluster. Ber om ursäkt att jag inte upptäckte det tidigare.
En moderator får gärna ta bort mina inlägg här, inklusive detta.
En moderator får gärna ta bort mina inlägg här, inklusive detta.
Sv: Silly season 08/09
shinzawai: Jag har en pervers ådra i mig. Jag finner mig ofta i samtal med den där mentalstörde längst bak på bussen, eller den gravt alkoholiserade finnen med Chrille P:skt temperament. Jag inbillar mig att förståelse även för de lägsta av de lägsta ger en större förståelse för ens egen relativa lycka. Och jag tror att det är någonstans här som grunden för din gnagande oro vilar: vetskapen om att du t o m i ögonblicket då SM-guldet bärgades rent objektivt inte hade mer status än den timråit som bevittnade Timrå - Husum 1986.
Sv: Silly season 08/09
bisterfinnen: Försök inte. Har du vräkt ur dig så mycket verbal avföring får du i a f stå för det i eftervärldens ögon.
Sv: Silly season 08/09
Dallas: Ett rykte är ett rykte, men Wargen tillbaka låter fint i mina öron. Ja menar då skulle ju han med kusse Hedström bli lite motor å hjärta nästa säsong. Präxis vad som behövs. En Styf kille ska oxå vara kvar, kontinuitet. Det behövs alltid några i laget som kan berätta lite historik o sätta igång känslor på lagkamraterna. (Motivation)
Behåll Hahl, Svensson-Svensson o in med en eller två kanonbackar.(klass)
Man brukar ju säga att motivation slår klass. Då borde ju kombinationen motivation och klass vara oslagbart eller.. :-)
Behåll Hahl, Svensson-Svensson o in med en eller två kanonbackar.(klass)
Man brukar ju säga att motivation slår klass. Då borde ju kombinationen motivation och klass vara oslagbart eller.. :-)
Sv: Silly season 08/09
sargad: Wargen skulle vara ritkigt välkommen igen till Timrå men att han nyss kritat på ett 3årskontrakt med Modo gör att de där ryktet känns riktigt svagt, men Månsson vill jag lätt ha i Timrå och absolut om han själv vill hit, vi behöver obekväma spelare och inte bara primadonner =)
Sv: Silly season 08/09
Ännu en gång så bockar och bugar jag mig inför Bragd-Birger som klär av modolid efter modolid utan att förta sig. Han är som HS svar på Karelin.
Kör på Birger!
Sv: Silly season 08/09
Nu är det i alla fall klart att Björn Svensson stannar i ytterligare minst två säsonger!
Sv: Silly season 08/09
Tjalle: Härligt! En vattenbärare som har potential att ta steget upp till en producerande spelare. Jag gillar Björn och hans inställning!
Skönt med en glädjande nyhet så här mitt i vintermörkret!
Forza Timrå!
Skönt med en glädjande nyhet så här mitt i vintermörkret!
Forza Timrå!
Sv: Silly season 08/09
Tjalle: Har nu läst nyheten fem gånger, men jag hittar inget obehagligt i den. Märkligt. Likväl: vajert Nu...ehm, ledningen! En synnerligen välpassande pusselbit i vårt nya lagbygge.
Sv: Silly season 08/09
Dallas: Hur sexigt hade det inte varit att sno både Warg och Månsson? Månsson känns väl mer troligt än Warg. Det är mycket som skall fungera för att det ska gå från "Vill till Timrå" och "Skriver på för Timrå".
Men det var två bomber i alla fall. Hoppas att du har rätt. Även om jag inte saknar Warg nämnvärt. Och om han skulle komma, innebär det då att Hahl är förlorad? Ganska tidigt att spekulera. Men man vrider ju och vänder på det mesta, så varför inte det här? :)
Men det var två bomber i alla fall. Hoppas att du har rätt. Även om jag inte saknar Warg nämnvärt. Och om han skulle komma, innebär det då att Hahl är förlorad? Ganska tidigt att spekulera. Men man vrider ju och vänder på det mesta, så varför inte det här? :)
Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Jag saknar Warg oerhört mycket, en producerande landslagsspelare som inte är bekväm utan kan smälla på och spelar med stor pondus :) och Hahl han satsar ju på NHL men annars så ligger ju Timrå bra till helt klart, han sa ju förut att han fick se vad Timo gör och dom är ju riktigt bra vänner :)
Sv: Silly season 08/09
ÄlskarTIK: Det mesta är klart vad beträffar spelartruppen, enligt Nubben. Han nämnde inga namn men sa att ingen i Timrå var aktuell för Frölunda. Det kan jag försäkra dig.
Jag tänker inte medvetet jävlas med Timrå och jag har gjort detta för min egen skull och det finns inga hard feelings ifrån min sida. Allting är utagerat och klart nu. Upp med hakan Sjöstedt. Det här kommer att bli bra.
Vi håller kontakten och så får det ha bra! Ta hand om dig!
Jag tänker inte medvetet jävlas med Timrå och jag har gjort detta för min egen skull och det finns inga hard feelings ifrån min sida. Allting är utagerat och klart nu. Upp med hakan Sjöstedt. Det här kommer att bli bra.
Vi håller kontakten och så får det ha bra! Ta hand om dig!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Det där var ju faktiskt ganska sköna besked. Helt plötsligt vågar man se framtiden an med lite tillförsikt. En gnutta hopp har tänts så här på kvällskvisten. Kanske man kan sova utan ångest ikväll :)
Sköna besked i alla fall. Tack för att du delade med dig.
Sköna besked i alla fall. Tack för att du delade med dig.
Sv: Silly season 08/09
Snoop: Alldeles korrekt, det var hans egna ord. Hade honom i luren för en kvart sedan. Han ringde upp och jag blev väldigt paff men glad.
Sv: Silly season 08/09
Tjalle: Det sägs vara förlängningen av Björn Svenssons kontrakt som fick Nubben att dra.
Eller?
Eller?
Sv: Silly season 08/09
TD: Nubben skojade och frågade om det var nåt fruntimmer som hörde av sig? Du är synnerligen populär Sjöstedt.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Ett kort inlägg på Hockeykväll hördes för en stund sedan. Där lät det som att allt skett i så gott samförstånd det nu kan bli sett till "situationen" mellan honom och Timrå IK.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Haha.. heja Lindeborg! "Timrås Fredrik Warg", hördes även det i hockeykväll. Är han förutseeende, månne? ;-)
Sv: Silly season 08/09
Apropå Warg-ryktet. På hockeykväll basunerade man ut att Patrik Berglund skulle spela forward med Timrås Fredrik Warg... Ohh, konspirationsteorierna tar vid. Vad vet SVT som inte vi vet?!
Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: Säg att du inte just tog diskussionen till:
"Vem har högst status rent objektivt, Modoiten eller Timråfanet?"
"Vem har högst status rent objektivt, Modoiten eller Timråfanet?"
Sv: Silly season 08/09
Tjalle: Kul med Svensson. Som någon skrev, det är mycket gammal Timråism som försvinner om Sanny lättar och Robban lägger av. Koskinen på det och det är bara Styf (som väl lär stanna) som varit med någon längre tid i laget.
Styf, Robban och Sanny (Hallin, Chrippe) var alla väldigt unga och oetablerade när de kom hit och var därefter stomme i laget under de första åren i elitserien. Våra juniorer på väg upp och alla med -sonnamn som kommit till laget de senaste åren kan förhoppningsvis bli nästa våg av långkörare. Vi har ju en ganska snygg mix på papperet med landslagsspelare varvat med unga på väg upp.
Styf, Robban och Sanny (Hallin, Chrippe) var alla väldigt unga och oetablerade när de kom hit och var därefter stomme i laget under de första åren i elitserien. Våra juniorer på väg upp och alla med -sonnamn som kommit till laget de senaste åren kan förhoppningsvis bli nästa våg av långkörare. Vi har ju en ganska snygg mix på papperet med landslagsspelare varvat med unga på väg upp.
« Föregående · 979496 · Nästa »