Silly Season 10/11
Skulle kännas bra faktiskt.
Fast det är ju inte det viktigaste skälet om nu nån trodde att jag trodde det.
Baker: Jens Karlsson är en ytterforward, Rosén är en Center..
Du får gärna hitta en ung Svensk spelare som kan producera poäng men som samtidigt är större än Rosén.
TIMRÅ JAGAR VÄXJÖCENTER
Han nådde en tredjeplats i allsvenskans poängliga.
Nu jagas Växjös center Robert Rosén av flera elitserieklubbar där Timrå är ett av lagen.
- Jag vet att de varit med och visat sitt intresse, säger han.
AGENT BEKRÄFTAR: HALONEN SPELAR I TIK NÄSTA SÄSONG
Att finske backen Antti Halonen lämnar TPS Åbo för spel i Timrå kunde Dagbladet berätta redan i början av mars.
Nu bekräftar hans agent Heikki Mäkinen övergången.
- Allt är klart. Vi har gjort allt pappersjobb och det står klart att han kommer att spela i Timrå nästa säsong, säger Mäkinen.
Man kan ju ha en lite förhoppning om att M Månsson gör detta och säger att han vill spela i Timrå.
Undrar varför Timrå inte klargör något gällande truppen, de är lite lugnt just nu.
Timrå har ju minst sagt fått ett tränar par som känns hur bra som helst så man ska inte grina ännu.
Men man verkligen se spelare efter spelare trilla in i truppen nu.
Jag vet jag är otålig men så har jag alltid varit. Jag vill se Pressmedelanden.
Ett presmeddelande för Granath kan man välll i alla fall gå ut med, det är ju roligare med flera än ett med 4 spelare i.
Hahl Bundy:
Han skall nog ha bra betalt, ryktet säger att han har 6 siffrigt i Leksand :)
Nu kan det vara dags att ta steget till oss då?
Ett steg i rätt riktning i sin utveckling.
Redigerad kommentar
För att han bytte från DIF till LHC för att få chansen att vinna någonting.....
Men han är ju trots allt 33 år o lär knappast bli aktuell för oss.
Hahl Bundy: TÅ har också hört.
http://allehanda.se/sport/1.1947797-poangsprutan-blomqvist-valjer-modo
Men jag har inte hört nåt från nån jag litar på än. :)
Elias Granath
Anton Lander
Antti Halonen
Kim Hirschovits
Är väl alla så gott som klar va ?
Blomqvist lär väl gå någonstans idag också? 50/50 ?
Känns oerhört tryggt att han spelar i samma forwardslina som Peter Regin i denna hyllningsmatch (och Jason Spezza).
lungan: Lindbäck tror jag inte på, hoppet där skulle väl vara att Nashville (visst är det hans klubb?) tycker att han skulle må bra av ett år till i Elitserien.
Kanske jag är helt ute och cyklar är men är inte Niskala "klar" för en finsk klubb? Pyörälä tror jag också bli svår att locka tillbaka.
I övrigt ser det väl ut som en möjlig trupp. En till Center, Linkan kommer ha 5 Centrar.
edit: Om Lindbäck lämnar så lägg in Ridderwall.
Redigerad kommentar
Truppen 10/11
Målvakter:
M1: A Lindbäck (Förl)
M2: M Åkerlund
Backar:
B1: M Niskala (Fin) (Ny)
B2: A Halonen (Fin) (Ny)
B3: M Karlsson
B4: T Skogs
B5: S Erixson
B6: E Granath
B7: F Sonntag
B8: P Styf
B9: S Owyua (alti mellan J-20 och A-lag)
.
Centrar:
.
C1: K Hirsovitz (Fin) (Ny)
C2: D Corso (Can) (Stannar)
C3: G Karlsson
C4: A Lander (Förl)
.
Forwards:
.
F1: M Pyörälä (Fin) (Ny)
F2: N Nordgren (Ny)
F3: F Hynning
F4: M Sonnenberg (Can) (Förl)
F5: M Månsson (Ny)
F6: B Svensson (Förl)
F7: A Axelsson
F8: J Blomqvist (Ny)
F9: T Lagerström (Ny)
Nä, det blir nog Modo för honom.
Rosén kan vi ta istället i såna fall el. om det finns några andra.
Hahl Bundy: Bägge är ju centrar så kanske han bara blir aktuell om Blomqvist väljer Modo. Men vi behöver ju fler högerfattade spelare så jag ser gärna att vi värvar bägge två.
Angående högerfattade spelare, Nordgren är väl också på väg hem väl?! Honom vill jag absolut ha med i nästa säsongs lag om möjligheten finns.