Silly Season 12/13
Eliteprospects.com - Timrå
Jag som väldigt sällan håller till i andra böcker än denna tycker ändå att tonen runt sebbe och gunnos inträde i truppen inte på något sätt varit uppblåst...
Därför tyckte jag ditt inlägg var knasigt...
Trusten Me Harden!!!11!!1
Bellissimo körde vidare med sin vita mördarmask
Kikade igenom gamla roosters o insåg att Nordgren lär känna igen flera gamla lagkompisar..... Hallin, Crippe, Hagos, Jonte samt Nordgren spelade alla tillsammans under lockoutsäsongen 04/05
Kan också bli intressant att se mer av :-)
Paddan: Det blir alltid knepigt att diskutera om man ser sig som en individ med egen åsikt mot en grupp av människor av samma åsikt. Även en supportergrupp har individuella åsikter. Bemöt den som tyckt något istället för att skriva det "ni tycker" eller ens "några av er tycker". Det hjälper diskussionen.
Han kommer definitivt att märkas på banan när han är inne. Han är kanske ingen renodlad fräslare rent tekniskt, men han kommer förmodligen att vara tungan på vågen i många matcher för oss den här säsongen. Det lilla extra som behövs för att stjäla de poängen vi behöver för att undvika Kvalserien.
Jag tror stenhårt på Önerud, har inte allt för svårt att se att han exploderar i målprotokollet! han kommer skaffa sig allmän stjärnstatus denna säsong!
En Jonte - Önerud - Nordgren trio skulle ösa in poäng!
söder över: Vad trevligt att du tycker det var knasigt, då jag tagit upp en hel del av de åsikter som vädrats av timråiter i denna gästbok. Fast de kanske bara var lallande fånar allihopa.
Nordgren är en klass spelare.
Han visade mig under några landslags uppdrag att han fortfarande är vass forward...
Det räcker bra så.
Vem begär att han ska bära laget!?
Erixon har vi ganska bra koll på här i den här boken.
Ska han bära upp lagets defensiv? De flesta här tycker nog bäst om hans offensiva talanger.
Däremot så är Erixon lite som Hallin. Han föregår allt som oftast med ett bra jobb på isen.
Det räcker så.
Vår defensiva klippa heter hedman än så länge iaf... Får se vad Bäckström kan bidra med...
Paddan: det kommer alltid finnas egna Supportrar med en snedvriden syn av laget eller Supportrar som av en eller annan anledning sätter för stor tro på vissa spelare.
Kollar man dock på lagbygget och om man väljer att tro på folks beskrivning av nyförvärven (dvs. vilken slags spelartyp de är, klassen bedömmer jag när säsongen startat). Så finns trots allt en balans tycker jag. Det enda jag saknar är en förstacenter.
Vad gäller Erixon så tvivlar jag dock starkt på att någon på allvar menar på att Erixons intåg kommer innebära att backlinjen helt plötsligt kommer jättebra defensivt (på grund av just specifikt Sebastians förmågor defensivt) för så pass kort minne har inte folk att de inte har koll på hans styrkor och svagheter.
Vad gäller Nordgren så tror jag personligen att det handlar mest om att vår Silly Season varit så "grå" och utan direkt upphetsande värvningar (Erixon är väl undantaget). Så när det därför börjar pratas om en landslagsmässig forward som dessutom har den historia han har i klubben blev nog många mer upphetsade än vad de blivit för någon säsong sedan i samma läge. Jag kan ha fel men det är så jag ser på saken iaf.
Redigerad kommentar
Med tanke på vår ekonomiska situation och sportsliga prestation ifjol måste jag säga att Sebbe och Gunno är rena Messiasarna för oss.
Jag hade inte förväntat mig någon av dem i årets Timrå.
Egentligen är jag glad att vi fick till ett es-lag överhuvudtaget.
De två var det bästa som kunde hända oss och de kommer garanterat att göra sitt yttersta för sitt lag.
Jag välkomnar VARMT dem båda och ställer inga högre krav på dem än de andra.
Redigerad kommentar
mikenomad: Jag undrade tidigare om Nordgren verkligen var rätt person att ta de oerhört höga förväntningar som ni timråsupportrar i många fall har lagt på honom, i princip att "När Nordgren återvänder så kommer Timrå att spela rätt sorts hockey igen." Men när jag ifrågasatte om han skulle klara det så dumförklarades jag i princip. Det var tydligen hur självklart som helst att bara närvaron av Nordgren i båset skulle lyfta laget till oanade nivåer.
Sedan så har ju Erixon också väldigt höga förväntningar på sig, att vara den som ska styra upp försvarssidan i truppen. Är han mogen det ansvaret?
Samtidigt ska det bli intressant att se vad Bellissimo kan göra i elitserien, han kanske kan explodera... eller förresten, gör inte det, det blir så kladdigt...
Jag måste erkänna att jag bölade en skvätt på läktarplats idag. När Sebastian Erixon presenterades kändes det sådär bra som det gör när någon man unnat all framgång i världen TROTS att han lämnade laget jag älskar återvänder. Ja, jag kunde inte hjälpa att det kändes förbannat skönt att se honom åka ut på isen igen. Nu är han ingen frälsare, absolut inte, men då han tillsammans med Crippe (och möjligen någon eller några av de juniorer som finns med alla gånger under försäsongen) har sina rötter i klubben ända sedan barnsben så var det en härlig känsla att se honom i Timråtröjan på nytt!
Sebastian Erixon gick i den förskoleklass jag jobbade i på Böle skola läsåret 1995/96. Otaliga var de raster som spenderades på skolplanen utanför utövandes landhockey med undertecknad som självklar deltagare tillsammans med de killar som älskade spelet med klubba och boll. Allting har en början någonstans....
Och Gunno på det här... jag börjar ana en strimma hopp här trots allt. Även om vi kommer att ha erbarmligt små marginaler att spela på och att vårt hopp står till att alla spelare fixar att spela på max samtidigt som deras utveckling stadigt går framåt, 3x20 under 55 omgångar. Det är väl inte för mycket begärt, eller?
Redigerad kommentar