Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

Forum

« · 285270 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


tippandet
vem fan är det som tippar???? 3 o 4 rätt varenda gång tycker jag =)
Kommentera

Sv: nyförvärv?
Nike89: du skriver in Kalle vid First name och
Larsson vid Last name
sedat klicka på Find!

svårt?

då kommer det upp var han har spelat och presterat.
Kommentera

Sv: Dagens TrT
Patrik M: Det är inte alltid tidningarna har rätt info heller. Det var så gången var förra tillfället och rimligtvis borde de köra samma väg nu.
Kommentera

Sv: Dagens TrT
Snake: Så lät det inte i TrT iaf.
Kommentera

Sv: Dagens TrT
Patrik M: Är det inte så att bud går vidare i NHAs kvalserie om Björklöven konkar? Det skulle innebära att budet först går till Övik och sedan vidare till Botkyrka för att sedan hamna hos Asplöven. Så var det väl resonemanget gick sist då VIK fick budet. Man gav budet först och främst till kvallagen i den seriens kvalserie.
Kommentera

Sv: Dagens TrT
ForzamalmJR: Ja det är svårt val det där, vad än styrelsen eventuellt väljer så är det bara o stötta dem i deras beslut tycker jag. Det är ändå de som ska ha bäst koll på läget. Vad de än nu eventuellt skulle välja så finns det säkerligen folk som tycker annat. :)

Påskrifter var ordet!
Kommentera

Sv: Dagens TrT
Fast fan vet, skulle man inte ta den platsen i alla fall? Hur resonerar ni FCs-are om det? Spontant känner jag en glädje över om det skulle bli aktuellt, men å andra sidan, det kanske är bättre att bygga upp föreningen igen? Det finns väl knappast några andra lag som skulle bli aktuella heller om TAIF tackar nej till den platsen? TAIF har ju vanan och organisationen, lagen efteråt (som väl skulle bli aktuella om TAIF tackar nej?) har ju inte det. Det kunde ju också vara en morot för de där spelarna som inte skriver på...
Kom igen nu, vill ha påskrifter!!
Kommentera

Sv: Dagens TrT
Uttryckte mig kanske lite luddigt betr. artikeln om Björklöven.

Det stod att AIF ev. kunde komma på tal iom att Ö-vik (tror jag det var) redan hade tackat nej ifall de skulle bli aktuella. Det var i det sammanhanget jag menade med att AIF inte har något i allsvenskan att göra.
Kommentera

Sv: Dagens TrT
Guz: Nej i detta läget är det lite sent så någon allsvenska lär det inte bli förens om ett par år tidigast tror jag. Men det där har säkerligen styrelsen mycket bättre koll på.

Skulle bli mycket förvånad om inte Björklöven går i konkurs efter vad man läst. Där har vi ett lag som försökt satsa sig ur den ekonomiska krisen och inte lyckats. Vill minnas att jag hörde på tvn att nån i styrelsen erkände att de borde dragit i handbromsen tidigare. Nu är det säkerligen försent tror jag.
Kommentera

Dagens TrT
Enligt dagens TrT så är inga nya underskrifter klara. Man inväntar besked från Ivars, Dower, Terner, Calle S. och Peter J. i första hand. Enl. sportchefen "Kitten" så ska de snart sätta lite press på dessa för att få fram besked. AIF har redan 11 namn klara medan en del allsvenska lag bara har 3-4 så "Kitten" är inte speciellt orolig ännu. Det man först måste leta efter bland nyförvärv är centrar men att det gäller att ha is i magen. Fanns även lite om serieindelningen. Ska tydligen delas upp i två sexlagsgrupper. AIF var emot detta förslag men var tydligen ensam om det. Kommer inte på rak arm ihåg vilka lag som skulle ingå i AIF:s grupp men tydligen var denna grupp lite tuffare.

Fanns även en artikel om Björklövens prekära penningläge och ev. ersättare till dom om det skulle barka åt skogen.

Men ärligt talat, AIF har väl inget i allsvenskan att göra med årets trupp eller ..............
Kommentera

Sv: nyförvärv?
LUNDSTRÖM 6:Är " Players Index - Player Search - Rosters Index

The former European Hockey Player Server site now offers stats on over 50,000 players who have played in or were born in Europe.

EH.N offers two different methods to access the stats on our database: Via the Player Search page, or by searching through the countries and team rosters on the Rosters page.

We are constantly updating our database, so please bear with us! If you can help us, get in touch! [email protected]"

hans historia?
Kommentera

Sv: nyförvärv?
Merxx: Kolla länken där har du hans hockyhistoria.
Kommentera

Sv: nyförvärv?
Lyckades hitta lite uppgifter om denne Kalle Larsson:
Han är född-82, spelade i bäckens HC 00/01
01/02 spelade han roller hockey i canada
02/03 spelade han i Dayton Gems i CEHL
Han är 187cm lång och 93kg tung vänsterskytt och spelar antingen center eller back efter vad jag förstått!
Säsongen som gick spelade han 47 matcher för Dayton och gjorde 2 mål och 29 assist och hade 167 utvisningsminuter!

Det var det jag hittade! Skulle vara intressant om det ligger ngn sanning i det hela!
Kommentera

Sv: Johwelin & Svesse till Nybro
Guz: Värva Andrei Liouline som fick sparken av oss i Västerås. En rutinerad herre som definitivt kommer hjälpa er!

Hej så länge!
Kommentera

Sv: nyförvärv?
Pinnen: det ska vara sillyseason.now
Kommentera

nyförvärv?
på sidan sillyseason.se står det om ett nyförvärv till taif.
kalle larsson , boston college,usa. någon som vet något?
det står att det är klart.
Kommentera

Sv: Så var dom 11 st klara!
Terner söker ett jobb i Sthlm som det ser ut som han får så han kan vi nog glömma.
Vad gäller Calle. S så överväger han att flytta (hem) till Finland.
Kommentera

Sv: Så var dom 11 st klara!
Merxx: Någon som vet hur överenskommelsen mellan TAIF och Nybro ser ut förresten??
Kommentera

Sv: Nytt lag!
Hoppas verkligen att sportgruppen förstår att det är 2-3 spelare av allsvensk klass som behövs för att ersätta Holmis, Tobbe och Svesse.

Lite underskrifter nu så ser det bättre ut igen! Kom igen nu alla TAIFare!
Kommentera

Sv: Nytt lag!
Johnny B Good: Tack för omtanken! Men skall jag vara ärlig är det rätt skönt att slippa Mölndal - det är en jävligt tråkig arena och Mölndal har aldrig någonsin varit roliga att titta på. Ok, Osby låter ju inte sexigt det heller... Jag får i alla fall mycket närmre ställen att åka på match nästa säsong (det enda positiva med degraderingen): Borås (6 mil), Trollhättan (7 mil), Skövde (12 mil) och Mariestad (18 mil) ligger alla inom kortare avstånd än till hemmarinken...där jag förstås i alla fall kommer att se flest matcher.
Annars: synd på Svesse, men jag håller med föregående talare - Tobbe har inte varit särskilt bra de senaste säsongerna. Hoppas verkligen på Calle, Terner, Ivars och Dower nu - jag skulle tycka om livet betydligt mer om de skrev på nu!!
Kommentera

Sv: Så var dom 11 st klara!
Trots att 11 man är klara så saknas många viktiga pusselbitar i laget:
På backsidan blir det nog 7 backar skulle jag tro sammanlagt vi har 4 just nu. Ivars, Dower och Terner vore klockrent då skulle vi ha en bra backstomme för div1 spel!
Forwardssidan har vi 5 man klara blir nog 12 till slut skulle jag tro.
Just nu saknar vi i såfall 4 centrar och 3 ytterforwards!
Misstänker att man förhandlar med centrarna Jeff Gustavsson och Calle suuronen fortfarande! utöver dessa 2 behöver vi en riktigt bra center för att ersätta Johwelin, en bra ytterforward av allsvensk klass för att få upp standarden på forwardssidan och en power-forward som vi länge saknat! Resten kan fyllas på med yngre talanger!
Kommentera

Träningsmatcher
Hittat 2 inbokade träningsmatcher för Taif:
söndag 17/8 Örebro borta
Fredag 12/9 Nybro hemma
Kommentera

Sv: Johwelin & Svesse till Nybro
Patrik M: Att dessa två skulle försvinna är väl ingen överraskning eller ...
Svesse är väl den som kommer att saknas i AIF för, handen på hjärtat", inte f-n var Tobbe något att ha förra säsongen. Hade inte Hobér varit så mesig i båset vad det gällde coachningen och om truppen hade varit lite bredare så hade väl Tobbe hamnat så långt bort till vänster i båset som möjligt. För mig gjorde han en helt katastrofal säsong. Hur han kunde väljas till kapten ??? Åkte bara och hängde med huvudet när motståndarlagens kaptener var inne och snackade med domaren eller peppade sitt eget lag.Tobbe var bra SA-säsongen och året efter.

Svesse däremot blir ju saknad. men vi får önska honom (och även Tobbe) lycka till.

Sportgruppen: Krafttag gäller !!!!!!!!

FORZA AIF !!!!
Kommentera

Sv: Johwelin & Svesse till Nybro
Nu har vi tre mycket tunga förluster i Tobias Johwelin, Magnus Svensson och framförallt Jonas Holmström! Ska vi vara med i toppen av ettan så lär dessa spelare behöva ersättas med spelare av mycket hög klass! Minst 2 allsvenska spelare behöver värvas in!
Kommentera

Johwelin & Svesse till Nybro
Illa att tappa två spelare av den kalibern givetvis. Man känner sig besviken på Johwelin's beslut att lämna för Nybro och vi lär inte få se han i TAIF-tröjan igen. Hoppas nu övriga spelare kan signera kontrakten fortast möjligt! Hatar att se spelare som man vill behålla skriva på för andra klubbar.. grr!

Tummen upp till alla som valt att satsa på spel i TAIF!
Kommentera

Sv: Nytt lag!
Merxx: Osby eller Mölndahl...känns lite som pest eller kolera...synd om Forsemalm dock.
Kommentera

Nytt lag!
Osby ersätter Mölndal som drog sig ur div1 södra!
Kommentera

Sv: Svesse
Lindersson: Har hört på slutet att svesse sa upp sitt kontrakt innan utsatt datum så det är nog kört!
Kommentera

Sv: Svesse
Guz: Har oxå hört att det finns ett datum inlagt i hans kontrakt och det var 7:e maj! Tror det var i tidningen det stod!
Kommentera

Sv: Svesse
Patrik M: Ja MEN det är väl typiskt att dom lämnar skeppet just nu ELLER? Det måste väl vara en sportslig utmaning att föra upp AIF igen, men köra på i ett mitten lag i Allsvenskan är säkert jätteroligt ;)
Så kör på snålpyttar i NYBRO Snik kings
Kommentera

Sv: Svesse
Merxx: Läste senast i morse i vår lokala morronblaska att det var på väg att lösa sig med Nybro för Magnus "Look-a-like-Carl-Philip" Svensson & Tobbe Johwelin
Kommentera

Sv: Svesse
The Sittingbull: Svesse har ju dock sagt att han vill testa på nått nytt nån säsong och kommer efter det att återvända.
Kommentera

Sv: Svesse
Har inte Svesse eller Tobbe skrivit på så tyder det väl på att dom inte vill vara med och föra upp oss i Allsvenskan igen.
Tycker det är lite dåligt av dessa spelare som varit här i många år som inte tycker att galloscherna passar längre bara för att vi råkat ramla ner en division. Är det så kan dom lika gärna åka vidare och få en STÖRRE lönecheck någon annanstans.
Så HEDER åt KUNGEN som visar lite GO!
Kommentera

Sv: Svesse
Merxx: Hörde ryktas någonstans att det fanns ett datum inskrivet i kontraktet vilket han var tvungen att bestämma sig före. Hörde oxå att detta datum har passerats. Nå´n som vet nå´t ???
Kommentera

Sv: Svesse
Någon som hört hur det går med svesses och Johwelins eventuella övergångar till Nybro? Har hört ryktas om att svesse lagt ner Nybro och siktar på en dansk klubb!
Kommentera

Sv: Illa
Nike89: Eeeeeh klart som fan att jag inte tog fel.
Kommentera

Sv: Illa
fröken småland:Jaha...På alla ryktessidor jag har sett står det inget om det.Därimot vet jag att Tobias Johwelin är aktuell för Nybro.Du kanske helt enkelt tog fel=)
Kommentera

Sv: Illa
Nike89: Och om du hade vatt lite mer engagerad så kanske du hade känt till att nybro försöker få loss honom. Därför engagerar jag mig!
Kommentera

Sv: Illa
Nike89: Du igen..
Kommentera

Sv: Illa
fröken småland:Kul att en som hejar på Nybro ger sig in i den diskustionen....
Kommentera

Illa
Nu får ledningen tusan släppa Mange! Dålig stil faktiskt.
Kommentera

Sv: Så var dom 11 st klara!
Enligt mina rykteskällor så de 5 man förhandlar med Ivars, Lenny, Terner, Peter och Jeff! Svesse, Tobbe väntar man och ser men troligtvis försvinner de! Mathias, Skidén, MartinA, calleS försvinner med största sannolikhet från Taif!

På ingång är Anton Patriksson från HVj20 liksom hans bror Kalle från EKsjö, Fredrik Norberg mjölby, plus att det ryktas om en center och en ytterforward från Hästen!
Kommentera

Så var dom 11 st klara!
Enligt TrT idag så har Erik Josefsson, Alexej Fashutdinov, Jonathan Bremer och Jakob Holmgren alla skrivit på för ytterligare en säsong! Sedan tidigare har ju Johan S, Magnus A, Johan M, Fredrik E, Robin F, Patrik S och Markus P alla skrivit på och man har numer 11 namn klara!
Taif jobbar på ytterligare 4-5 namn från fjolårets trupp och har kontakt med ett par utifrån!
Kommentera

Sv: Målvakterna!
The Sittingbull: Kanske..det har funkat förut. Fransson är ett mycket bra exempel på det.
Kommentera

Målvakterna!
Det är bra att satsa på unga spelare, MEN två st orutinerade målvakter kanske är lite vågat. Eller? Det kan säkert gå jättebra men det känns ändå lite klent.
Men va f--n "Friskt vågat hälften vunnit".
Lite stora starka killar vill vi ha oxå.
Typ i stil med Ivars, lite mera kött till AIF.
Kanske vi ska låta "Borka Birk" Teddan alltså komma tillbaka å förlåta allt. Han var väl tung om inte annat. Södras största röv.
Kommentera

Sv: Acke skriver på 2-års kontrakt!
Det är bara att hålla med alla nedanstående - detta är så jäkla kul och bra för föreningen! Skönt att se att det finns en känsla och en tro på TAIF trots alla turer med förra säsongen. Tror också att det kan bli kul med två unga målisar på uppgång som slåss om förstakeepperplatsen. Dagens roligaste nyhet!
FORZA AIF!!
Kommentera

Sv: Acke skriver på 2-års kontrakt!
De va la gött!!!

Mange ska ha all respekt när han tar steget och skriver på inte bara för ett år utan för två, trots att Taif lirar i ettan nästa säsong!

Stefan Fransson är ett intressant namn som andre tränare tycker jag!
Fredrik Elvebakk i målet kan nog vara bra i kombination med Robin Fors, blir nog tufft om 1:e målvaktsplatsen där skulle jag tro!
Kommentera

Sv: Pilsnern är din Kungen!
Imponerande Axel. Tack så mycket. Nu kan man börja hoppas att det kan bli allsvensk hockey i Tranås även i fortsättningen. Tror att det blir fler påskrifter nu när Axel har skrivit på. Det var den viktigaste signaturen att få.
Håller nog med Krekula, det var förmodligen "frugan" som avgjorde, men vem f-n bryr sig.. Axel är kvar!!!!!
Kommentera

NY MÅLIS
Webbis: Dax å uppdatera Silly Season med den nya målvakten.

TREVLIG HOCKEYHELG MED FORTSATTA FRAMGÅNGAR FÖR "SUDDEN" & CO.
Kommentera

Sv: Acke skriver på 2-års kontrakt!
Patrik M: Helt suveränt !!! Detta trodde jag faktiskt inte. Bara hoppas att han drar med sig övriga som fått kontraktsförslag så kanske det inte blir så dumt i alla fall.

Se´n verkar det som man fått ett intressant målvaktspar. Kanske kan bli något liknande som för några år se´n då vi hade Fransson, Liv och Andersson.

Bra jobbat !!!!!!!!!!!
Kommentera

« · 285270 · »