Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 92877 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Daniel Carlsson
Patrik M: Vi ska oxå hålla koll på OT. Han spelar väl sista året på sitt 3-årskontrakt med hv. Bor han fortfarande i Tranås?

Daniel Carlsson
Satt och kika på hur det gick för Daniel Carlsson i Frankrike där han gjorde sin andra säsong förra säsongen. 20 poäng på 36 matcher är ju rätt bra för en back och om han spelar där en säsong till får han väl gå gratis till sverige igen om jag inte minns fel, en spelare att hålla ögona öppna efter kommande säsong tycker jag. Härlig backtyp..

Sv: Protesttaif
QPR: Mjo eftersom vi inte förlorat på flera år hemma mot dom vad jag kan minnas så är det lika roligt varje gång! Bästa minnet var väl om jag inte minns fel då vi slog dem med 5-2 i en match där de var tvungna att vinna för SA platsen stod på spel. Troja som gick och tog den efter att i princip varit uträknade?

Hahahaha. Gud vad skönt med den smörpassningen..."Protesttaif". Tjenare.

Visst kommer man sakna de härliga matcherna mot tingsryd med den klassiska ramsan "ett Taif i småland"

hepp: Jag kan bara hålla med dig gillar ej heller att sparka på någon som ligger men ibland är det svårt att låta bli att ej ge någon en KÄNGA. Måste vara lite trist för er att gå misste om Taif derbyna i alla fall?

QPR: Jo, egentligen gillar jag inte att sparka på någon som redan ligger men med tanke på all skit vi fick från dem så kan man ju inte låta bli....

hepp: He He där fick du till det! Svinhugg går igen. Eller hur?

Protesttaif
Detta begrepp har ju numera en helt annan innebörd än för ett par år sedan.

Sv: Ekonomiska problem hockeyns vardag
Stämmer.. tyvärr...

Detta betyder att IKO kommer att gå på sparbudget den närmaste två åren framöver.. Ingen rolig situation..

Men att fylla ut resten av truppen med juniorer behöver inte vara något negativt. Det betyder i stort sett en junior i varje lagdel, plus några på bänken. Bra sätt att slussa in dom i a-lagshockeyn.
Målvakt har vi en bra (Timo Leinonen) som bör stå minst 90 % av matcherna. Sen har vi en stor talang i Markus Svensson vid hans sida.
På backsidan tas jättetalangen Håkan Alm från Virserum upp. Han har ett tvåårskontrakt med juniorerna.
På forwardssidan blir det nog mest aktuellt med Andreas Ahlstedt. Ahlstedt som, liksom Alm, var med och kände på a-laget redan förra säsongen.

Lägg sedan till att vi har spelare som Mathias Olsson, Jesper Andersson, Andreas Schultz, Fredric Jaensson, Robert Ohlsson, Fredrik Lovén och Tuomas Reijonen.

Så jag är inte ett dugg orolig... i alla fall inte vad det gäller truppen.. Men sen är ju ekonomin en annan sak. 2,1 milj back.. Men fick vi ihop 1 milj på en vecka 1997 så ska det nog gå en gång till....

Vi ses i höst!! / FORZA IKO!

Ekonomiska problem hockeyns vardag
Läste om Oskarshamns årsmöte! De hade gått ca 650000 back ifjol och måste nu spara ca 1,5 miljoner per år de närmsta två åren för att klara licensen! De har fått ett värvningsstopp och har en trupp med 1 målvakt, 5 backar och 11 forwards som de nu får fylla ut med juniorer!

Sv: ÖL I HALLEN!
ja d ä ju en mkt bra idè med ölservering d skulle taif tjäna en massa epngar på o pengar behövs ju alltid så blir d av med ölservering får man väl se till o lägga om matchprogrammet så alla hemmamatcherna infaller på fredagar=)

Sv: ÖL I HALLEN!
Så törstiga som Tranåsborna är så lär den där skulden snart vara ur världen. ;)

ÖL I HALLEN!
Visst måste de de finnas öl att köpa i hallen i Vinter annars e de skandal! De måste bestämmas snarast så de inte blir nått trubbel med de i sista stund!

forza AIf!

Sv: Reportage från träning
Johnny B Good: haha mjo det tror vi ju på att du kan hålla dig därifrån.

Klart det ska säljas öl!

Helt rätt med lite repotage, det är ju det folk vill läsa! Roligt också att det händer lite på tranashockey.com.
En intervju med Kjell-Putte vore kanske något för Månsson.

Annars verkar det vara ganska lugnt för tillfället, blir det sista nyförvärvet back eller forward?

Blir det inget öl i hallen, så kan ni glömma min närvaro i klacken i höst/vinter.

Ser mycket positivt på fler sådana här repotage. Mycket nya och roliga ideér från nya styrelsen tydligen. Roligt att läsa vad som händer inom laget, så här års när man går i VM tankar.

Mot sa:)?

Reportage från träning
För er som vill ha lite att läsa, kolla länktips.

Sv: Förväntningarna
Merxx: Håller med dig helt...
Sen vore det ju kul om våra egna juniorer kunde få sina genombrott i år eller komma en bit på vägen i allafall.
Får dom tillräckligt med speltid kan det bli riktigt bra tror jag.

Så länge dom håller sig kvar i allsvenskan så tycker jag alla ska se det som ett lyckande.

Ja till ÖL i bredstorp : )

Ha det bra!!!

hepp: Nog för man ska ha förväntningar på laget för det ser bra ut! Men jag måste hålla med om att vi ska inte överdriva våra förväntningar! Jag säger som jag redan sagt till en del att jag kräver inte att man tar sig till superallsvenskan för det är oerhört tufft men visst hoppas man på ett under! Men det kunde vara oerhört kul om man kunde vara med i fighten om en plats i SA. Om chansen finns blir det mer publik och mer stämmning!
Man ska komma ihåg oxå att vi har en bra trupp men den är lite skadekänslig på de tyngre spelarposterna! Är man bland de 7 bästa och kanske når en play off plats till slut så har man nått riktigt långt tycker jag, men visst tackar man inte till bättre resultat!

ser fram mot en kul säsong!

Sv: Södra allsvenskan
Tufft att tippa en tabell innan alla lag ens värvat halvklart så jag säger väl så här om läget hittills, bara för att säga ngt! vill inte tippa placeringar ännu!
1-3 Rögle,Mora,Bofors
4-7 Tranås,Oskarshamn,Örebro,Arboga
8-10 Västerås,Halmstad,Troja
11-12 Mörrum,Nybro

Sv: Hv lån??
benke wass: Ahrlbrandt är nog inte mkt att hoppas på! Han lär nog ingå i HVs A-trupp! Hoppas mkt på att vi får hit Sebastian Meijer, han är otroligt lovande enligt mina källor i HV!

Lindersson: nä d gör han väl inte men man kan ju hoppas på att han blivit degraderad till 5:e femman så fort som möjligt=) men men får vi bara en bra kille hit från hv så ä man nöjd

benke wass: Tror nog att det är ganska stor chans att det blir dom fyra lagen som går till SA.

Tror inte det är Arlbrandt det handlar om. Han spelar väl inte i en femtekedja, han måste väl ändå va med i fjärde eller?

Ha det bra!

Sv: Josef till Rögle!
Patrik M: Det blir ju naturligtvis subjektiva bedömningar när man jämför spelares uppträdande i ES vs HA, SA.

Exempelvis gick ju snacket runt Thorwalls att han skulle vara en fena på att styra upp ett pp. Det är ju möjligt att det var så i HA, SA. Men i ES är det INTE så. I övrigt håller Thorwalls en bra ES-nivå och är en av få backar som ställs i skottläge när HV spelar pp.

Hv lån??
vet någon vem det är som är det tilltänkta förvärvet ifrån hv???
vore ju kul om d va per ahrlbrant men ajg vet inte

ha d gött

Södra allsvenskan
så här kommer tabellen se ut:

1 Rögle BK
2 Mora IK
3 Bofors IK
4 Tranås AIF
5 IK Oskarshamn
6 IF Troja/Ljungby
7 Halmstad Hammers
8 Västerås IK
9 HC Örebro
10 Nybro IF
11 IFK Arboga
12 Mörrum Gois

M.V.H//Benny

inget att spilla tårar över att inte josefsson kom hit han är överkattad enligt min mening o jag tar hellre hit noaksson isåfall som är en underskattad spelare som spelat mycket bra nä nu hoppas vi att d blir en bra back som kommer hit o sen SE FÖR FAN TILL ATT FÅ HIT LÖNN=)))) jag klättrar på väggarna ajg kna inte sova jag drömemr mardrömar att han ä kalr för en annan klubb för guds skull snälla låt mig få läsa snart att han skriver på för taif
ha d gött
allihop

Et tu Brute: Han kan skjuta hårt..sen har man ju iofs ingen nytta av det om man inte använder det under matcherna vilket är synd. :) Men skulle inte förvåna om nån puck trillar in mot just Tranås..

Patrik M: Josefsson har skjutit alldeles för lite för att jag skall kunna bedöma om hans skottförmåga är något utöver det vanliga.

Däremot håller han på ES-nivå när det gäller skridskoåkning och speluppfattning. Det han brister på i nuläget är väl defensiven och det kanske är svårt att göra något åt. När det drar ihop sig så är han kort i rocken och väger för lätt.

Hackborn1: Stämmer bra det från Tranås juniorled. Bra skott och bra på skridskorna, har väl lite nongalant spelstil. Spelare av bra allsvensk klass kan man väl säga, inte sett han på ett tag nu men han bör ju ha utvecklats en del i HV71 och det faktum att han blivit äldre.

Är Daniel J från Tranås? hur är han som spelare?

Daniel Josefsson
Tycker gott och väl att josefsson kunde skrivit på för Tranås istället för Röglebanditerna, det ända som avgör en sån sak är ju att Roger Melin rykte i honom och så kan väl Rögle erbjuda mer pengar som vanligt,!?!?!!!...
Spelar Tranås AIF i allsvenskan så borde det ju bara finnas ett alternativ, eller vad säger ni?
Vart tog moralen vägen???

Lindersson: Det är ju det mesta troliga ja att Lönn inte är aktuell längre, dessutom sparar man ju isf väldigt mycket pengar där också. Att Daniel Josefsson spelar i Rögle ptja det är ju hans problem om han vill spela där hellre.

Josef till Rögle!
Daniel Josefsson är klar för Rögle! Tycker nästan det är illa.
Spela mot sin moderklubb, även om Rögle har ett riktigt bra lag på G, TAIF har ju inget dåligt lag på gång heller.

Om nu Holmis ska spela center så kan väl inte Lönn va aktuell längre eller? Eller ska man kanske sätta ut nån annan som ytter?

Ha det bra!

Sv: Frälsaren är återuppstånden!
Johnny B Good: Gör så lika bra att visa vart skåpet ska står direkt!

Patrik M: Tycker att vi ska hänga upp "TAIF MOT SA" flaggan så fort som möjligt, tror jag ska åka upp och göra det redan imorgon!

Förväntningarna är stora, pallar spelarna eller framför allt tränarna för trycket?

Merxx: Samarbete och samarbete, man får låna en junior som behöver lite matchträning. Kan nästan lova att får HV någon spelare skadad i vinter så kommer han att åka väck direkt! Det är väl bättre och skola in någon av våra juniorer istället.

Samarbete mellan klubbar kallar jag det som LHC och NH90 har.

Hämtat ifrån LHC:s hemsida:

LHC har tecknat ett samarbetsavtal med Nyköpings Hockey i Allsvenskan. Avtalet bygger på att Nyköping kan hyra spelare från LHC som inte tar plats i elitserielaget.
LHC, som har en stor och bred spelartrupp, har som mål att hålla spelarna igång i spel istället för att de sitter på läktaren under matcherna. Nyköping har nytta av samarbetet på så vis att man får tillgång till spelare av hög klass till en vettig penning.

Uthyrningarna skall gälla för en månad i taget och bestämmas innan månaden börjar. Spelarna som hyrs ut skall både spela och träna med det andra laget.

Upp till fem spelare kan lånas ut till Nyköping ur LHC:s A-trupp. Spelare kan även lånas åt andra hållet och det kan även gälla juniorspelare. Allt gäller under förutsättning att båda klubbarna är överens. Avtalet är på ett år till att börja med.

Ett artistkontrakt på Glen Gulutzan vore inte helt fel!!

Puttes krönika
Mycket bra krönika den får ni inte missa.

Perzzon: Första isträningen det kallar jag ironi! :)

Perzzon: Nu kan ni läsa en ny text på tranashockey.com av nya tränaren "Putte".

Ljungrens är borta...

Patrik M: Tror jag vet va du menar, vet inte om vi vågar dra upp den första matchen i år?!

UNDERBART R ORDET härligt med holmström en otroligt viktig spelare som betyder mycket för laget även som "pappa" i laget så visst ser det kanon ut men ajg skulle så gärna vilja se per ahrlbrant från hv som blir utlånad hela ssongen + att lönn skriver på d vore underbart fast som sagt nu ska ajg citera en känd taif supporter=)

"den som gapar efter mycket mister ofta hela...."

ha d gött

hepp: Du har helt rätt! Hoppas folk är kloka nog att förstå att det finns inga garantier även om det ser bra ut på pappret så är det många fler faktorer som avgör. Tror nog det är vi mest inbitna som tror på laget mest den vanlige supportern kanske inte har sådan stenkoll på spelarna men det snackas ju iofs mycket och då kanske man målar upp fel bild. Ändå kul när folk är positiva hoppas även på detta när det går emot! Allt är inte bara uppåt jämnt som bekant..

Förväntningarna
blir högre och högre! Vi måste ha rimliga förväntningar på laget. Jag kommer ständigt på mig själv med att redan nu fundera över hur jag ska tråka mina gnagarkompisar inför AIK-TAIF matcherna i SA...

Jag tror det kan vara strategiskt riktigt att hålla nere förv. Om det skulle gå lite kärvt i inledningen kan ju bortfallet på läktarna bli stort. Jag menar inte att vi inte ska tro på TAIF, jag menar bara att det finns många som bara följer TAIF i medvind och målar vi upp oss själva alltför högt finns en risk att dessa marginalsupportrar stannar hemma om de blir missnöjda med lagets resultat.

Lysrör
För de som vill veta hur det ligger till på lysrörsfronten så är det ingen brådska ännu vad gäller den insatsen, blir troligen om några månader efter sommaren.

Träningsmatcherna klara!
Såg på TAIFs hemsida att matchprogrammet var klart så jag skriver väl in dem här!

17/8 Arboga b
18/8 Gislaved h
25/8 Vallentuna h
28/8 Oskarshamn b
1/9 Vallentuna b
7/9 Rödovre h
8/9 Grums h
11/9 Gislaved b
15/9 Mörrum b

King is back and still going strong!

Årets bästa nyförvärv kan man ju kalla det! Till skillnad från Månsson tror ju en annan på Holmström när han säger att han ska sluta. Nu ser ju laget otroligt bra ut, holmström är och förblir kung av Tranås och bara tanken på radarparet axelsson/holmström ger en positiv syn på framtiden! Holmström är dessutom tänkt att omskolas till center till nästa säsong!

Sparven åkte på en känga till nu när TAIF återigen ska samarbeta med en elitklubb nämligen HV71! Man kommer få en ytterforward som man får behålla HELA säsongen! Blir väl troligen en av de 2 juniorytterforwardsen som HV plockat upp i A-laget man har även plockat upp 2 centrar men det var det ju inte tal om!
De 2 ytterforwardsen är:
Sebastian Meijer -84 174/69 35matcher 22+22=44
Jonas Johansson -84 185/84 26matcher 15+19=34

En spelare kvar att värva och det är en forward eller en back enligt vad man kunde läsa i TrT!

"Finns bara en Jonas Holmström"

ForzamalmJR: Lät som det inte är bestämt ännu, blir troligen nån som inte platsar redigt. Arlbrandt kanske som nån nämnde tidigare?

Jajamän, julafton! Fan vad kul att Holma fortsätter. Nu har vi ett jäkla bra lag på gång och truppen är så gott som spikad, det är mer än man kan säga för en hel del andra lag. Roligt. Det är något stort på gång i TAIF och man är ju glad att får vara med om det....så - vem är han, HV-killen som skall skriva på???

« · 92877 · »