Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 94894 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lurade....??!!
Lurade? Knappast eftersom Taif tackade nej till Anders Lönn av ekonomiska skäl för ett antal veckor sedan!
Ett väldigt prat om att vilja stanna i Linköping eftersom han trivdes där och hamnar istället 90 mil norrut i Björklöven! Vi slipper ju iallafall att möta honom!(åtminstone i grundserien!)

Patrik M: Låt norrlandslagen köpa dyrt. Det är ändå söderlagen som spelar den bästa hockeyn!

Där ser man, fick nog rätt bra betalt mao.

Lurade....??!!
Lönn klar för Björklöven enligt expressen.se . Undrar vad Lönn med resp. fick för erbjudande ifrån Björklöven det var ju så hemskt viktigt med jobb o dylikt.......

Sv: Derbygrupp
Perzzon: Det kommer garanterat innan säsongen har börjat!

Perzzon: ja va fasiken fredagsmatcher borta mot Västerås o Oskarshamn......kan bli festligt

Skulle va kul att veta matchdagarna, inte bara datumen! Månsson kan du väl pula me:)?

ja äntligen får man se spelprogrammet gött ser bra ut många roliga amtcher att åka på=)
mora borta en onsdag är en riktig höjdare=)

Henrik Nilsson
Hej! Hittade följande artikel om Henrik Nilsson på Hockeymagasinet (se länktips).

10 mål på 10 matcher är ju inte illa pinkat. Men går man sedan in på eurohockey.net så står han bara uppsatt för 12 matcher säsongen 01/02. Är det någon som vet vad som hänt. Har han blivit skadad eller stuckit till något annat lag?

Johnny B Good: Ja d ser ut o va en jävla bra derbygrypp hoppas nu inte dom ändrar den utan att dom låter den kvarståp ingen som har matchprogrammet jag har letat överallt herla dan men inte nånstans finns d ju

Patrik M: Ja det är knappast dödens grupp det är frågan om, Taif
ser jag som klara favoriter.

Bara 65 dar kvar till första isträningen!

Derbygrupp
Trevligt grupp TAIF verkar hamna i enligt TrT, Oskarshamn, Nybro och Västerås. Känns bra med två nykomlingar eller hur? Bättre än att möta Leksand och Bofors fyra gånger..

Lite info om våra nyförvärv
Tänkte sammanfatta lite korta info(stats) om våra nyförvärv nu när det är så lugnt här på gästboken!

Kalle Mattsson målvakt född 1979 184/84
31 matcher under 3 säsonger för Clarksson University golden knights har räddnings-% på 88,4%
-------------------------------------------
Jim Ivars back född 1980 184/93 högerskytt
44 matcher 01/02 för Gislaved 4+5=9 61 utv.min

Mathias Karlsson back född 1974 180/86
46 matcher 01/02 för Arboga 5+12=17 42 utv.min

Lenny Dower back född 1977 176/78 Vänsterskytt
46 matcher 01/02 för Gislaved 5+10=15 40 utv.min
-------------------------------------------
Martin Axelsson forward född 1981 181/80 högersk.
? matcher 01/02 för Limhamn 10+7=17 ?utv.min

Magnus Axelsson Forward född 1974 187/88 högersk.
39 matcher 01/02 för Lillehammer 30+25=55 38utvmin

Calle Suuronen center född 1979 183/83 vänstersk.
35 matcher 01/02 för Arlanda 16+18=34 14 utv.min

Nils Olsson center född 1983 183/75 vänstersk.
37 matcher 01/02 för HV71-J20 4+6=10 62 utv.min

Peter Johansson forward född 1982 191/87
spelade för Nässjö HC 01/02 har ingen stats

hoppas jag inte glömt någon! De flesta uppgifterna hämtade från eurohockeys sida!

Sv: Martin Axelsson är klar för TAIF
antemyra: två div nedåt ska det givetvis vara

Johnny B Good: tycker han fick orättvist lite speltid överlag.skötte sig bra tycker jag, han kom ju från tv div nedåt! lycka till i fortsättningen Pontus!!

Johnny B Good: Kan bara hålla med! Straffskyttet var inte sig likt, de gånger han fick skjuta i år! Skridskoåkningen har väl varit hans stora problem och det är väl därför han har haft svårt att ta en plats!

Patrik M: Hellerstedt hade helt klart legat av sig vad gäller straffskyttet till denna säsongen. Tycker aldrig redigt att han har platsat i Taif, möjligen stundtals första säsongen.

ForzamalmJR: Rakt upp i klykan! Lustigt nog fick han sällan lägga straffar på senare tid?

Ingen Lönn på grund av det ekonomiska var det jag misstänkte. Lika intressant att se nyförvärven som inför varje säsong! 75 dagar går snart..

Merxx: Tack för rapporteringen...det kommer väl ett brev som det gör varje vecka från farsan med veckans pappersklipp...
Som sagt, skönt att man tänker på budgeten och jobbar på att hitta unga talanger på väg upp (som ju Mora lyckas jäkligt bra med, liksom väl Bofors?) och mixa detta med ett gäng äldre, stabila. Mixen är mycket intressant! Och ett vettigt samarbete med HV skulle ju vara skitbra för TAIF.
Lycka till i NHC Hellerstedt! Kommer att komma ihåg dina straffavgöranden!
Sommmmmmar! Men bara 75 dagar kvar till första träningsmatchen...

Ska bli roligt att se hur det går med den här truppen tycker jag! Det ser rätt lovande ut, framförallt på längre sikt!

Axelsson ska vara en lite avig tekniker enligt TrT som Malmö var intresserade av under säsongen som gick, han var lite av en sensation i Limhamns lag! Han har fått ett sommarkontrakt precis som Peter Johansson och dem 2 måste visa sig avsevärt bättre än våra juniorer för att få ett kontrakt!

Taif har sparat en hel del pengar på den här spelartruppen kunde man oxå läsa!
Lönn tackade man nej till av ekonomiska skäl för ett par veckor sedan!

Hellerstedt har skrivit på för Nässjö HC enligt dagens TrT!

Man har lite pengar över och man kommer eventuellt värva en back med lite hjälp från sponsorerna under säsongen om man hittar en spelare till rätt pris!

Gott att det är klart så man slipper oroa sig för det iallafall! Nu är det bara på tok för långt kvar till ispremiären!

Japp kul..känns bra att truppen redan är klar i princip. Ska bli intressant och se vad det är för unga spelare vi fått hit alltid svårbedömt på förhand. Mycket bra jobb av sportgruppen tycker jag.

Martin Axelsson är klar för TAIF
Då var det klart med ytterligare en lovande hv produkt som senast spelat i Limhamns HC.
Jag önskar honom lycka till i TAIF

Sv: Nya spelare på gång till TAIF!!!
Finns väl bara 3 bra spelare i Limhamn enligt mig efter att ha kollat upp dem!
Stefan Markl, Martin Axelsson & Bo Svanberg!
Bo Svanberg kan man väl glömma så jag hoppas på Stefan Markl, Limhamns skyttekung även han högerskytt!

Sv: Ramsor
Patrik M: Du gör ett mycket bra jobb! Ett stort tack.

Ramsor
Har nu ändrat lite på vår sida med ramsor så den bara innehåller ramsor som vi faktiskt använder, saknas det någon så är det fritt fram att kontakt mig. Funderar även på att ranka ramsorna på nått sätt så de populäraste hamnar överst.

Håller också på med en kalender som ska innehålla datum och tid för evenmang inom FCS och matcher som TAIF spelar osv.

Martin Axelsson skulle det mkt väl kunna vara! Högerskytt är han oxå om jag inte minns helt fel!

Patrik M: Har sett för lite av honom för att kunna ge ett vidare perspektiv av hans för och nackdelar.

Han har ändå varit hyfsat produktiv i J20 SuperElit. Säsongen 99/00, var han tvåa i den interna poängligan för belägga en fjärde plats 00/01. Är väl runt 180 cm och väger 80-85 kg.

Et tu Brute: Japp nån målvakt lär det inte va iaf, vad vet du mer om den killen vad har han för styrkor?

Patrik M: Angående Limhamnskillen. Skulle det möjligen kunna vara Martin Axelsson som längtar hem till smålandsskogarna?

Högerfattade forwarden Axelsson (810209), har precis gjort sin första seniorsäsong med Limhamn. Facit blev 9+7 och med det kom han på fjärde plats i den interna poängligan.

En annan av HV:s J20-killar som försökte sig på seniorspel nere i Limhamn denna säsong var målvakten Fredrik Elvebakk (10 matcher på bänken för TAIF, 00/01). Men det är väl mindre sannolikt att det är en målvakt va?

Verkar som Limhamns killen är klar, inte en aning om vem det är men det lär komma info om det inom kort. Mao så lär truppen vara spikad med HV71 lånet inräknad.

Nya spelare på gång till TAIF!!!
Enligt rykten så var en spelare från limhamns hc på besök.
Och nu snackas det om att TAIF ska starta ett samarbete med HV71 igen efter att christer ahlstrand har slutat, antagligen så var han lite svår att samarbeta med tyckte HV71.
Nu snackas det om tre spelare från HV71, antagligen från 5:e femman. Skulle tro det rör sig om Sebastian Maijer, Per Ahlbrandt, Jonas Johnsson eller nån annan lovande junior.
Nu är det bara rykten än så länge så vi får se vad som händer men nu har ni ju nåt att tugga på : )

Ha det så länge...

Sv: Nya sidan hos svenskafans klar
Johnny B Good: rätt dåligt med det just nu, blir nog till helgen! Senaste helgen gick åt till att pimpla................

Schysst sida Månsson!

Det här har du gjort bra Månsson, ytterligare en gång har du överträffat dig själv!

Har du dratt några gäddor Merxx?

Patrik M: Fy Fan jävligt läcker sida du ahr fixat
bra jobbat
M.V.H//Benke

Sv: Här va de dött...
Perzzon: Kan kanske bero på att man har en del annat att göra just nu bla sitta bakom flötet! Sen är det ju som så att det inte finns alltför mkt att tycka till om just nu!

Nya sidan hos svenskafans klar
Sådär nu är flytten klar som jag tjötat om så länge, ännu en hel del som ska putsas till på sidorna.

Sv: Protesttaif
Det får vi hoppas så det blir lite mer klirr i kassan! Folk jag prata med rätt tidigt trodde inte redigt på mig när jag sa att TAIF hade ett bra gäng på g men nu är det andra tongångar. Kan iofs bero på mina optimism inför varje säsong. ;)

Tummen upp till Senegal idag som visar att ingenting är omöjligt med den rätta inställningen och lite optimism inför uppgiften!

Hare gött..

Tänkte på en grej idag, helt plötsligt kommer nästan helt okända
människor fram och vill snacka om Taif med en. Annat var det förra
sommaren, då folket mer eller mindre undvek oss Taifare!

Jag vill komma till att tranåsborna redan nu börjar se fram imot
säsongen och att den så kallade medgångspubliken kanske
kommer att vara på plats i hallen i höst!

Just nu vill alla vara Taifare, hoppas att många även är det efter
jul, i SA-tider!

TAIF MOT SA//Johnny B.

Här va de dött...
Här var det inte mycket liv längre. Vart e Merxx dagliga ca 3 mezz nånstans? Å för inte tala om Månssons?
Börjar se framåt o längta!!
Mer liv på´t här i VM tider!!
Mot SA:)

hepp: Stod lite om träningen och om vilket system de tänkt spela (2-2-1) med aggresivt backspel. De hade väl varit ute o tältat och grejat.

Johnny B Good: Vad stod det i reportaget?

Sv: Daniel Carlsson
Lindersson: Tackar.

hepp: Jakob Karlsson ska spela en säsong till i Hannover.

Ha det bra!

Defcon: Det var intressant! Ola är alltså tjänstledig...

Jakob Karlsson? Var ska han spela? Har inte hört ett ljud om honom på evigheter? Är det positivt månne? Eller bara ett tecken på att jag sovit de senaste veckorna?

hepp: Ola T är tydligen tjänstledig från sin post på stiga... Detta är mkt hög post på utvecklings avdelningen...så frågan är ju nästa år när hans kontrakt går ut, är: Bra jobb på Stiga eller halvdann back i Hv71....Tror och hoppas på att han väljer Stiga och där med spel i TAIF...

ett litet skämt
edman i landslaget han ä ju bra att ta bort beckham han kallas ju "beckhamdödaren" jag täntke på d anders lönn den som ä bra på o ta bort honom måste ju va "lönnmördare" hahahaha

ett skämt från förgyller tillvaron här på gästboken=)

ha d gött

ja visst va d evigheter sen tingsryd vann i bredstorp nu är d däremot slut för dom förstår inte att dom överklagar eftersom beslutet inte kunde överklagas hmm konstigt
patrik m: d blev 4-1 till taif den amtchen då tingstyd missade SA

Det var alltid trevliga matcher mot Tingsryd hemma, och det var väl dessutom evigheter sedan de vann i Bredstorpshallen?

Läste ett bra repotage i Tranås Posten idag, om Taif naturligtvis, missa inte det!

hepp: Nej han sålde huset och flytta till Jönköping så vitt jag vet.

Patrik M: OT=Ola T

« · 94894 · »