Håller med "JAJ" till fullo(www.tranåshockey.com), artikeln är helt korrekt,synd bara att det inte är mer kritik mot sportgruppen ang. sponsorpengar det kryllar ju av dom ute på företagen se bara vilka stora företag vi har i TNS stad,hur fan kan man sälja sig så billigt till Stiga t.ex dom har ju ensamrätt på hela matchdräkten vilket lag i hela allsvenskan resp. elitserien har ett företag på hela dräkten??!!!??FORZZA SPARV mera kritik, det är du,Lasse Anrell och Mats Olsson som vågar kritisera.Stå på dig!!
Du nämner några reportrar. Det gemensamma med dem är att ingen är journalist. Samtliga är populister som skriver osakliga artiklar. Och sedan att jämföra sparv med de andra två får mig att gapskratta, man kan ju undra vem som döljer sig bakom "Icke ticke"....
Att dra in sponsorpengar är alltid svårt, i en lågkonjunktur är det ännu svårare. Men du då verkar veta hur TAIF ska förhandla till sig mer stålar kan du väl skriva in här hur det ska gå till. Till och med ett barn kan peka på problem, endast en vuxen kan tala om hur problemet ska kunna lösas. Vad är du?
Reportrar, vad jag vet så har jag inte nämnt något om några reportrar i min artikel jag skulle hellre kalla dom krönikörer, kritiska sådana vilket är mycket bra för jag tycker att det verkligen behövs någon som tar upp problemen. Bakom signaturen döljer det sig lika mycket som bakom "hepp, det vill säga "ingenting" skulle jag avslöja det så skulle jag inte vara så populär med tanke på den insynen man har i Icke ticke.Tur att det är fler än jag som har hört om Stigas sponsorkontrakt, tycker det är pinsamt att dom inte betalar mer än vad dom gör.Se på ett sådant företag som IVT hur stor reklamplats i ishallen har dom, OEM likadant du har hela den så kallade A-femman. Lågkonjuktur vad har du fått det ifrån?? Dom som känner mig kallar mig vuxen men det är ju upp til dig och tolka det hur du vill. Sedan tycker JAG framför allt att det är för dåligt med Jippon i ishallen se bara på Halmstad de lottar ut bilar titt som tätt, varför inte ha något liknanade det behöver väl inte vara en Volvo hela tiden, ta någon billigare variant av bil då kanske det sätter fart på Skobes oxå. Vad var det i artikeln som var osakligt??
Tyvärr har jag inte läst artikeln i sin helhet men av de citat som framkommit kan jag nämna att TAIF inte satsar på div 1 som krönikören skriver. Det är också viktigt att studera TrT:s strategi att skriva om TAIF. Man väljer att ständigt skriva ner TAIF istället för att lyfta fram de positiva sakerna. Hur många städer i sverige med ca 17 000 personer har ett elitlag i hockey? Jo, det finns några stycken men det finns en jävla massa städer som inte har det. TAIF och några lag till har gjort ett oerhört bra arbete i att skapa ett lag för allsvenskan. Lite synd att få tranåsbor egentligen fattar vilken prestation det är att ligga där TAIF ligger. Kolla på lag som tex löven, bajen, skellefteå. Lag som satsar oerhörda summor varje år men inte fan är de så mycket bättre än oss.
Vad gäller lågkonjunktur trodde jag det var allmänt känt. Ber om ursäkt. Du kan kolla på scb.se där det framkommer att det råder lågkonjunktur.
TAIF har ett kontrakt med Stiga som löper över några år. Skrevs väl det äret Ola T kom till oss om jag inte minns fel. Men om det är som du säger att IVT kommer att gå in med dubbelt så mycket som Stiga är väl våra problem över. Det ska bli kul att se om det blir verklighet. Jag tvivlar starkt på detta. När avtalet med Stiga kom till var samtliga sponsorer medvetna om det, de reagerade inte då. Varför skulle de idag vilja ge betydligt mer än för några år sedan? Och finns det någon som hindrar IVT att ge TAIF pengar redan idag? Tror inte det heller.
Icke Ticke: Håller helt med ang. Stigas kontrakt det är rent pinsamt! Tycker helt klart man måste få in mer pengar både från Stiga och de som går riktigt bra nämligen OEM och IVT!
Tycker nog att Sparvs artikel var ganska saklig men tycker att en del av det hela är ganska märkliga utspel! Att nämna den röriga styrelsen där man bytt ett otal namn dom sista åren är väl ok men varför inte nämna oxå att man jobbar med att styra upp det hela och har ändrat om i organisationen med en ny styrelse som resultat som har ett helt nytt arbetssätt? Många runt Taif inkl. mig själv ser detta som ngt mkt positivt!
Nog för att man oxå kan ha åsikter om det nya tränarparet! Dom är orutinerade m.m det är väl helt ok. Men varför såga dom längs fotknölarna innan man ens vet hur de fungerar ihop med laget? Härlig start för dessa orutinerade herrar i Taif att bli helt utdömda på förhand! Det som i slutänden ändå kommer att avgöra hur det går för dem till stor del är ju vad de får för lag att jobba med!
Men det jag egentligen har mest emot Sparv och TrT är att det nu under ett antal månader skrivits en hel del artiklar om Taif och det har inte en enda gång funnits ngt positivt!
Står det något i artikeln om vad TAIF borde göra istället för det de gör nu? Givet de restriktioner som ligger i den begränsade budgeten. Jag antar att krönikören kommer med en hel radda förslag som kommer att göra TAIF till elitseriekandidat nästa år.
Det börjar lukta Bandyunket om artiklarna. Precis som en kollega till honom på TP(80-talet) skriver han enbart negativt om TAIF, hans kollega blev till slut inte insläppt i hallen.
Allvarligt Hepp: Är du trög eller gör du dig bara sån, varför inte IVT gett mer pengar för några år sedan, det är kanske där för att deras marknad höjts avsevärt bara under det senaste året. Är det nu att ett avtal gäller med STIGA så kan man väl inte bara avbryta ett sånt eller hur, det borde även du kunna fatta??? Tranås har för närvarande ett antal företag som går fruktansvärt bra, vad du anser om konjunkturer å dylikt stämmer inte in på Tranås kan jag ju meddela. Men man kan ju skaffa sig mer sponsorer i t.ex intilliggande kommuner. t.ex HAGS i Aneby, omsätter en hel del och är inte direkt ute på sponsormarknaden nåt märkvärdigt. Varför inte hänga på där.
Merxx: Håller med där det var ju också nått Sparv försökte få att låta som en dålig sak att styrelsen bytts ut. Mitt intryck av det hela är tvärt om bara positiva grejer än så länge, dessutom har man ju hört en del intressanta grejer inför nästa säsong. Ölbar osv..
Angående IVT vs Stiga så skulle givetvis TAIF gynnas av att IVT gick in och blev huvudsponsor nu som jag tror de vill också. Fick för mig att Stigas avtal gick ut i år men det är inte föräns nästa år mao?
JAS: Hur skulle TAIF kunna veta, för flera år sedan, att IVT:s marknad skulle "höjts avsevärt bara under det senaste året"? Att vara efterklok är synnerligen enkelt. Poängen är att sätta sig in i TAIFs situation för 4? år sedan och därefter konstatera om man fattade rätt beslut. STIGAs pengar gjorde det möjligt för TAIF att satsa relativt långsiktigt. Enligt min uppfattning gjorde de rätt i att skriva ett avtal med STIGA. Men jag vill tillägga att jag inte har någon erfarenhet av hur det är att ragga sponsorer till en idrottsförening. Det verkar finnas många personer här som vet hur man gör. Varför inte kontakta TAIF och visa hur det ska gå till att arbeta med denna fråga?
Är avtalet med Stiga utformat så att IVT inte kan stödja TAIF med stålar? Förstår inte riktigt varför du tror att jag vill att vi ska bryta kontrakten med STIGA?
Hade precis för mig att Taif skrev ett 3-års sponsoravtal med stiga inför den superallsvenska säsongen och att det skulle gå ut efter denna säsong! Men jag hade kanske fel i det! Synd isåfall hade behövts nya huvudsponsoravtal i nuläget!
hepp: saken är väl den att stiga vill ju inte skjuta in den summa pengar om dom inte får vara huvudsponsor......om nu IVT skjuter in mer pengar än stiga så räknas ju dom som huvudsponsor och då får stiga mindre utrymme för samma pengar som dom betalt innan och då är det väl rätt rimligt att dom inte vill att IVT går in där
samtidigt måste ju TAIF se till vad dom tjänar mest på....då anser jag att det är ju givetvis bättre att ta in IVT som huvudsponsor eftersom dom är villiga att betala mer än STIGA, samtidigt ha kvar STIGA som sponsor men minska ner på pengarna från dom
På tal om nått helt annat läste jag på Linköpings sida under avdelningen henkas hörna (som görs av Henke Andersson) att han trivdes enormt bra i TAIF, undrar i fall TAIF ligger på honom nått???
det verkar ju inte vara helt omöjligt att få hit han eftersom han pluggar i Linköping
Bobban: Visst är det som du säger om huvudsponsor, men det kan inte varit lätt för TAIF att för flera år sedan vetat att IVT skulle ha en sådan vilja idag.
Bobban: Mjo där har vi en av TAIF:s styrka spelarna brukar trivas här, allt handlar inte om pengar som tur är. Bara o hoppas att LHC värvar ordentligt så kan eventuellt TAIF locka hit ett par spelare.