Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 679348 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sweden-Latvia
65selander: Går resultaten rätt väg så kan det bli antingen Finland eller Schweiz i kvartsfinalen (med Finland som gruppetta och Schweiz som grupptvåa). Eller ja, rätt väg och rätt väg, förresten, det återstår väl att se hur det blir med det.

65selander:

Tror ändå att man skall ta Kanadensarna på allvar. enligt härenstam gjorde dom allting rätt utom mål och ett fruktansvärt spelövertag och förkrossande skottstatistik! gerber var bra i mål vad jag förstått!

Frisco: Nice. Så jädrans gött att dom torskade.

65selander: Kanada - Schweiz 0-2 SLUTTT!

Salle: Ser ut som en trevlig kväll detta, hoppas att Schweiz knäpper Canada också.

mattias - 74: Hela laget spelar Skapligt.

5-0 Zäta (ass Holma)

Målfest på riktigt? Sedin-kedjan fortfarande mållösa så vi håller tummarna.

Salle:

Foppas ass på 4 - 0 är skaplig!!

Nya PP-mål.

3-0 Alfie (ass Sudden) I situationen slänger Naumovs klubban som träffar Alfie i ansiktet som ger fortsatt PP

4-0 Axelsson (ass Foppa) 14 sek senare.

mattias - 74: Wikegård är skön i kommentarerna om Holmströms dödsförakt framför mål. "Pucken kommer i 180 blås strax under kristallkronorna"

2-0 Lidas (ass Zäta) PP

Salle:

Nej men de gör det ju inte med någon annan verkar nästan som om det är Foppa mot Lettland ??

mattias - 74: Skall dom säga nån annans namn när Foppa har pucken menar du?

Salle:

Måste kommentatorerna säga foppa hit foppa dit varje gång han har pucken! Låter som om han är själv på plan :-)

1-0 Foppa till Samme.

Lite tursamt men GÖTT!!!

Viktig match för tre kronor!
De behöver få tillbaka självförtroende och målskyttet måste lossna och Henke får väldigt gärna hålla tätt! Med bra hjälp från backarna!

NuMo: Så här ställer Kronorna upp:

Laget:
Målvakt: Henrik Lundqvist.
Förstafemman: Nicklas Lidström, Mattias Öhlund – Daniel Alfredsson, Mats Sundin, Fredrik Modin.
Andrafemman: Kenny Jönsson, Christian Bäckman – Henrik Zetterberg, Jörgen Jönsson, Tomas Holmström.
Tredjefemman: Daniel Tjärnqvist, Ronnie Sundin – Daniel Sedin, Henrik Sedin, Mikael Samuelsson.
Fjärdekedjan: Peter Forsberg, Samuel Påhlsson, Per-Johan Axelsson.

NuMo: Ska bli intressant att se om B-Å väljer att toppa upp i PP idag eller om han fortsätter att rulla på kedjorna.Själv hoppas jag på det förstnämda.

Portello: Själv är jag nöjd om Foppa kan genomföra matchen med en positiv känsla. En månads bortavaro och en nyläkt skada, det är klart han skall matchas försiktigt till när vi verkligen behöver honom.

Jag förväntar mig i stället bra mycket med av Zäta och Alfredsson.

I dagens match tror jag att Sedinlinjen får utrymme för sin kreativitet.

Danne_l: Som jag sa, detta blir allt annat än lett...
Dessutom brukar ju dom alltid ha enormt stöd på läktarna.
Tror och hoppas ändå på svensk seger.

Portello:

Lettland är ett av de bättre sämre lagen, så det kan nog bli lite jobbigare än många tycks tro. Dom sliter ju för sitt land och skulle kunna offra sin högra hand för en poäng mot en stornation som Sverige.

Pass på.

Sweden-Latvia
Inte så länge nu innan matchen börjar.Tror Lettland kan bli en obehaglig överraskning.
Ska bli kul att se vad Forsberg kan tillföra.Bara hoppas att det är mycket.

Sv: FOPPA SPELKLAR!!!
JimmyH: Även om en domare inte vågar stå upp och bestraffa på ett just sätt (det skulle ha varit 5 min + matchstraff) så måste spelarna i laget gå ut och visa att det här accepterar vi inte. Lämpligast då att ge nämnde Niedermayer en omgång så att han inte spelar något mer. Är du någorlunda insatt så vet du att det är fullt möjligt men lika osporstligt som det Niedermayer gjorde. Dessutom som kompensation bör man ge en annan kanadick samma omgång för att Kanadickerna skall förstå att chicken-laget står upp bra och inte viker ner sig. Om du inte visste om detta så kan jag säga att detta händer då och då i NHL.

Sv: Resultat i avslutad HS-omröstning
Marcus: Det visar att det finns en osäkerhet på det svenska laget. Hur analyserar man detta resultat?

1. Obotliga optimister utan verklighetsuppfattning tror på guld.
2. Optimister med viss sinnesnärvaro tror på silver.
3. Realitserna röstar med lite hjärta på ett brons.
4. Realist med ett fortfarande sviket hjärta drar sig mot en fjärde plats.
5. Pessimisterna tror vi åker ur i kvarten
6. De överdrivet pessimistiska tipparna med prestationsångest satsar på en rejäl flopp.

;)

Resultat i avslutad HS-omröstning
Hur tror du det går för Sverige i OS-hockeyn?

GULD
97 röster (25%)

SILVER
54 röster (13.9%)

BRONS
71 röster (18.3%)

Fjärde plats
45 röster (11.6%)

Kvartsfinal
50 röster (12.9%)

Vi floppar rejält
71 röster (18.3%)

JimmyH: Tydligen frågetecken på Zäta i eftermiddag så kanske går Foppa in i den formationen.....

Frella: Men nu kom ju Foppa in, då blir det lite nya vyer även om han idag bara matchas in lugnt i fjärde kedjan.

Klart Bengan ska fortsätta på sin linje mer än i en riktig match. Men som han sa i studion så är det viktigaste i början att alla få känna på detta och sedan kommer man toppa mer längre fram.

JimmyH: Vad hände med att ge de tänkta formationerna chansen? Även om du litar på honom så vill du ju helst se något helt annat =)

Aja, Foppa verkar ta en ytterplats bredvid Påhlsson och Pebben idag iaf.

El Aka Ali: Niedermayers tackling var väl mest en domarmiss snarare än att vi vek ner oss. Nu ska det vara nolltolerans och då får vi hoppas att det blir utvisningar på sådana påhopp och att vi har ett bra powerplay.

Hämdaktioner har en tendens att drabba oss själva mer än att lyfta oss. I Hockey ska man klara av att ta stryk, resa sig och låta spelet tala. Det är i alla fall min filosofi.

Nu när Foppa är inne i laget så blir kedjorna intressanta, alla har vi våra egna varianter. Bengt-Åke och company har självklart bättre koll än vi andra men vi vill ju gärna ta ut laget på avstånd vi med.

Här är mina kedjor:

Forsberg-Sundin-Holmström
Modin-Zetterberg-Alfredsson
Sedin-Sedin-Samuelsson
Jönsson-Påhlsson-Axelsson

Men men, Bengan bestämmer och jag litar på honom.

Sv: Damkronorna i OS-Final

JanT:

Artikel 'from the other side' over gårdagens holmgång, här Sports Illustrated.

Frella: Okey för att inte Niedermayer är med den här gången men han har en gång visat hur det går till att ta bort en dominerade spelare. Chicken viker sig som vanligt. Hade det den gången varit lite stil på 3kr, så hade dom fått bära ut Nidermayer + en till kanadick. Kosta va det vill men såna tilltag kan aldrig accepteras. De måste visa var skåpet skall stå.

eltifoso: J-ligt stark insats. Vem bryr sig om foppas ljumskar? Kommer troligtvis inte spela någon som helst roll om han är med eller inte efter hur det såg ut mot Ryssland.

Tacka vet jag damlandslaget, dom vet hur man spelar med hjärta....

El Aka Ali: Åker Niedermayer in på isen bör Kanada få ett kännbart straff eftersom han inte är med i truppen...

friskan: Om nu 3 kr vid något tillfälle får spela mot Canada, tror du då att Niedermayer behöver åka in på isen för att visa var skåpet skall stå.

björne: Ja jädrar vilken blandning av ren bonntur och ett krigarhjärta de visade. Men tur räknas också.

Hawerchuk: Puh!!! Är helt matt. Fantastiskt spännande. Vilket hjärta tjejerna visade. Det här trodde jag aldrig.

Om det går bra "hela vägen" kan vi tacka Foppa.
Går det åt fanders kan vi skylla på Foppa.

Heja Tre Kronor.

Vilken fantastisk match! Nästan så att det kom en tår när matchen var slut. Helt underbar insats och vilken kämpaglöd i det laget! Verkligen bäst när det gäller.

jonmannen: Är det inte bättre att följa tråden i OS i Turin???

piff: helt klart.Tycker nästan dom borde få bragdguldet.

Modoante:
De är lugnt värda priset 'årets lag' vid nästa idrottsgala!!

jonmannen: så jävla bra jobbat en bragdmatch.

Damkronorna i OS-Final
Jävlar vilken bragd och sicken match... mycket bra jobbat

Bissett19: fan vad bra!

Sv: sve-rys
Huge: Man behöver väl i o f s varken tillhöra media eller vara en 'proportionslös aktör' för att anse att exempelvis Lidström ska klara en tremeterspass i landslaget? Eller att Näslund eventuellt ska kunna bidra med ett offensivt initiativ även när han har en tröja med tre kronor på?

Men i sak har du så klart en poäng. Media hyllar eller sågar reservationslöst. I fallet tre kronor 2002, eller i World Cup 2004, anser jag dock att det finns fog för en smula besk kritik. Det ä r en smula anmärkningsvärt att 'den bästa landslagsuppsättningen någonsin' lyckats så dåligt. Oavsett vilka bedömningar man gör kan man ju, t ex, jämföra med Finland och se att de lyckats avsevärt bättre trots ett material som knappast går att gradera som bättre.

Mycket är nog förbundskaptenernas fel. Bengt-Åkes uttagning/lagkomponering är hur knepig som helst. Han verkar inte för ett ögonblick ha studerat respektive spelares omgivning i sitt klubblag, eller vilken typ av spel som får spelaren att komma till sin rätt.

piff: Jag tror Foppa kommer vara 99,8% när han egentligen är 98,7%. Undrar om han är bättre än Nyllet då, hmm.

Sv: Tack Englund, Englund & B-Å!
prosten:
Nu är det ju så att 3 till av backarna som låg på + varit uttagna men tackat nej pga skador ju , eller var detta backar förutom Kronwall , Norström och Johnsson ?

Huge:
Hoppas Foppa inte säger att han känner sej 100 även om han bara är 98.
Tycker han borde inse att det kanske är dags att lägga grillerna på hyllan eftersom hans kropp inte verkar hålla. Visst han är en jättebra spelare osv etc, etc men han går sönder gång efter gång..

GävleLasse: Ja, ordet katastrof tas som vanligt fram i pressen när vi torskat. Inget att fästa sig vid, man är van vid experternas analyser vid det här laget.
Som du säger, ryssarna var bättre för dagen.
Kanske inte på ALLA positioner, men tillräckligt många för att vinna.
Tycker ändå inte att murvlarna tjatat så mkt om Foppa och dennes frälsarroll inför denna turnering, som man hade förväntat sig.
Men nog skulle en frisk Foppa i nuläget röra om rejält i grytorna.
Inte minst hos motståndarna, som nog gärna ser Foppa vid sidan av rinken.
Men jag är tveksam till om hans ljumskar verkligen kommer att hålla.

Tack Englund, Englund & B-Å!
9 Svenska backar ligger på plus i +/- ligan i NHL, EN (1) är med i OS.
6 Svenska backar ligger på minus i +/- ligan i NHL, FYRA (4) är med i OS.

Man kan väl inte säga att laget fått dom bästa förutsättningarna för att få stopp på världens bästa anfallare Ovechkin o hans kompisar...

Bragd-Birger: "Utveckling av mitt hafsiga inlägg: Att Sverige ständigt räknas som en guldaspirant när det drar ihop sig till stora turneringar är givet. På pappret. Där är nämligen Foppa världens bäste i förstakedjan, kamperad av världens bäste målskjutar-Näslund. Sundin härförare i andrafemman, ihop med en-av-världens-bäste-målskjutar-Alfredsson. Och i förste backpar världens bäste Lidström.

Fyra misslyckade turneringar senare borde vi inse att - som det sägs på julafton - det är något fel på den där bilden."

Ja, det är definitivt fel på bilden.
Den bild som MEDIA och andra onyanserade och proportionslösa aktörer målar upp.
Som tur är så vet iaf spelarna själva hur svårt det är att lyckas i ett OS.
Och att det oftast är dagsformen, målvakten samt flytet med studsar och domare som avgör när det kommer till kritan.

« · 679348 · »