« Föregående · 2135752 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Mattson: För att vi är ett ganska så mediokert hockeylag med en suddig försvarsidentitet?
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Otroligt viktigt att det står 1-1 nu. Annars hade det nog blivit värre än vad det kan bli just nu
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Och 5-12 i skott är helt normalt. Varför släpper vi till så många skott varje match?
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Alfred : Alltså vad fan gör nummer 16 i RBK i hörnet när brynässpelaren vänder in pucken mot mitten precis innan målet? Försöker han filma så jävla dåligt, eller såg jag fel?
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Jim80: MAAAANNNNBERG NYTTTT KONTRAKT.
Ankle breaking Pettersson också
Ankle breaking Pettersson också
+ 8
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{363}: nu kan vi inte spela på resultatet längre , nu måste vi upp i banan och skapa målchanser ...
Ser inte jätte giftiga ut ikväll
Ser inte jätte giftiga ut ikväll
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Lindström: Ja det är helt sjukt. Ska vi ens
ha 15-20% chans att rubba Rögle så måste en målvakt spika igen. Tyckte han började lovande... Sen kommer säsongens groda. Står han å sover på den eller...? Skymd eller inte- Den ytan ska han spika...
ha 15-20% chans att rubba Rögle så måste en målvakt spika igen. Tyckte han började lovande... Sen kommer säsongens groda. Står han å sover på den eller...? Skymd eller inte- Den ytan ska han spika...
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Forsberg 1978: Ser ut som en träning i B-hallen. Vilken avslagen match...
+ 3
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Allvarligt Andrén, kan du göra EN bra match tack? Är det för mycket begärt?
+ 3
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Blå grottan:
Att Berglund klarade sig från en tvåa där var ett under.
Att Berglund klarade sig från en tvåa där var ett under.
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Forsberg 1978: Nyberg är ju för stark där, lyfter klubban underifrån till ansiktet...
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
SnowKing: Wikegård är i Oskarshamn så den frasen avstår vi gärna ikväll...
+ 4
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{8399}: . Märkte du att örebro var solklart offside på 2-1 målet i tisdags så nu har vi jämnat ut det också.
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Brooklyn forever: lite udda formulering men det är ju korrekt. Vi har 10 forwards anmälda till matchen
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Brooklyn forever: Ser att Rögle saknar ett antal bra spelare, hoppas vi ger de en bra match idag
+ 2
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{8846}: Ser att Brynäs på twitter skriver: Fem forwardspar när vi möter Rögle ikväll
Ska bli intressant att följa matchningen
Ska bli intressant att följa matchningen
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Brooklyn forever: Japp, helt rätt att låta Ölund få spela i en "hetare" omgivning. Det är han värd.
Hoppas att Brynäs klarar av att spela stabil hockey i 3 perioder ikväll och inte som matchen sist. Backsidan som du säger är väl lite utav en akilleshäl just nu.
Blir skönt med Bertilsson och Ingman tillbaka inom snar framtid förhoppningsvis.
Hoppas att Brynäs klarar av att spela stabil hockey i 3 perioder ikväll och inte som matchen sist. Backsidan som du säger är väl lite utav en akilleshäl just nu.
Blir skönt med Bertilsson och Ingman tillbaka inom snar framtid förhoppningsvis.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Måste säga nu, trevligt att Peter har ändrat i uppställningarna. Tycker det är jämna kedjor
+ 4
Sv: A proposito de nada
Zzz:
Oavsett vilka personer som är tränare och sportchef, i vilken klubb det än gäller.
Så måste väl ändå sportchefen rekrytera spelare i samråd med tränaren.
För det är väl ändå tränaren som bäst vet vilka spelartyper truppen är
i störst behov av. Alla andra sätt borde vara mer eller mindre hål i huvudet.
För en sportchef kan ju inte sitta på sin kammare och rekrytera spelare
utan att stämma av med den som är tränare.
Det är väl därför det är viktigt att det finns en tränare klar till säsongen efter,
innan nya spelare rekryteras, eller spelare inte får förlängt kontrakt.
Sen är det lite märklig inställning att en person som spelat i Brynäs
automatiskt betraktas som inkompetent och kommer vara helt
oduglig i ett framtida uppdrag.
Och kravet på alla nya ledare och spelare i framtiden verkar vara
att de inte ska ha någon som helst koppling till Brynäs.
Jag antar att vi då måste tacka nej till Silfverberg, Järnkrok
och Bäckström, om de någon gång skulle vilja återvända.
Luleå måste ju då vara inne på fel spår. Många ledare och spelare
med lokal förankring. Och några ledare har till och med spelat
i Luleå förut. En riktig "kompisförening". Och till på köpet verkar
de vara stolta över sin lokala förankring.
Men Brynäs nya ledord bör alltså bli: gräset är grönare på andra sidan.
Ta t.ex. den odugligförklarade Janne Larsson, ansågs "kompisrekryterad"
när han var i Brynäs. Men han tycks duga rätt bra i Rögle. Eller det är
då kanske trots att Janne Larsson är assisterande tränare de lyckats
så bra, och att de borde bli bättre med en annan assisterande tränare?
Oavsett vilka personer som är tränare och sportchef, i vilken klubb det än gäller.
Så måste väl ändå sportchefen rekrytera spelare i samråd med tränaren.
För det är väl ändå tränaren som bäst vet vilka spelartyper truppen är
i störst behov av. Alla andra sätt borde vara mer eller mindre hål i huvudet.
För en sportchef kan ju inte sitta på sin kammare och rekrytera spelare
utan att stämma av med den som är tränare.
Det är väl därför det är viktigt att det finns en tränare klar till säsongen efter,
innan nya spelare rekryteras, eller spelare inte får förlängt kontrakt.
Sen är det lite märklig inställning att en person som spelat i Brynäs
automatiskt betraktas som inkompetent och kommer vara helt
oduglig i ett framtida uppdrag.
Och kravet på alla nya ledare och spelare i framtiden verkar vara
att de inte ska ha någon som helst koppling till Brynäs.
Jag antar att vi då måste tacka nej till Silfverberg, Järnkrok
och Bäckström, om de någon gång skulle vilja återvända.
Luleå måste ju då vara inne på fel spår. Många ledare och spelare
med lokal förankring. Och några ledare har till och med spelat
i Luleå förut. En riktig "kompisförening". Och till på köpet verkar
de vara stolta över sin lokala förankring.
Men Brynäs nya ledord bör alltså bli: gräset är grönare på andra sidan.
Ta t.ex. den odugligförklarade Janne Larsson, ansågs "kompisrekryterad"
när han var i Brynäs. Men han tycks duga rätt bra i Rögle. Eller det är
då kanske trots att Janne Larsson är assisterande tränare de lyckats
så bra, och att de borde bli bättre med en annan assisterande tränare?
+ 4
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{8399}: Gillar omstuvandet i kedjorna och att Ölund får en bättre omgivning. Det är backsidan som är frågetecknet. Nu är två extraforwards uppsatta och 6 backar. För inte ska väl Alcen lira back, hus
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{8399}: Skulle vilja se
Andrén i målet, länge sen sist.
Danielsson-Ölund-Berglund
Desch-Sallinen-Kvist
Harper-Palve-Gunler
Molin-Pettersson-Mannberg /Birgersson extra
Ingenting är omöjligt så jag hoppas på någon form av poängutdelning till Brynäs ikväll.
Forza Brynäs 🖤💛♥️
Andrén i målet, länge sen sist.
Danielsson-Ölund-Berglund
Desch-Sallinen-Kvist
Harper-Palve-Gunler
Molin-Pettersson-Mannberg /Birgersson extra
Ingenting är omöjligt så jag hoppas på någon form av poängutdelning till Brynäs ikväll.
Forza Brynäs 🖤💛♥️
+ 3
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{8399}:
Jag tippar inget resultat ikväll... men, slutordet från Wikegård efter matchen blir... "där ser man att motivation slår klass" ;-)
Jag tippar inget resultat ikväll... men, slutordet från Wikegård efter matchen blir... "där ser man att motivation slår klass" ;-)
+ 1
Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
{8399}: Ser bättre ut nu med möjligheten att få ihop bra femmor. Dessutom är det ett topplag vi möter.
Förlusten mot LHC var förutsägbar. BIF i en s k sexpoängsmatch mot ett bottenlag slutar statistiskt med förlust. Den statistiken hade Anthon Hansson koll på. I pausen till tredje perioden sa han till grabbarna att ta det lugnt. Ni kommer att förlora.
Ikväll ser det ljusare ut. Och spelare tillbaka. Gäller att ha intensiteten i alla tre perioderna.
Förlusten mot LHC var förutsägbar. BIF i en s k sexpoängsmatch mot ett bottenlag slutar statistiskt med förlust. Den statistiken hade Anthon Hansson koll på. I pausen till tredje perioden sa han till grabbarna att ta det lugnt. Ni kommer att förlora.
Ikväll ser det ljusare ut. Och spelare tillbaka. Gäller att ha intensiteten i alla tre perioderna.
+ 2
Sv: A proposito de nada
{8399}: Behöver inte vara polare men det är extremt viktigt för alla elitklubbar oavsett sport att de fungerar tillsammans eftersom de jobbar tätt ihop.
« Föregående · 2135752 · Nästa »
