« Föregående · 2492939 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Alla Helvetes Kval
SuneMangs: ja man undrar ju om dem också ville ha bort manner. Känns tveksamt
Sv: Inte över riktigt än
Skönt förhandlingsläge Alcén har för nästa tränare.
"Vi skriver 3-årskontrakt, men det blir nog inte så länge i praktiken. Välkommen till Gävle på obestämd tid!"
"Vi skriver 3-årskontrakt, men det blir nog inte så länge i praktiken. Välkommen till Gävle på obestämd tid!"
+ 11
Sv: Alla Helvetes Kval
SaggeBoy: Frågan är hur hårt Mikkos egna mannar kommer att jobba nu för att inte spela ner Brynäs i HA nu när Mikko inte är kvar längre. Han har väl handplockat åtminstone Björninen, Friman, Niemälä och Olki.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Rätt eller fel det får fframtiden avgöra, men det är då fan att det ens ska behöva funderas på
Jag tycker spontant synd om Manner utan att eg veta nåt från insidan
Känns så jävla sunkigt hela soppan
På hemsidan står ursäkta röran vi bygger om jo tack
Jag tycker spontant synd om Manner utan att eg veta nåt från insidan
Känns så jävla sunkigt hela soppan
På hemsidan står ursäkta röran vi bygger om jo tack
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
SuneMangs: Instämmer, det börjar bli parodiskt. Räknat från 2015 är det totalt 12 tränare (inkl. ass) som fått sparken. Föreningen saknar uppenbart sportslig kompetens och herrtruppen är vad det verkar spelarstyrd.
Finns bara ett utfall; Hockeyallsvenskan nästa, jag tror det sker redan inom 14 dagar.
4-1 till Malmö.
Finns bara ett utfall; Hockeyallsvenskan nästa, jag tror det sker redan inom 14 dagar.
4-1 till Malmö.
+ 5
Sv: Alla Helvetes Kval
Se det positivt
-Klarar dem detta så är vi kvar i SHL vilket är målet
-klarar vi inte detta så blir det nog utrensning deluxe och vi slipper nog se fler kompisrekryteringar på länge…
-Klarar dem detta så är vi kvar i SHL vilket är målet
-klarar vi inte detta så blir det nog utrensning deluxe och vi slipper nog se fler kompisrekryteringar på länge…
+ 13
Sv: Alla Helvetes Kval
Fy fan, o där drar man skygglapparna som om det vore upplopp, men vi är ju för fan kvar ute i hästhagen ännu..
Sv: Alla Helvetes Kval
Eftersom det är Svedman som uttalar sig så har man troligtvis kört över Alcen eller så har spelarna ett finger med i leken, kanske snackade ihop sig på fyllan..
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
vonDöbeln: Allt, precis allt kan tydligen hända i Brynäs IF. Vilket pajas beslut!
+ 1
Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Förstår att det är nog mycket annat som är pissjobbigt, men att det inte snackas mer om ert J20? Indragen i streck-striden (under just nu), verkar ha klappat ihop på slutet och kan ju mycket väl också åka ur högsta serien om ni nu skulle tappa er status som SHL-lag.
+ 1
Sv: Inte över riktigt än
vonDöbeln: Det hade jag givetvis koll på, tankevurpa i all ilska. Ber om ursäkt för faktafel allihopa!
Sv: Alla Helvetes Kval
SaggeBoy: Jag vet inte jag. Vad ska Ove tillföra? Och Masken?
Känns som man spelar rysk roulette med klubben oavsett hur man gör.
Det är dock pinsamt att sparka Manner och låta sportcheferna sitta kvar.
Känns som man spelar rysk roulette med klubben oavsett hur man gör.
Det är dock pinsamt att sparka Manner och låta sportcheferna sitta kvar.
+ 10
Sv: Inte över riktigt än
vi förlängde med manner under säsongen.. då antar man ju att ”ledande” personer inom föreningen gillar det dem ser/hör.
Resultaten börjar tryta och då kastas man under bussen.. prestationsbaserad bransch förvisso…
Resultaten börjar tryta och då kastas man under bussen.. prestationsbaserad bransch förvisso…
Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Inte degraderad från HA, däremot från SHL mot oss.
Tycker detta verkar som något krisdrag som nån dum jävel på kontoret kokat ihop.
Det märks att långsiktighet och kontinuitet inte är något för Biffen..
Tycker detta verkar som något krisdrag som nån dum jävel på kontoret kokat ihop.
Det märks att långsiktighet och kontinuitet inte är något för Biffen..
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Nu kommer dom köra på lindbäck i mål ska ni se! Kompisar är kompisar! Fy fan säger jag
+ 6
Sv: Inte över riktigt än
Spacebb: Alltså, jag kokar. Ska vi vara trygga med det här beslutet?!
- Ove har blivit degraderad med Karlskrona från HA
- Masken Carlsson kommer från ett jobb som huvudtränare i division 3
- Sunken har NOLL tränarerfarenhet
- Flankerade av Honken och vår videoanalytiker.
Det pratas ofta om haverikommissioner härinne, men nu är det fan dags på riktigt. Man offrar Mikko och spelar tärning om vem som ska få ersätta. Jag får magsår.
- Ove har blivit degraderad med Karlskrona från HA
- Masken Carlsson kommer från ett jobb som huvudtränare i division 3
- Sunken har NOLL tränarerfarenhet
- Flankerade av Honken och vår videoanalytiker.
Det pratas ofta om haverikommissioner härinne, men nu är det fan dags på riktigt. Man offrar Mikko och spelar tärning om vem som ska få ersätta. Jag får magsår.
+ 25
Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: Ja jävlar i taket.. detta trodde jag aldrig, när man hörde alcen etc.. eller ja vad skulle han säga, vi funderar på sparka tränaren.. Lycka till Manner, jag gillade personen och hoppas han får det bra=)
+ 3
Sv: Alla Helvetes Kval
Kent747Socker: Jäklar, det blir dyrt. Ingen aning om hur lång kontrakt dom andra två har. Undrar om det finns något annat lag som har sparkat 8 tränare på 5 år och tagit tillbaks en av dom?
+ 2
Sv: Alla Helvetes Kval
Så som Brynäs styrts senaste åren är det bara en tidsfråga innan vi möter lag som Almtuna och Kristianstad. Kanske dags att rannsaka sig själva, ni som sitter på alla tunga poster och styr klubben fra.. förlåt, jag menar bakåt. Jävla parodi detta. Inkompetent personal som misslyckas år efter år.
+ 3
Sv: Inte över riktigt än
Spacebb: Och då fortsätter röran. Fyfan vad ont i magen man fick av dessa nyheter. Manner är inte felet, det är spelarna som vägrar acceptera spelidén och sina roller. Första gången jag lider med en tränare som sparkats. Mikko glömmer jag aldrig
+ 15
Sv: Alla Helvetes Kval
Haha vilket skämt som föreningen.. han är betalt ett år till ! Grattis manner! Rätt vanligt av brynäs att sparka.. nu åker vi av
+ 3
Sv: Alla Helvetes Kval
Nästa headcoach bör:
1. Vara en erkänt bra matchcoach
2. Ha en, för SHL (förhoppningsvis) anpassad, spelidé
3. Kunna göra sig förstådd på svenska och/alt. engelska
1. Vara en erkänt bra matchcoach
2. Ha en, för SHL (förhoppningsvis) anpassad, spelidé
3. Kunna göra sig förstådd på svenska och/alt. engelska
Sv: Alla Helvetes Kval
eltifoso: Finnarna drog kniv i slutet på bastu/isfisket. Stämningen sjönk litegrann.
Nu väntar jag med spänning på en lång förklaring från vårt hockeyorakel om varför denna sparkning nu plötsligt är helt logisk 🍿
Nu väntar jag med spänning på en lång förklaring från vårt hockeyorakel om varför denna sparkning nu plötsligt är helt logisk 🍿
+ 21
Sv: Alla Helvetes Kval
Oj det slog faktiskt ner som en bomb.
Synd att det skedde så sent som det gjorde. Vi hade kanske kunnat undvika kval om man gjorde något åt det tidigare.. men men
Synd att det skedde så sent som det gjorde. Vi hade kanske kunnat undvika kval om man gjorde något åt det tidigare.. men men
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Verkar som det är Håkan Svedman som tröttnat och tagit beslutet.
Alcén lär vara nästa man till rakning, oavsett divisionstillhörighet!
Alcén lär vara nästa man till rakning, oavsett divisionstillhörighet!
+ 22
Sv: Alla Helvetes Kval
SuneMangs: 8 tränare på 5 år eller något sådant.. tror inte problemet ligger där..
Tycker dem skulle tagit in andra tränare tillfälligt under kvalet..
Tycker dem skulle tagit in andra tränare tillfälligt under kvalet..
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
SuneMangs: jag med, är så trött på det. Bara en sån sak som att Rödin verkar orubblig som kapten stör mig nåt så in i satan.
+ 21
Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: Tilbaks på ruta ett. In med "inavel" med begränsad eller minimal erfarenhet på tränarposten istället för att utvärdera övriga positioner. Ska detta loopas i all evighet? När ska andra ledande postioner börja granskas och ifrågasättas? Jag blir GALEN.
+ 19
Sv: Alla Helvetes Kval
Bra kortsiktigt kanske, men nu får vi börja om ännu ett år med ny tränare och spelidé..
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Mickesgolf: Precis, det hade varit helt rätt att sparka tränarna för några veckor/månader sedan. Det är som om någon i klubbledningen precis upptäckte att man riskerar att åka ut och att massor av människor blir av med jobbet då.
+ 5
Sv: Alla Helvetes Kval
eltifoso: Att vi sparkar alla tre några dagar innan första matchen mot Malmö var verkligen inte oväntat… nä
Sv: Alla Helvetes Kval
eltifoso: nej, men samtidigt så tycker jag det är konstigt att det enbart är tränarna som får all skit år ut och år in.
Man testar inte ens att byta några andra poster.
Man testar inte ens att byta några andra poster.
+ 3
Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: Inte oväntat, är väl bara två här på forumet som tyckt och trott annorlunda
Kör hårt, känns som den märkliga förlängnignen med manner i Höstas var nybörjaraktig
Kör hårt, känns som den märkliga förlängnignen med manner i Höstas var nybörjaraktig
+ 2
Sv: Alla Helvetes Kval
JohnnyBotox: ” Jag ifrågasätter bara din kommentar "tappade allt" för det gjorde man uppenbarligen inte som lag, utan snarare tvärtom att laget presterade bättre precis efter Roy lämnade. ”
Går ju såklart kanon att lyfta ut lite matcher för att bekräfta sin tes. Jag hävdar fortfarande att vi tappade allt, vi landade till slut som nummer 13 som du vet, kanske inte på grund av just Roy, men vi hade behövt den bredden, och tagit istid från spelare som inte har i SHL att göra. Dessutom tappade Pavle och Dima på nytt efter att han lämnat
Går ju såklart kanon att lyfta ut lite matcher för att bekräfta sin tes. Jag hävdar fortfarande att vi tappade allt, vi landade till slut som nummer 13 som du vet, kanske inte på grund av just Roy, men vi hade behövt den bredden, och tagit istid från spelare som inte har i SHL att göra. Dessutom tappade Pavle och Dima på nytt efter att han lämnat
+ 3
Sv: Reflektioner
Har ni inte lärt er nått? Brynäs värvar inte nytt folk !! Dom tar in gammal Brynäs 30+ men just nu fanns det igen som vill hem .. därför fanns det ingen att lägga cash på..
+ 4
Sv: Reflektioner
Zzz:
Fast andra klubbar har ju faktiskt värvat detta som varit skillnader för lagen:
Hv - LaLeggia, Hjalmarsson, Kaski, Lenc, Shore...
Iko - Bengtsson..
Leksand - Elvenes...
Malmö / Luleå - Rosdahl & Olausson i slutet av serien...
Rögle - Hjalmarsson...
Saik - Högberg...
Timrå - Lyytinen, Rindell, Pääjärvi, Palola, Mieho...
Går det inte att värva lediga spelare?
Näe men då får man väl som sportchef agera och leta trader. Eller fånga upp andra spelare i andra lag..
Vilket Alcén gjort med Blomman med bra utgång men hade behövt förstärkt laget med minst 4 till spelare.
En bra målis efter vevens utgång, 2 bra backar. Inte Niemelä som inte ens kan slå en 2 meters pass och liknar en dålig Friman som är rädda för närkontakt.
Plus 2 forwards.
Går att trolla om man är en duktig sportchef. Men det är inte Alcén och Grahm. Att man valde att inte förlänga med Roy var återigen ett felbeslut. Brynäs hade som lag behövt en kropp till. Och vad jag hör så krävde inte Roy några fantasisummor i lön. Att Alcén högg på Maxwell i Lhc bevittnar väl endå om hans kompetens som sportchef...
Fast andra klubbar har ju faktiskt värvat detta som varit skillnader för lagen:
Hv - LaLeggia, Hjalmarsson, Kaski, Lenc, Shore...
Iko - Bengtsson..
Leksand - Elvenes...
Malmö / Luleå - Rosdahl & Olausson i slutet av serien...
Rögle - Hjalmarsson...
Saik - Högberg...
Timrå - Lyytinen, Rindell, Pääjärvi, Palola, Mieho...
Går det inte att värva lediga spelare?
Näe men då får man väl som sportchef agera och leta trader. Eller fånga upp andra spelare i andra lag..
Vilket Alcén gjort med Blomman med bra utgång men hade behövt förstärkt laget med minst 4 till spelare.
En bra målis efter vevens utgång, 2 bra backar. Inte Niemelä som inte ens kan slå en 2 meters pass och liknar en dålig Friman som är rädda för närkontakt.
Plus 2 forwards.
Går att trolla om man är en duktig sportchef. Men det är inte Alcén och Grahm. Att man valde att inte förlänga med Roy var återigen ett felbeslut. Brynäs hade som lag behövt en kropp till. Och vad jag hör så krävde inte Roy några fantasisummor i lön. Att Alcén högg på Maxwell i Lhc bevittnar väl endå om hans kompetens som sportchef...
+ 2
Sv: Reflektioner
Peja: Oskars har förvånat mycket denna säsong. Inför säsongen förväntade jag mig inte att Oskars skulle bli topp 10 (då Olofsson och Rosdahl lämnade) utan utgick från att de skulle hamna i play out mot Malmö. Hade bättre koll när det gäller LHC. Bif borde dock varit före dem i tabellen. Hoppas ni vinner mot Mif på tisdag.
« Föregående · 2492939 · Nästa »
Förhoppningsvis så är de proffs som gör sitt jobb till 100%