Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, lite underförstått i mitt inlägg också. Man kan man ana att Gälla inte är helt nöjd med JAs agerande/leverans.
Sv: A proposito de nada
Peja: Känner att man skulle behöva sätta en väldigt hög prio på en strategi för att få fram fler topptalanger typ givna JVM-spelare. . D v s göra det än mer attraktivt att söka hockeygym tillsammans med proffsig utbildning upp till J20. Säger inte att det är dåligt nu på nåt vis - men väldigt viktigt att försöka jobba mot att bli ledande här.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Silfver: pettis skrev ju att det var skönt att han ska lämna så
Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.
Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.
Sv: A proposito de nada
Silfver: En intressant spaning är att Gällstedt gång på gång har påpekat i intervjuer att han vill ha klart laget tidigare den här gången och att alla ska vara med när laget går på is för att få ihop gruppen och så vidare. Likväl står man där nu med 4(!) spelare som ska in i ett sent skede, kanske kommer Gällstedt åter igen ha den där ofullständiga truppen som han gång på gång påpekat att han inte vill ha när gruppen ska sättas.
+ 1
Sv: A proposito de nada
#33: Vem gillar inte Gällstedt? Han säger vettiga saker och är lagom nyanserad när något inte fungerar.
Sen är frågan om han inte är lite väl konservativ? Den övriga trion kring honom imponerar inte det minsta givet egna meriter, special teams och målvaktspelet. Är detta resultatet av att JA krävde en ändring men Gällstedt ville hålla sig till sina gubbar? Eller bara att SSK mycket väl kan ta klivet upp någon av kommande år?
Eller så känner han att den här truppen kommit till vägs ände och växlingen får andra hantera.
Sen är frågan om han inte är lite väl konservativ? Den övriga trion kring honom imponerar inte det minsta givet egna meriter, special teams och målvaktspelet. Är detta resultatet av att JA krävde en ändring men Gällstedt ville hålla sig till sina gubbar? Eller bara att SSK mycket väl kan ta klivet upp någon av kommande år?
Eller så känner han att den här truppen kommit till vägs ände och växlingen får andra hantera.
Sv: A proposito de nada
Det är bara att hoppas att man försöker hitta bästa möjliga tränare om Gällstedt lämnar, och inte bästa möjliga före detta Brynäs-spelare.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: En comeback i Hockeyallsvenskan ligger nog nära till hands om Alcén fortsätter att trampa vatten i generationsväxlingen och den nya tränaren får svårigheter. Om Brynäs fortsätter att behålla varenda veteran tills de knappt kan stå upp kommer tränaruppdraget att bli väldigt svårhanterat. Skillnaden nu mot för några år sedan är främst ekonomin, förhoppningsvis hittar Alcén spelare som faktiskt vill till Brynäs snart, han verkar sikta väldigt högt och ärligt talat ta sig vatten över huvudet just nu.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Farsang: Håller helt med här. Vi är inte Skellefteå där vi kan slänga in en tränare så ser det lika ut. Börjar bli orolig för kommande åren..
+ 1
Sv: A proposito de nada
Farsang: Janne Larsson som ass.? Kanske lite ont blod, jag har ingen aning
+ 2
Sv: A proposito de nada
#33: samma tanke hos mig, tror mer på att spetsen på målvaktscoach, och dem andra två ass tränarna är det som behöver förbättras
+ 2
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Målfarlig som få. Sannolikt den bästa svenska offensiva spelaren i den annars svaga 03 kullen.
Sv: A proposito de nada
Hur denna säsongen kommer utspela sig, Brynäs kommer få en liten tuff tid, då kommer Media pressa Gällstedt angående hans önskning om att få lämna sin post, i hopp om att få en Robba Ohlsson reaktion och kunna få fina klick på nyheterna
Sv: A proposito de nada
TheSickSwede: Står även att Alcén var intresserad av T.J. Tynan, men fått nej. Men det kanske någon redan skrivit här sen innan.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: hahahah en sån spelare man hatar att ha i sitt lag men älskar när motståndarna har det
+ 1
Sv: A proposito de nada
#33: Han har meddelat att han vill bryta efter den kommande säsongen. Han har dessvärre ingen out utan Brynäs äger den frågan.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Expressen skriver i rubrik att Gällstedt är på väg bort. Är detta bara klickbait eller finns det någon sanning i det? Någon som vet?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Jag skulle säga att den senaste säsongen var han bra både i PP och offensivt vid lika styrka. I början av säsongen spelade han inte ens PP och bara 13 av hans 36 poäng var i den spelformen. Den stora frågan är nog om den sanna Rindell är den som gjorde succé förra säsongen, eller den som var katastrofal i Leksand säsongen innan eller den som var halvhygglig i Timrå säsongen innan det.
Sv: A proposito de nada
Läste på en hockey sida att Fabian Lyssell ryktas lite smått till Brynäs.
Varit och spelat lite i Boston men mestadels i Ahl.
Sevärd spelare. Påminner om Timashov faktiskt i spelstilen.
Varit och spelat lite i Boston men mestadels i Ahl.
Sevärd spelare. Påminner om Timashov faktiskt i spelstilen.
Sv: A proposito de nada
Makita: Nog om detta med Jussi. Där kommer vi inte längre.
Förövrigt så lyssnade jag på Sillynews om Jussi.
Dom hade väl att det både var Brynäs fel och inte.
Lyssna själva för att bilda uppfattning.
Detta med att Brynäs inte vinner budgivning om "inhemska" spelare.
Har dom varit med i så många?
Jag önskar att JA skulle satsa på någons toppspelare. Likt Elvenes.
Sno någon från en toppkonkonkurent.
Där måste han bli mer aktiv.
Kanske sker när stommen ska fasas ut.
Förövrigt så lyssnade jag på Sillynews om Jussi.
Dom hade väl att det både var Brynäs fel och inte.
Lyssna själva för att bilda uppfattning.
Detta med att Brynäs inte vinner budgivning om "inhemska" spelare.
Har dom varit med i så många?
Jag önskar att JA skulle satsa på någons toppspelare. Likt Elvenes.
Sno någon från en toppkonkonkurent.
Där måste han bli mer aktiv.
Kanske sker när stommen ska fasas ut.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Scerban: Rindell är ju fantastisk i powerplay. Det är övriga delar som brister. Bra rollspelare men någon som verkligen driver och leder laget är han inte.

