Brynäs IF

715706 inlägg · 7953 ämnen

2003/2004

267688 · » Till forumet


Sv: 2003/2004
Tja!
"Sjödda" som sportchef perfekt tycker jag.
Men...
Lösningen med Elitkommite under säsongen som kommer är jag lite tveksam till. Men den som lever får se.
Vill säga TACK!!!
till Pär Djoss, en av Brynäs stora backar genomtiderna har slutat, bra att Pär stannar i föreningen.

Att Per Dahlström får fortsätta i föreningen, är jag mycket tveksam till. Hans insatser under denna säsong har inte precis imponerat.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: 2003/2004
Nike89:

okej. tror oxå att han kommer att spela i NHL nångång, fast inte inom de närmaste 2 åren.
Kommentera

Sv: 2003/2004
finne85:Jag sa aldrig att Lundqvist är en av Europas bästa målvakter.Därimot ska jag cykla från Sundsvall till Stockholm om han inte kommer spela i NHL nån gång i sin karriär.Och då menar jag en lång karriär.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jompe: Vad jag menar är att ryktet i det här fallet kanske inte är ett rykte utan bara ogrundat och "löst prat".
Kommentera

Sv: 2003/2004
Nike89:

Men vad ser du på om inte statistiken när du menar att Lundqvist också borde vara bland Europas bästa?

"Roy är i slutet av karriären.måste sticka nu..."

- Hmm.. kan hända, fast han håller nog 2-3 år ännu.
Kommentera

Sv: 2003/2004
finne85:Bara i Sverige är väl kanske Henke trea fjärde bästa målvakten.Jag har inte sagt att en målvakt är bättre för att han har bättre statistik.Angående Rolson så är han i alla fall väldigt bra.Roy är i slutet av karriären.måste sticka nu...
Kommentera

Sv: 2003/2004
Clarence: Det är väl liksom definitionen på ett rykte--ännu inte bekräftad information...

Självklart talar mycket emot detta. Jag tror detta ligger bra mycket längre fram än Du--vi får väl se vem som står med den längsta näsan till slut.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Nu var dom snabba.1-0 37 sek.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Clarence:

okej.. jo, det är jävligt mycket rykten nu som vanligt på våren.
Kommentera

Sv: 2003/2004
finne85: För mej kommer det att vara ett rykte tills nåt annat bekräftas. Och kanske stannar det vid bara just det - ett rykte. En hel del talar nog för det, om jag får gissa.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Clarence:

Är det bara rykten det här med Norrena eller om det ligger nånting bakom?
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jompe: Finnarna? Ja, det skulle sitta bra med en eller två finnar till i laget och då räknar jag inte in Fredrik Norrena, som vi naturligtvis också vill ha men som åtminstone jag inte vågar tro på - än i varje fall.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Nike89:

"Skulle en av Europas bästa målvakter va en som knappt platsar i sitt klubblag just nu.Norrena och Lundqvist är väl ganska jämnbra så då måste ju även Henke vara en av Europas bästa målvakter."

- Både Norrena och Lundqvist är bland Europas 10 målvakter.
Men inte kan du ju för fan säga att en målvakt är bättre än den andre bara för att han haft lite bättre statistik EN säsong.

Inte säger man ju att t.ex. Minnesotas målvakt Dwayne Rolson är bättre än Patrick Roy, eller nåt sånt...
bara för att han hade bättre statistik en säsong, eller hur?

Lundqvist fick sitt genombrott iår, medan Norrena fick sitt för ca. 6-7 år sen i TPS, och har varit med i Finlands elit i så många år oxå.
Och TPS är känd som ett av Europas & Finlands bästa klubblag, och han har spelat där i så många år, då räknas man nog som en av Europas bästa!!!! Du förstår väl nog att vi INTE snackar om NHL nu?
Kommentera

Sv: 2003/2004
finne85:Skulle en av Europas bästa målvakter va en som knappt platsar i sitt klubblag just nu.Norrena och Lundqvist är väl ganska jämnbra så då måste ju även Henke vara en av Europas bästa målvakter.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jompe:

Tror ni på faktiskt på att Norrena vill spela för ett gäng som har svårt att klara sig i ES ? Då han är en av Europas bästa målvakter.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Tvåsiffrigt mot RBK idag (alltså att VI gör två mål, inte de...) skulle väl vara en partiell rehabilitering för ni-vet-vad. Misstänker att gubbarna är mer taggade idag, inte minst eftersom värvningen av Norrena ska offentliggöras idag (eller...?).
Kommentera

Sv: 2003/2004
33Laitinen: Vad hände med det där gänget finnar som var på gång för Brynäs?
Kommentera

Sv: 2003/2004
boldten: Vadå gubbar? tycker att nästa hela högen är ett gäng kärringar....:-)))
Kommentera

Sv: 2003/2004
Juha Lind kanske?
Kommentera

Sv: 2003/2004
33Laitinen: Perfect a friend of Miettinen. Har han inte fler polare? =))
Kommentera

Sv: 2003/2004
Det jag funderar mest just nu på är uttalandet för någon månad sen av Hannu Aravirta att han visste att Brynäs skulle ha 7 finnar i laget nästa säsong. Hittills är vi minus 1 (Pekkala)
Kommentera

Sv: 2003/2004
Nya rykten från Finland säger att Lukko Rauma är intresserade av Jamie Ram samt Frank Banham. Samt att HPKs Tero Lehterä (tidigare Malmö) kan tänka sig en flytt till Sverige igen.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Makkan: Just something which are shown in hockeymagasinet also. Nothing about Brynäs players.

Well this is not a rumour but Norrena is Tommi`s friend from their TPS times. Nothing more.

Brynäs tried Oduya but he has signed with SSK. (unconfirmed also)
Kommentera

Sv: 2003/2004
Huge: Du har så rätt =)).
Vi kan tom få er att tro att det är ni som bestämmt fast vi styrt det hela... FNISS!!!
Kommentera

Sv: 2003/2004
33Laitinen----Inga nya rykten om nya spelare från den östra delen av Norden ?
Kommentera

Sv: 2003/2004
70 Rodrigues: Ernst Rolfs gamla schlager "Det är kvinnan bakom allt" gäller alltid, det vet alla karlar, även om dom inte vill erkänna det.

Refräng:

"Det är kvinnan bakom allt
alltid mannen hon befallt
hur än livet ändrar form och gestalt
är det kvinnan bakom allt."

:-)))
Kommentera

Sv: 2003/2004
70 Rodrigues: Jasså, du tror inte det ;) Som det är nu i Brynäs är det väl bara en massa gubbar som bestämmer och det går ju bra, eller hur???
Kommentera

Sv: 2003/2004
boldten: Sure!!!!
Kommentera

Sv: 2003/2004
70 Rodrigues: Hörru - skulle vi få vara med och bestämma lite mera skulle det gå hur bra som helst :)))
Kommentera

Sv: 2003/2004
boldten: Inte undra på att elitserien är så dålig, när det är ett gäng kärringar som bestämmer.....:-)
Kommentera

Sv: 2003/2004
70 Rodrigues: Jo, det svider en hel del. Men du vet väl att det är vi tanter som bestämmer ;))
Kommentera

Sv: 2003/2004
Det grämer mig nåt så förbannat att Westlund skrev på för Leksand!
Kommentera

Sv: 2003/2004
700515 Rodrigues: Henrik Malmström känns inte rätt. Men här kanske han får förtroende att visa något.

Brynäs har många förvärv kvar att göra till 2003-04 -- oj, oj, oj. *jämmer*

Brynäs har förlängt med Michael Sundlöv. 1+1 är vad som gäller from nu.

Jag svarade Maria Hellströms pressutskick: Vad är det för glädje med att man måste dras med Björn Danielsson i horribla TRE ÅR?
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jag skulle gärna byta Casselståhl o Malmström mot Leksands Pavlikovsky och Westlund, någon som håller med/säger emot?
Kommentera

Sv: 2003/2004
Hör ni, den här Nolander från Mora som fortfarande ryktas som ett ev nyförvärv, kan någon berätta vem han är för mej.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Laget 2003/2004

F.Norrena
J.Lundström

T.Sjödin-M.Tuulola
J.Soling-M.Lind-O.Molin

D.Johansson-VP.Laitinen
N.Anger-T.Miettinen-Ji.Lindström

A.Andersson-D.Casselsthåhl
T.Mårtensson-R.Kyrö-H.Malmström

S.Östlund-Jo.Lindström-N.Danielsson
Kommentera

Sv: 2003/2004
Lilljanne: Sluta...Det här är bara början.
Kommentera

Sv: 2003/2004
ruppe: Från början så kom det från 63 Norberg och han ser jag som en tillförlitlig källa, sedan så har jag hört det från andra håll också. För min och 63 Norbergs skull så hoppas jag att det stämmer.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Vad är det som pekar på att Norrena kommer att spela i Brynäs nästa säsong? Tror själv att det är alldeles för bra för o vara sant!
Kommentera

Sv: 2003/2004
Igor:

det hade jag med gjort... men hade du tippat 11-2 till Skellefteå om Brynäs hade kommit med ordinarielag?

Glad att MIF, ja köplaget, laget utan lagmoral och vad vi nu kallas hade mer stake i sig och klarade av att gå in för att avsluta fint fast man inte hade nått att spela för sista matcherna. Verkar som om man i laget utan moral hade mer vinnarinstinkt i sig.. bådar illa detta för Brynäs då jag antar att många från dagens Brynäs lag kommer att spela i Brynäs även nästa säsong... Kvalseriespel redan givet? Finns inget att spela om då laget inte vill vinna varje match..
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jef: Sluta! Jag garvar ihjäl mej!
Kommentera

Sv: 2003/2004
Lilljanne: Om jag är dråplig(betyder dramatisk red.anm.)så är Du en riktig kronfjolla, har jag fått bekräftat dessutom,vi hörs min vän...
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jef: Du är för dråplig!
Kommentera

Sv: 2003/2004
Lilljanne: Faán ...Jag var helt säker på att Du ingick i partnerskap..
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jef: Jag lever väl inte på andra! Eller räknas frun?
Kommentera

Sv: 2003/2004
Jompe: Nej det är ju sant men den var ju bara död för oss inte
för linköping om dom förlorat hadde det ju haft en j---a betydelse för ks och jag menar att lite moral måste det finnas även i hockey..
Kommentera

Sv: 2003/2004
Stefan: Jag hade satsat mina stålars på SAIK igår som hade nåt att spela för.
Kommentera

Sv: 2003/2004
och även om Brynäs nu inte hade nått att spela för så finns alltid äran kvar att spela om.

Och en tävlingsman som INTE vill vinna bör lägga karriären på hyllan och satsa på kortspel istället.
Kommentera

Sv: 2003/2004
Igor:

jag spelade inte, spelar bara när MIF spelar om ens då... jag vinner aldrig :(

men jag vet folk som spelar..
Om tränaren i Brynäs sågar laget, föreningen går ut och ber om ursäkt för sin insats igår...då är nåt galet.

Kanske dags att köra sopkvasten och ut med Molin, Larsson, Anger och dem andra?
Kommentera

Sv: 2003/2004
Igor: Ja eller hur-riktiga parasiter(betyder lever på andra: Lill-Janne)
Kommentera

267688 · »