1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736246 inlägg · 7967 ämnen

2003/2004

Sv: 2003/2004
Milon och Gust: Ni har rätt båda två. En del kommer hem fullsketna, med avslutad karriär, och en del kommer hem för att avsluta densamma......

Såja, lugna i klassen nu.... ;-))

Gust: Visst ligger det något i ditt resonemang.
Jag är lika besviken som alla andra när våra flyktingar inte återvänder. Om det är någon tröst så gäller nog detta även de flesta andra lags supportrar.
Har man så man klarar sig och samtidigt är starkt knuten till moderföreningen, både socialt och känslomässigt, är ju saken ganska klar egentligen. Speciellt om man är världsstjärna, typ Foppa eller Markus Näslund.

Ove Milon: jag tror ju i o f s att den sociala biten är viktigare om man redan har kammat hem en massa stålar. Då gäller det att hitta ett ställe man vill stadga sig på.

Ove Milon: Jag trodde det var grejjen, att dom redan är fullskitna med pengar och utmaningar och bara vill hem och avsluta karriären i laget som har fostrat dom. Men jag är väl blåögd :)

Gust: jag vet från säkra källor att Brynäs ledning har betett sig så urbota dumt mot spelare i Brynäs. Också stjärnor som har lämnat BIF för spel i NHL

Huge: Det är väl lite med dom som med alla oss andra !! Låt oss säja att man flyttar från sin hemstad till en storstad och ett nytt jobb. Inte fan vill man hem till samma hjulspår den dagen det är dags för återflytt ??? Om inte någon kan locka med en jättelik sedelbunt, förstås. Detta är ju deras vardag, och de vill som alla andra pröva nya saker & miljöer, om de kan. Hur kul vore det att efter en hel ishockey-karriär och i resumén står det klubbar: BIF ??? Vi måste förstå att som fans kan man inte byta klubb sådär men som spelare behöver man nya utmaningar & miljöer för att få tillfredställelse & motivation !!

Jompe: "Som stottar sitt lag i medgang och motgang..."

Vilka typer...
Det där har dom snott ur min "Presentation" här på GB:n. ;-))
Borde ha tagit Copyright på meningen...

Fick du mitt mess om slutresultatet igår?
Blev så upphetsad när Miettinen slog spiken i kistan att jag glömde bort hans mål i rapporteringen... :-))

Huge: Jag är bara så jävla trött på att när en gammal brynäsare får frågan om han kommer att återvända till Brynäs blir ofta svaret: Vi får se, det är inte uteslutet. Medans spelare som spelat i MoDo svarar: Det finns inga alternativ. Nu vet jag att jag hårddrar detta men nog ligger det nånting i det eller...?

svedas: Isf var det väl ett otroligt korkat exempel att framhålla.

Mig veterligt har väl inga av våra "egna" flyktade spelare lika klart som Foppa deklarerat att det är Brynäs som gäller vid hemkomsten (Dackell, möjligtvis).
Därför skall man kanske inte bli så förvånad att de går till andra klubbar ibland.

gordo: Nylander har varit bättre än Molin i precis allting i år. Snbbhet-kreativitet-tacklingar-mål-poäng-kämpaglöd

Huge: Då kanske inte han hade haft lika gedigen kärlek till sin moderklubb?!

Vill appladera alla som var i Angelhom igar. Enligt inlagg i RBK:s GB vann ni stort matchen pa laktaren. Ett inlagg sager ungefar att "har kommer ett av Sveriges klassiska hockeylag med en klack som staller upp for sitt lag i medgang och i motgang. De vann STORT, bade pa laktaren och pa isen".

"Som stottar sitt lag i medgang och motgang..." Och det skulle vara vi, det?

Gust: Om Foppa hade spelat i Brynäs, kommit hem som världens bäste hockeyspelare (ngt de inte fattat ännu därborta), med en förmögenhet på exakt 15 miljarder dollar, nybyggd egen golfbana utanför stan samt med en gedigen kärlek till sin moderklubb, ngt han alltid framhåller, så är det ju självklart att han skulle ha gått till..........Frölunda??
Eller hur?

Foppa kanske vänder hemåt och spelar i MoDo nästa år. Funderar lite...om Foppa spelat i Brynäs hade han förmodligen gått till Frölunda :(

LUNDSTRÖM 6: Nyllet få inte fram pucken ur hörnen tillräckligt ofta. Bara vänder och vänder för att sen bli av med trissan.
Jag har aldrig sett Larsson/Kyrö driva på sina kompisar i båset. det bevisar väl att det finns andra pådrivare och att en kapten bara morsar på domaren.
Slutar Janne efter denna säsong så hoppas jag att inte Kyrö får C:et.
Onödigt att Sjödin blir kapt. då han är ute ur laget efter nästa säsong.
Andreas Dackell borde vara en kanon kapten. Jag har inte fått nå svar från min källa vad som händer med Dackell nästa säsong, men jag tjatar på så får vi se vad som händer.

gordo: Hur många matcher har du sett Nyllet denna säsong?

Jag har sett ett 40 tal matcher och inte blivit besviken på Nyllet än.

Stort grattis allihop till segern mot RBK. Detta ar inga latta matcher, sa mycket bra jobbat! Ser fram emot matchreferat fran ganget som var pa plats.

gordo: Angaende Nyllet--igen. Pa ett plan tror jag att vi alla ar overens om hans kvaliteter som hockeyspelare. Sjalvklart finns det spelare som ar battre i rollen som sargkrigare an han ar; vi behover bara tanka pa Holmstrom i Detroit som har samma speluppgift men som ar en i alla avseenden betydligt battre spelare an Nylander. Sa varfor spelar Nylander med oss istallet for Holmstrom om nu Holmstrom ar sa mycket battre? Exakt. Vad det handlar om ar inte att rekrytera de basta, utan de basta vi kan fa med de ekonomiska ramar vi har. Vagen mot ett battre lag gar via marknadsavdelningen via sponsorerna via medlemsengagemang. Jag menar fortfarande att Nyllet ger tillrackligt mycket "bang for the buck" for att forsvara en plats i laget.

gordo: Njaaa, jag tror knappast att spelarna skulle ha utsett Janne till kapten om han inte var en pådrivare i ngn form. Många vill ju också ha Sjödda till kapten, om nu fansens åsikter skulle han ng form av betydelse.
När det gått tungt under säsongen har nog Sjödda trots allt varit en av de bättre, minst sagt.
Ifjol när det gick trögt, var väl Janne den vi lutade oss mest emot.

Man kan även säga så här:
Nylander är ingen stjärna, varken i ett bra eller dåligt Brynäs.
Hittar man ngn bättre så gärna för mig.
Så länge man inte gör detta så är han helt OK i sin roll...

gordo: Ska försöka fixa fram en tolk åt dig.

Huge:
Det gäller att driva på diskussionen annars blir det inget ös, precis som på planen :-)

Sjödin är, om du inte noterat det, på samma sätt som till Leksand flyktade Christer Olsson, duktiga i medgång. Vart är de i motgång?
Inte pådrivare i alla fall.
Larsson är inte en pådrivare. Han visar med sitt eleganta spel på isen vad han står för. Kyrö jobbar på isen. Men varken Janne eller Roger har de speciella egenskaperna du hittar hos Djoos, Huss m fl.

Om man på något sätt skall sammanfatta diskussionen om Nylander så kan man säga så här:
Ett Brynäs där Peter Nylander är stjärna i match efter match, är inget bra Brynäs...

gordo: Det idealiska är naturligtvis att vara både pådrivare, slitvarg, målskytt samt småful.
Inte många förunnat att ha alla dessa egenskaper.
Men varför hänga upp sig på att Nyllet inte har alla dessa förmågor?
Det finns ju andra som kan driva på laget: Sjödin, Larsson och Kyrö till exempel.
Du har rätt i princip, men jag tycker bara att du överdriver det hela en smula..

prosten:
Det är en skön känsla att bli citerad. Tänk när man blir tolkad också.

Huge:
Nyllet har ingen inverkan på övriga lagets prestation. Vem skall han få att göra ett bättre jobb.
Vaktmästaren som skall spola isen?
Du missar helt att det finns en dimension till.
Vem skall driva på laget?
Där har Lindström och Huss kvaliteter.
Även Djoos.
Ingen av dem spelar.
Men det gör Nylander. Över hela banan.
Usch.

P J Davydjoos:

Hear, hear!

Vore det Korpen så kunde jag se en anledning till att prata om Nylanders storhet, men...
Skriver muppkommittén treårskontrakt med Nylander också då river jag medlemskortet!

gordo:
Jag försöker inte definiera någonting jag citerar bara dig...

gordo: Jodå, jag tycker mig känna igen det hela...
Du har helt rätt, både vad gäller Huss och Lindström.
Jag tycker dock att skillnaden ändå inte är så stor mellan de två/tre som du vill ha det till.
Nyllet är iofs inte lika elak som Lindström, men kompenserar detta dels med i mitt tycke större arbetskapacitet över hela banan, plus att han som sagt inte syndar lika ofta. Det sista inte att förakta i dagens läge när BP ofta straffar sig iom att lagen är så pass jämna i standard, generellt sett.

gordo: Har tänkt svara på alla inlägg angående Nylander, men inte orkat. Håller med dig fullt ut. Nylander - NEJ!!!

Johan Lindström var min favorit, just pga hans egenskaper och fighterinstinkt. Det verkar som om vissa här förväxlar att ge allt i varje match, med fighter egenskaper. Nylander tacklas inte såsom en spelare i hans roll borde, går inte in och visar vem som bestämmer, har inte något annat än bök och stök i kroppen... Lindström och Huss var skillnaden mellan topp och botten, vi föll utan Huss, vi har aldrig haft en sån lagkapten sedan dess, Janne är inte ens i närheten, hade hellre sett Sjödda i kaptensbindeln. Och med Nylander i den rollen så har vi sjunkit ännu längre ner...

Som sagt - den enda vettiga anledningen att behålla Nylander är att Micke Nylander kanske vill spela med brorsan nån gång...

BrynäsTorBjörne:
Jag är helt övertygad att han ändrar sig när Brynäs presenterar ett livstidskontrakt med lillebror...

prosten:
Det är intressant att du vill definiera gråsten...
För mig räcker det att se Nylander.
Talanglös är ett annat ord.

Men med dagens landslagshockey skulle det inte förvåna om Nylander dök upp där också. Han är ju nyttig.
Innebär det att han är märkt med en grön nyckel?

gordo: Expressen vid vinter-os:

Michael Nylander: Jag kommer aldrig flytta hem och spela i elitserien igen. När min karriär är över här så slutar jag.

Huge:
Har vi inte tagit den här diskussionen tidigare?
En gång till...
Johan Lindström har förmågan att gå in på planen och väcka laget. Han har ett stort Brynäshjärta och en stor dos fighterinstinkt som ingen är i närheten av i dagens trupp.
Före honom var det Huss som stod för hjärtat, ilskan och pådrivandet.
Han var dessutom mer elak överallt, inte bara på planen.
Det var en parentes i och för sig, men...

Nylander.
Zzzzzzzzzzzzz...

Grabben väcker modersinstinkter tom i detta forum.
Det är nästan lite sött...

gordo:
Anledningen till att Nyllet har många anhängare är hans stora hjärta och att han alltid gör sitt bästa i varje läge, till skillnad från en del andra.
Vad gäller jämförelsen med Nordström så var det ju precis det jag menade. Det är klart att Nyllet inte kan jämföras med honom men jag antar att Nordström inte heller är ett rimligt alternativ för Brynäs i detta läge eller kan du skaka fram lite dollares ?

Kul förresten att egenskapen "ett stort hjärta" enligt din egen definition i inlägget är motsatsen till "gråsten".

citat:
"Nordström är ingen gråsten. Han har bra fart på rören, skapliga handleder, skapligt spelhuvud och ett stort hjärta."

gordo: Här är en av "många andra".
Spelare som har Nyllets roll finns det i alla lag, och måste finnas.
Främst beroende på plånbok så varierar väl kvaliteten därefter.
Hade naturligtvis hellre sett Nordström i laget istf Nyllet, men realiteterna gör det (för tillfället) orealistiskt.
Det finns säkert även spelare som är sämre än Nyllet på samma post i övriga lag, därför ser jag det inte som ngt stort problem.
Jag kanske minns fel, men ville inte du ha tillbaka J Lindström i laget?
Ser isf ingen större skillnad på denne och Nyllet, frånsett att Lindström väl betydligt oftare nöter botbänken, jämfört med Nyllet...

KungMartin:
Har sett alla hemmatcher och någon borta...
En ren orgie i Nylander.
Bra?
Nyttig?
Vilka är "många andra"?

prosten:
Jag tycker det är fegt av Brynäs att spela i Kvalserien. Det hade varit mycket modigare att spela om SM-guldet med början på tisdag.
Nylander är en gråsten och Brynäs använder honom som en nyttig sargnöffare. För dålig för att spela i denna roll i de flesta lag i Elitserien, men för bra för allsvenskan.
Hos Svenska Mästarna FBK använder sig av Peter Nordström för spela rollen som hårt arbetande tvåvägsforward. Nordström är ingen gråsten. Han har bra fart på rören, skapliga handleder, skapligt spelhuvud och ett stort hjärta. Nordström är landslagsktuell tom under Lame Hardys ledning.
Det är då en jävla skillnad på kompetens mellan Nordström och Nylander. Bla därför spelar FBK final och Brynäs inte...
Jag förstår inte varför Nylander har så många anhängare i detta forum. Vill man att Brynäs skall spela i Allsvenskan?
Den enda fördel jag kan se med Nylander är att om man skriver ett livstidskontrakt med honom så kanske Nyllet d.ä. signar Brynäs när han kommer hem...
Usch.

arboga: Ja just du spelar ju hockey!

boldten: Hehe javisst, förresten. Sala, där är man ju vintertid och spelar hockey rätt så ofta. Jag ska i vilket fall försöka ta mej till hovet och kolla in Brajjen-Brynäs när dom spelar där.

boldten: BIF utv nu.

arboga: Du & jag får väl börja på bortamatcherna så bussen från Gävle måste gå över Sala och Arboga när det passar :-)

arboga: Fiint med ett tidigt ledningsmål. Jag hade också velat vara där, men ingen buss åkte förbi i närheten av Arboga och plockade upp folk så det gick ju inte.

KungMartin: Jag önskar att jag också kunnat följa med =(
Men upptagen med annat hela dagen.

arboga: Man önskar att man hade kunnat vara där. Men eftersom man har en hyggligt tidig skoldag i morrn så gick det inte =(
Men på fredag e man på plats igen.

Saxat från AB. "Brynäs har förlängt kontraktet med unge målvakten Joakim Lundström på 1+1 år."

Mycket skön läsning. Nu är det bara att fixa hem Honken så har vi 2 kanonmålvakter nästa säsong.

boldten: Ja det är strongt av dom. De kommer ju att komma hem senare än beräknat också. Hoppas dom bjuds på en bra match och en Brynäsvinst. Nu borde dom vara igång snart.

arboga: Just nu undrar man hur klacken har det, när de fått vänta så länge på matchstart... En del gick upp hyfsat tidigt för att kunna åka till Ängelholm.

boldten: Oj, så pass. Då kommer dom få ett bra stöd på läktaren iaf, kan behövas. När jag var nere i Ä-holm och kollade på Rögle-Arboga i premiären så hade dom en ganska röststark klack.

arboga: Jag tror det är tre från supporterklubb väst och en från Brooklyn Tigers.

Makkan: Bröl, vad ska man göra undet den tiden tro. Nån som vet hur många bussar som kom iväg till nordtyskland ? (Skåne)

Ny matchstart 17:15 enligt Radiosporten.

« · 255168 · »