1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736172 inlägg · 7967 ämnen

2003/2004

Sv: 2003/2004
Åkerman: Lr hur-men dom är inte ens släkt :-)))

Jef: Spelar för pengar enbart och så spelar dom halvideellt i Brynäs - vilka loosers!

Lilljanne: hmmmm=är jag undrar-typ.
Moneyplayers är från Engelska-Anglosaxiska språkgruppen...och betyder ungefär-spelar för pengar-enbart...

Jef: Klockare mår nog bra idag i alla fall.

Jef: Hörru! Svara då!

Jag tycker mest det är lite synd att inte Rögle vann. Tänk om Melin själv i gott samarbete med sitt gamla lag hade spelat bort sina egna hanser till att glassa i elitserien. Det har varit rent lysande dråpligt.

Sedan glömmer man ju lätt att det faktiskt är en omgång kvar i KS där poängen också räknas. AIK krossar LHC som kämpar som svin för att inte bli beskyllda för läggmatch och Rögle krossar Brynäs 2-17 och Brynässpelarna får springa gatlopp i Eskilstuna.

Jef: Jag vill bara veta vad hmmmm-moneyplayers betyder?

Lilljanne: Är det allt Du har att komma med.-att ¨härmas¨som en 13-åring....
Att jag inte förstod bättre....suck

Stefan: Liten rättelse... 0-8-matchen skedde säsongen 2001/2002, närmare bestämt i slutet av september, alltså inte denna säsong.

Jef: hmmmm-moneyplayers!

Stefan: Hade Linköping förlorat så hade vi spöat Saik. Så det så!

Lilljanne: Patetiskt o pinsamt och framförallt naivt att gå i försvar för en sån jävla historia...t.o.m.Gunnar Persson skäms men Du är fortfarande stolt o IQ-befriad.

Stefan: Kom igen nu då, hur mycket hade du satsat?

rådbjer:

jag hoppas innerligt efter dina uttalanden att Brynäs kämpar om att slippa kvalseriespel nästa säsong.

Och att det lag som möter det lag som Brynäs kämper mot för att slippa kvalseriespel går in och kör med 0% inställning och en massa juniorer då man inte har nått att spela för. Och mer eller mindre låter det andra laget vinna med tvåsiffrigt och kör ned Brynäs i kvalserien.

Hade nu inte Linköping (tyvärr) vunnit igår så kunde Brynäs "läggmatch" avgjort kvalserien till Linköpings förtret..

Kul för folk som tippar på hockeyn när ett lag går in med en sån j-kla dålig inställning. Usch fy f-n säger jag om sånt.

Hv71 hade om jag inte misstar mig iaf ordinarie lag om man bortser från skadade spelare? Men visst var 0-8 en skandal för ett sånt bra lag... men om man kikar i statistiken så var Hv71 inte nått topplag från jul och framåt.

Jef: Vafan är hmmmm-moneyplayers ? Och varför viskar dom? DET HÄR ÄR STÖRRE!

Lilljanne: Tigern..Tordan..Wickberg...Bylund...Klockare...Dahlöf...Inge...Voulorim...Lyck....Prosten....Börje o Stig,,,,
Undrar om det blöder från hjärtat idag hos dessa legender...
hmmmm-moneyplayers viskas det
t.o.m.en offentlig ursäkt till HockeySverige från Ordf.
DET är stort...

Jompe: Håller lhc:s budget några år till kommer dom att bli ett topplag. På sikt går det att köpa kompetens, både på isen och i klubbledningen. Hockeykultur däremot går inte att köpa. Lhc:s bidrag till svensk hockey ligger sådär en 25 år fram i tiden. Men ärligt talat, så här långt tyder väl inget på att vi har passerat ssk eller timrå. Dom måste nog tappa några spelare till.

jorka: Hade matchen igår inte varit död hade den genomklappningen aldrig ägt rum, som många påpekat tidigare idag.

Tror vi kan utgå från att det kommer att värvas en riktigt bra målman. Lundström är typisk andremålvakt (ännu så länge), Ram är avpoletterad och man har inte skrivit nytt kontrakt med Asplund än.

Clarence: Får dom tag på en skaplig målvakt till nästa säsong
så blir det slutspel.Sen måste jag tilläga att vi glömmer Skellefteå
matchen och hoppas att inte vi blir drabbade av något sådant när vi ligger på gränsen till att gå upp eller bli kvar

Brynäs blir som bäst 9:a nästa säsong.

Lilljanne: Du glömde LHC. De lär inte ha en suck mot vare sig SSK eller Timrå. Och så ska vi ha ett lag till bakom oss för att klara slutspelet. MIF blir en het kandidat till den platsen.

Svårare än så är det faktiskt inte att gå till slutspel...

Va ere för 11-2-match alla snackar om?

Både Casselstål och Lind säger att dom fick bättre lönevillkor av Timrå, men att andra saker gjorde att dom valde Brynäs. Fattigare än Timrå! Hur fn ska vi kunna överleva som elitserieklubb om vi bara kan rekrytera

1. dom få gamla gävlebor med hockeyintresse som väljer att avsluta en lång karriär i hembygdens hockelag (Lind, Casselstål)
2. spelare som andra elitserielag sparkar (Malmström)
3. spelare som andra elitserielag inte vet existerar (här har Brynäs gjort sina största fynd, en grupp som blir allt mindre).

Andra lag gör som i Mission Impossible (tv-serien, ni vet): "den spelaren vill vi ha, inte den, den vill vi ha, den vill vi ha, inte den..."

Ska vi undvika sistaplatsen så handlar det inte om 1 eller 2 nya, bra spelare. Det kan handla om upp till en hel femma av riktigt bra elitserieklass om vi ska lyfta oss över kvalstrecket. Räkna med att den här säsongens jumbolag förstärker rejält till nästa säsong. Alternativet är ju att hoppas att nåt annars stackars gäng blir såpass mycket sämre att vi klarar tiondeplatsen. Låter som ett kul alternativ! Så här långt står hoppet till timrå och ssk.

Bright: Tänk på att flera juniorer är och spelar med Team 19 och att de juniorer som fanns med igår kanske således inte är de bästa man har att komma med i normala fall.

Notera även att ingen fick för sig att klaga på HV:s moral när man förlorade med 0-8 hemma mot LHC. Säger sig ju självt att inget lag av HV:s kaliber ska torska mot ett lag av LHC:s kaliber hemma med så stora siffror om man inte lagt sig... väl? ;)

Jompe: "år efter år"... jösses, LHC har spelat tre säsonger i Elitserien, har du glömt det? Blott tre. Den s.k. "miljonsatsningen" kan knappast påstås ha fortgått flera säsonger. Nejdu, håll dig helst ifrån personangrepp, bara för att vi inte är överens.

Hellre resurser, än inga resurser. ;) Mig blir du aldrig av med... life's a bitch, eh?! ;)

bobbe: Det går inte för bobbe. Han fattar inte att han slår in öppna dörrar. Han ser inget idrottsligt misslyckande i att år efter år, med den budget Linköping har, ligga och harva i botten av serien. Varför vi legat där den här säsongen vet nog alla som skriver i den här GB:en. Att ingen i Linköpings GB har en clue om varför det går som det går för dem bevisar ännu en gång sanningen i Ordspråksboken "som en guldring i svinets tryne är skönheten hos en flicka utan vett". Resurser utan kunskap, utan omdöme är det värsta som finns.

Hej då, bobbe.

rådbjer: Målskillnad. Ära. Respekt mot andra. Sedvana.

Nåväl, känns som vi aldrig kommer att komma någon vart. :) Faktum är att det berör, i varje fall. Undrar om du skulle sagt likadant om förhållandet hade varit det omvända, och resultatet fått betydelse... ;)

bobbe: Vad spelar det för roll om man förlorar med 11-2 eller att "slita" för att hålla nere siffrorna till tex 6-2?

Dom hade ingen motivation medans SAIK är ruggigt starka i sitt eget tempel! Inget roligt att vara bortalag där inte! Det borde ju ni veta som loosade där också!

Så ifall jag tycker det är konstigt?? Nä inte alls! För som sagt varför slita alldeles i onödan, men lite svagt var det ju :))

rådbjer: Ja, det är ju verkligen skandal att folk reagerar över att ett elitserielag inte kan ta sig i kragen och åtminstone bjuda på någon form av motstånd i en match som har betydelse för utomstående.

Du har alltså ingen förståelse för att större delen av hockeysverige är upprörda?

aphac: I går spelade väl flera av de unga om jag förstått saken rätt. Om inte de äldre spelarna vill bjuda till borde väl i alla fall dessa yngre ha stark motivation när de får chansen att visa upp sig och spela. Men om juniorerna som ska matchas in i A-truppen inte ens mot allsvenska lag kan övertyga hur ska de då räcka till i höst mot elitseriemotstånd, det tycker jag är mycket illavarslande.

aphac: Vilka av ynglen är det som inte får kontrakt ?

Bright: Nu när Lind skrivit på så tror jag att Wågström hänger på en skör tråd.Lind,Kyrö(evighetskontrakt) Mietinen samt om Janne spelar en säsong till, då är det fullt med centrar.
Jag gillar inte att man gör backar till forwards och ytterforwards till centrar och liknande bara för att behålla spelarna. Värva höger resp. vänster folk samt riktiga centrar i den mån det behövs.

Jag tycker det är synd att några unga spelare inte får nått nytt kontrakt fast dom inte har varit sämre än tex. Kyrö,Larsson.
Det är inte många i dagens lag som jag tycker borde få nått längre kontrakt.

bobbe: Vad var det för fel med BIF:s insats igår då? BIF är klara för ES spel ( engagemang = 0) Skellefteå hur motiverade som helst.
Inget konstigt med det, tycker jag.
LHC får väl se till att gå upp på egen hand istället för att lita på BIF!
Ni gjorde ju det så vad gnäller du om???

Personligen lider jag mer med Skellefteå, som jag tycker borde fått gått upp men som tydligen inte räckte till, tyvärr!

Ford Prefect: Om insatsen i Skellefteå beror på att många spelare kommer att sparkas och därför inte gav sitt bästa så är det i alla fall nåt gott med 2-11 -katastrofen. Halva laget borde sparkas efter säsongens insats som helhet.

Bright: Nej jag vill inte uppleva det, men faktum är att säsongen fortfarande pågår. Ska man sparka folk redan nu tycker du? Tror spelarna ger mer än mot Skellefteå om hälften av dem vet att de får sparken?

Ford Prefect: Ja, var är de stora förändringarna "som måste till"? Inte f-n blir det några stora förändringar i spelartruppen med den här mjäkiga barmhärtighetsstilen man håller på med i kontraktsskrivandet. 7-8 man borde bort bums från vinterns trupp. Eller vill vi uppleva en repris på den så roliga säsongen 02-03??

74050: Det är inte konstigt att det är det stora samtalsämnet. Dags att ni får uppleva att vara i fokus i år? ;) Jag ser ingenting konstigt i att jag kommenterar ett inlägg om uttalanden från LHC-håll.

Fast iofs, visst, om du vill hacka på varenda person som vill prata om saken, då får du hacka lääänge... ;)

bobbe: Här har vi, sedan slutsignalen gick ojat oss åt Skellefteåmatchen. Vilket mervärde tillför du genom att älta frågan när vi diskuterat detta i ett dygn?

Jompe: Nu var det väl ändå en helt annan aspekt av problematiken som diskuterades, eller har jag helt fel? Visst fan är det pinsamt(där kom det igen! ;) och det är svårt att smälta, det lär du väl märka? Det är knappast bara LHC-supporters som höjer på ögonbrynen åt agerandet.

...och för övrigt, "misslyckas som man gör år efter år"? Vad menar du?

bobbe: Jag har länge undrat varför ett pengastarkt köpelag som Linköping misslyckas som man gör år efter år. Efter att ha läst inlägg från bobbe och några andra club-anhängare börjar förklaringen gå upp för mig. Man saknar i Linköpings kommun varje förmåga att tänka logiskt och låter tankarna rör sig i snäva, snäva cirklar. Jag minns en diskussion vi hade med en annan LHC-supporter ang. BIF-mascotens beteende under en match mot LHC i Gavlerinken. 15 gånger tvingades vi förklara att vi inte stod bakom det där och att det inte fanns någon ursät för det. Samma sak nu; hur många gånger ska ett stort antal skribenter här behöva tala om att vi är precis lika irriterade som alla andra över gårdagens match? Pinsamt, skrev Du i morse. Ja, pinsamt, skrev jag och många andra. Nu skrive rDu igen att det är pinsamt. Hur många gånger till ska Du skriva samma sak? Har vi inte rett ut det här nu?

Om nu Mikael Lind och Daniel Casselståhl är klara för Brynäs så saknar vi 1st målvakt, 3st backar, 1st center och 2st ytterforwards.
Om truppen nu ska bestå av av 22 spelare.

Rudslätt med i den preliminära vm-truppen, och Jörgen Jönsson kommer väl bli den nya Challe Berglund ( livstidskontrakt med landslaget )

Bra att ni inte klandrar oss supporters för uttalandena i media i alla fall, tack för det... :)

Sedan kan man ju få tycka vad man vill om Brynäs insats. Pinsam är ett lindrigt ord i mitt tycke, förvånande är ett annat ord. Jag förstår verkligen inte att ett lag kan falla samman så totalt. Jag tycker heller inte det är fel att representanter för laget kommenterar saken, sedan kanske de säger saker i stridens hetta som inte alltid är genomtänkta till hundra procent. Citat har också en tendens att ryckas ur sitt sammanhang.

Jag tror säkert ni har förståelse för att vi supportrar blev rätt förbannade nere i Ängelholm när siffrorna på resultattavlan började dra iväg för Skellefteå... fast å andra sidan kanske det gav LHC-spelarna extra krut. ;)

Ford Prefect: Skulle han ha spelat med oss så skulle man nästan ha hoppats på skador i egna laget (men endast på en spelare) =)

Tor Karlström: För en gångs skull håller jag med dig. Tomas Johansson ska inte yttra sig om gnällspikar, och jag är ytterst tacksam att han inte spelar för oss, men det sa jag redan när ryktet gick förra året.

65 Selander: Ja det är sant. Det är ju positivt för vår del.

Ford Prefect: Att Mille har haft problem med ljumskarna de senaste säsongerna är ju ingen hemlighet.
Den här säsongen missade han tror jag 2- 2½ månad, från Nov. o framåt.

Fast vi vill ha honom kvar ändå!
Grattis till den absolut ästa värvningen ni kommer att göra i år!
Det smärtar att se honom i eran fula svarta el- vita dräkt, faktum är att han gör sig snyggare i Rött-Vitt! :))

Ford Prefect: Visst blir en riktig supporter sur när klubben i hans hjärta förlorrar, inget snack om den saken.

Men...
en riktig supporter begår INTE heller "lustmord" på klubben i hans hjärta, när motståndare börjar tjura om "läggmatch".

PINSAMT: Thomas Johansson lagkapten i Linköpings HC, grinar ut i skandalblaskan Expressen. Citat från Johansson ur Expressen: "Brynäs har alltid varit gnällspikar och kritiserat andra"

Reaktion: Tjena!, Brynäs ALLTID gnällspikar. Skämigt Thomas!!!, jag skulle skämmas om jag var LHC-fan och har en sån lagkapten.
Johansson var på väg till Brynäs inför säsongen, men de blev LHC för Thomas tur för oss Brynäsare. Vi behöver inte överskattade spelare som tycker att de är viktigare att kasta skit på motståndarna än att reflektera över sitt eget spel och ansvar.

SKÄMS!!!,SKÄMS!!!,SKÄMS!!! Thomas använd hjärnacellerna i fortsättning tack!!!

Jag står upp för Brynäs IF och vad motståndarna tycker om Brynäs IF skiter jag fullständigt i.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Brynäs IF MOT ÖVRIGA HOCKEYSVERIGE!!!

Ford Prefect: Ang TIK's GB så sörjer majoriteten över att dom två har skrivit på för BIF. Lindmans övergång till FBK är lättare att svälja.

Ford Prefect: Klart att vi behöver ännu mer skadebenägna spelare i klubben! Kollar dom inte upp sånt där?

Intressant läsning i Timrås gästbok: Cassel har för vana att rensa åt fel håll och vi behöver verkligen en till sån back. Lind har problem med ljumskarna. Great. Den har vi inte hört förr va? :/
Nåja, nu ska vi inte måla fan på väggen innan smöret är sålt. Jag tror fortfarande att det är tre bra nyförvärv vi har gjort.

« · 264872 · »