Brynäs IF

714716 inlägg · 7953 ämnen

2007·11·03 HV 71–Brynäs IF

937776 · » Till forumet


Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Du kommer ofta med påhopp och andra spydigheter. Det räcker med att man kritiserar Brynäs det minsta för att du ska svara med det.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
GävleLasse: Jag tror inte att du har förstått vad det handlar om.
Vi är båda sjuka, ska vi säga så?
Vi kommer nog inte längre i DEN s.k "debatten"
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Och visst är jag en sjuk mänsika...

I alla fall om det är en sjukdom att se när det barkar åt helvete. Att se de tecken man sett så många gånger förr. Om detta är en sjukdom så är jag kroniskt sjuk.

Fast att leva i total förnekelse måste ju verkligen vara ett friskhetstecken.eller?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: "I övrigt så vet du att klagomål på modereringar eller moderatorer ska tas via mail eller bubbla."

Det gjorde jag men det hände inget...Du får väl ta detta med ledaren för denna GB.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
GävleLasse: "westerlind: Kanske nåt för Huge att tänka på i och med att han är moderator.

Han diskuterar inte. Han sitter hela tiden och häver ur sig en massa "dritt", han han inga argument så kommer han med en massa undanflykter.

Har du någonsin läst att huge erkänt sig fel och någon annan rätt?

Nej, det finns inte, han försöker bara förklara bort et hela...

Nu är det fan dags att ni gör något åt denne "moderator"..."

Hmmm...
Intressant.

Så här började det hela (med följande sakliga och nyanserade inlägg från din sida:

"Huge: Du är en sjuk människa.

GävleLasse @ Brynäs, Gävle Igår kl. 19:38"

Nu svarade jag med samma mynt, och här ska du få ett litet erkännande från mig, som du efterlyste: jag borde naturligtvis ha raderat ditt inlägg på direkten och påtalat det olämpliga i att debattera med personliga påhopp.
Istället för att svara med samma mynt. Det var fel av mig och det tar jag på mig.

I övrigt så vet du att klagomål på modereringar eller moderatorer ska tas via mail eller bubbla.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
westerlind: Kanske nåt för Huge att tänka på i och med att han är moderator.

Han diskuterar inte. Han sitter hela tiden och häver ur sig en massa "dritt", han han inga argument så kommer han med en massa undanflykter.

Har du någonsin läst att huge erkänt sig fel och någon annan rätt?

Nej, det finns inte, han försöker bara förklara bort et hela...

Nu är det fan dags att ni gör något åt denne "moderator"...
Kommentera


Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
westerlind: är det verkligen någon som tar deras trätande på allvar?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
westerlind: Tack !
Tror tyvärr det registrerade partnerskapet knakar i fogarna, är det 3 års krisen månntro?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge & GävleLasse: Men för f-n skärp er nu.

Några inlägg emellanåt utan personangrepp eller hånfulla och nedlåtande öknamn skulle vara uppfriskande. Gärna heta debatter, men inte dessa ständiga slag under bältet.

Ur reglerna: "Du ska INTE angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta)."
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
GävleLasse: "Så din slutledning är alltså att Vi brhöver inte vinna för de andra bottenlagen gör inte det.

Vi har det jobbigt mot de andra lagen i den nedre regionen och har inte en chans mot topplagen.

Vilka ska vi slå då?"

Min slutledning är att du är en sjuk människa.
Vi har det ungefär lika jobbigt mot de andra lagen i den nedre regionen, som dom har det jobbigt mot oss. Vilket resultaten hittills visat.

Och vi har ungefär lika stor chans som våra bottenkonkurrenter, mot topplagen. Vilket resultaten hittills visat.

Så din "teori" om att det bara är vi som förlorar mot topplagen medans alla andra bottenlag vinner mot dom, håller ju inte.
Lika lite som teorin om att vi skulle ha det svårare än våra bottenkonkurrenter i våra inbördes möten, inte heller håller.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Vissa förslag på värvningar här är ju helt uppåt väggarna...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: För en brynäsare är det alltid jämngrått med snålblåst och regn...Det var inte bättre förr, även om det är sämre nu!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Jajjen: Vädret idag och samma datum förra året:

2006/2007
Mulet och snöblandat regn. Temp +1 grader.

2007/2008

Mulet och uppehåll. Temp +3 grader.

Skiljer bara 2 grader.
Vädret VAR bättre förr.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Brynäs efter 17 omgångar i år och förra året:

2006/07
3 Brynäs IF 17 6 7 4 48:43 27

2007/08
11 Brynäs IF 17 5 2 10 47:50 18

Skiljer "bara" 9 poäng men framförallt hade vi 13 poäng till kvalstrecket.
Det VAR bättre förr.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
munkas: Inga jävla videoband. Nog fan måste vi ha råd med en dvd.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Bissett19: Klyver sargen och försöker smita:-))
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf: Kent McDonell i SAIK har snart gjort lika mycket poäng som brynäs förstafemma tillsammans. Det kan man kalla hygglig värvning. Synd att inte Sundlöv såg det videobandet före Skellefteå...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf:

O ismaskinisten är packad.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
munkas: Veteranerna-Mormors pojkar 14-0!!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf:

*ASG*
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf: Hahaha, varför inte....Kanske i en match mot veteranerna, med Sjödin i spetsen...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Bissett19: Kör ismaskinen!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf:

Var är Soling?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
munkas:

Ram
Lavins Pekkala
Kupan DJ
Skoog Ström
Hulken Laitinen

Spets Karlsson Herman
Salle Hutten Gynge


Vilket toppgäng!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Jajjen:

Sundlöv har nog faxat iväg ett kontraktsförslag till denne kille ikväll........;)
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Finns det inga pengar till spelare under säsongen måste det vara unikt. Övriga lag tycks alltid ha öppet för värvningar.

Stanislav Lener fick sparken från sitt tyska lag igår. Ännu ett alternativ. Han kan i alla fall snacka med Brendl.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Du kan ju inte påstå att spelet såg mycket bra ut mot Skellefteå! Brynäs var totalt värdelösa i de två första perioderna.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf: Ja, och istället för ketchupen tar vi Spets, Herman, Karlsson och Lavins.
Paralympics, here we come!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Du är en sjuk människa.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
munkas: "Laitinen, Pekkala, Kuparinen, Skoog, Ström och Hulkkonen"

Jävlar vilket gäng! Krydda med Sunken, DJ och Jamie Ram!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Intressant..

Så din slutledning är alltså att Vi brhöver inte vinna för de andra bottenlagen gör inte det.

Vi har det jobbigt mot de andra lagen i den nedre regionen och har inte en chans mot topplagen.

Vilka ska vi slå då?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: "Lustigt nog hörde man i våras inte ett ljud från alla kappvändande gamnackar som nu börjar gnälla över Sundlövs värvningar och hur fel man satsat.
Stor komik..."

Snälla, kan du inte namnge ALLA sk kappvändande gamnackar?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Men hur skulle nån kunna veta att dom satsade fel i förväg? Vet du vilken lottorad som slår i maj 2008?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
munkas: Gemensamt för dom värvningar du räknar upp är att dom gjordes när vi verkligen var fattiga. Det är en förklaring jag kan köpa. Men nu... SSK, DIF och Luleå har landslagsfinnar. Varför har inte Brynäs det? Sundlöv?
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huss: "Fast hade det fungerat hade han och Boork varit geniala precis som det skrevs om i press (och här) på försäsongen och efter LHC matchen eller hur?
Det går fort i hockey..."

Exakt.
Lustigt nog hörde man i våras inte ett ljud från alla kappvändande gamnackar som nu börjar gnälla över Sundlövs värvningar och hur fel man satsat.
Stor komik...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huge: Ja, men å andra sidan räcker det med att konstatera att du vill ha kvar DJ som back nästa år, det säger ganska mycket om din nyans. Mr fyra nyanser av brunt...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
munkas: "Ja, men jag tycker ändå att det känns lite fel att välja orden "mycket bra" , om spelet de senaste matcherna. Spelet har absolut inte varit mycket bra."

Trams och hårklyverier. Spelet har sett mkt bra ut jämfört med hur det för det mesta sett ut innan Boork fick gå.
Huss konstaterande är klockrent och du yrar om oförtjänta vinster när VI vunnit en jämn match men väljer att ignorera de gånger motståndarna vunnit lite oförtjänt, typ bortamatchen mot Mora.
Vilket bara visar vilken onyanserad och enögd gnällspik du i grund och botten är.
Och då är jag ändå snäll i min kritik...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf: Ja, det får fan vara slut på alla jävla mediokra dussinvärvningar. Det känns som att typ Timrå, hv och de andra bjässarna handlar sitt lördagsgodis på lördagen medan Sundlöv plankar in på söndagen och fyller sin påse med sura bumlingar. Man blir ju fan förbannad när man tänker på allt skräp som har fått dragit på sig matchtröjan de senaste säsongerna. Skulle du vilja öppna din godispåse och hitta en mix av: Laitinen, Pekkala, Kuparinen, Skoog, Ström och Hulkkonen? Nä, inte jag heller!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Jajjen: Ja, men det handlar väl om scouting. Luleå/Lener visste ju liksom vad de hämtade när de signade sina tjeckoslovaker. Brynäs tittar antagligen på fler norska ligamatcher än på tjeckiska...
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Peja: Det finns ju en historia av tjecker med tveksam inställning i Elitserien. Vet inte om det är en myt.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Jajjen: Det som jag inte förstår är varför Brynäs inte tittar mer på tjeckiska ligan. Kolla bara på Luleå som hämtade typ Chabada. Han var ju inte direkt ligans bästa spelare, men han håller hög elitserieklass. En sån som Petr Sykora dominerar i EHT och skulle säkerligen göra detsamma i ES, men det finns betydligt fler klasspelare i Tjeckien. Och som ni kanske vet är de tjeckiska klubbarna fattiga och har inte mycket att sätta emot ES-klubbarna i budkrig.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
rackham: "Ja, och sedan vet jag inte om det finns en direkt koppling mellan omsättning och pengar till spelartruppen."

Sambandet är indirekt men det enda som går att hitta. Hög omsättning + skicklig ledning = höga lönekostnader. Där har du framgångsreceptet för ett blivande mästarlag.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
sylf: Nästan alla lirarna jag nämnde har högre status i Hockeyvärlden än vad Brendl hade när han skrev på för Mora.

En 40-poängsback som Mäenpää är definitivt bättre än Sundqvist, och Salmelainen, Rita, Immonen, Sprukts mfl håller definitivt högre klass än Hermansson, Spets & co. Om man påstår något annat har man tyvärr väldigt dålig koll.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huss: "Fast hade det fungerat hade han och Boork varit geniala precis som det skrevs om i press (och här) på försäsongen och efter LHC matchen eller hur?"

Japp! Just därför måste man va lite ödmjuk å inte gapa om att alla ska avgå. Men skuldfrågan är jäkligt viktig om nåt ska ändras.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Peja: "Visste du vem Brendl var för ett år sedan?"

Kan du ge dig fan på, långt tidigare än så.

Näe, jag väntar inte på Crosby eller Ovechkin. Jag är bara så jävla trött på utfyllnadsspelare likt Spets,Herman,Sunken,Hutten, mfl mfl. Medan andra lag värvar Ledin,Melin,Liv, Weinhandl etc så värvar vi Hansen och Hutten. Jag tror inte heller att det sett bättre ut om de hetat Kateder,Skrupps eller Mäenpää.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Peja: "Bara därför att du inte vet vilka spelarna i fråga är betyder det inte att de inte är toppspelare i elitserien."

Så lät det väl när Boork skulle sälja in sina värvningar till Sundlöv

Varför inte göra det jävligt lätt för sej: Gå igenom landslagstrupperna i Ryssland, Tjeckien, Slovakien och Finland. Välj ut 3-4 spelare. Räkna ut hur många av dussinlirarna som måste avpolleteras (jaja, i värsta fall vänta ut kontrakten). Köp.
Risken att misslyckas måste vara mindre än att köpa en kille som aldrig spelat eller varit påtänkt i ett landslag (dvs. alla våra värvningar genom tiderna, utom Brendl).
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Peja: En liten fråga bara... Vad kostar det att köpa ut alla de "underpresterande", för att göra plats för alla dedär importerna. Lär ju inte vara gratis direkt.
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Huss: Är man värd att vinna så vinner man!
Kommentera

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
Bissett19: Wiikman är också svensk:) Men på målvaktsposten hoppas man ju lite på Honken, han har inte varit så bra i NHL den här säsongen. Men självklart kan inte Brynäs värva 10 spetsspelare, det har man inte råd med, några talanger är också välkomna typ några av Linder, Täng, Berglund, Backlund, Omark etc.
Kommentera

937776 · »