Brynäs IF

713186 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1857463 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Fan då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Liket lever...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: Det är inte klasskillnad, det är sklilnad på att vilja. Brynäs vill bara bli av med den här matchen. Utan skador!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det är ju tyvärr klasskillnad
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hoppas Härenstam talar om hur många mål Brynäs behöver göra för att gå vidare....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lindström: He he ja...ja så här såg det ut i början av SHL ...känns som att vi vill bara avsluta detta nu...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inte ofta man blir glad när Brynäs släpper ett mål.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: skönt att vi åker ur den här pajasturneringen. Skall sanningen fram så är också tjeckerna ett klart bättre lag, där en grym målvakt är starkt bidragande.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Totalt avklädda.
Stänger av nu för att slippa se speltaklet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bänknötarn: tror jag nog inte, det blir som ett träningspass...mest rädd för skador jag för det förstör för ett lag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Ja hoppas inte det goda tempot och spelet försvinner nu, och att man hittar tillbaka till sina dåliga vanor från tidigare. Risken med såna här matcher.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bänknötarn: Jag gäspade från första början över CHL, ja dräkterna är otroligt fula...nä SHL nu på tisdag borta mt SAIK sen borta mot Växjö, vill inte börja med två förluster där....och alla dessa tråkiga landskampsturneringar..stör mig
Kommentera

Sv: A propósito de nada
luckyluke: 24-16 i skott efter första??? Enligt text-tv... Ett feltryck eller..?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Trodde jag skulle gilla CHL, men vilken besvikelse denna turnering är. Förra hemmamatchen kostade oss en nyckelspelare, till vilken nytta då? Att få spela mot ännu ett tyskt/tjeckiskt/schweiziskt lag som vi alla, ärligt, skiter fullständigt i. Själv stör jag mig oerhört på pajaskostymerna de tvingas spela i. Rätt färger men ser så jäkla "tyska" ut. Klart man inte blir sugen på att spela i det där. Spelarna visar det tydligt.

Det märks dessutom att alla håller igen i närkamperna. Ingen vill ha mer skador. Om det är medvetet eller omedvetet är svårt att säga, men en 90%-ig insats räcker inte i nån liga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Herregud vad uddlöst PP Brynäs har... sett lika dåligt ut hela säsongen, sätt in någon ny som vågar ta skott. Är ju förfan pinsamt, 5 mot 3 i två min och knappt ett skott på mål
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Aurum: Renberg har mens eller så är han klimakteriet!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lindström:Överkryssad geting på insatsen efter 1:a.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Renberg, Umicevic och en mossig Härenstam gör denna sändning i princip omöjlig att kolla på. Mute.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lindström: Hela laget bryr sig mer om att inte dra på sig skador än att vinna matchen. Det var övertydligt i denna period.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Visstja, missräkning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bolla gris ger sällan mål....
Noll skärpa och bättre spel i 4-5 än i 5-3 säger en del...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hoppas vi åker ur.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hur ser Renbergs hjärnskakningshistorik ut?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu borde det ringa...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: nä räcker med att vi vinner med 3 mål men ack så svårt det!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Så är det ju för så dåliga som vi faktiskt är i allt är vi ju inte, men som Renberg sade nyss, ingen vilja i Växjö heller och dte är väl så, dessa lag vi möter kanske tar denna liga mer på allvar...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu måste det bli 5-1 ikväll för att vi ska vinna. Fat chance. Hej då CHL, skönt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kilas bortplockad som en J18 spelare och vips 0-1

Mera fysiskt på damernas träning än vad Sjöddas pojkar visar upp ikväll..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
CHL är verkligen ointressant, känns som försäsongshockey.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Tycker det syns lång väg att Brynäs inte går in 100% för detta!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Varför inte vila Rautio idag och köra med Fernström istället?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Sant, de är fysiskt starkare än oss också...ja personligen tror jag inte att Brynäs går vidare, Trinecs målvakt är faktiskt en vägg....de pratade nyss i studion om att de tycker de Svenska lagen visar ointresse för CHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tog det 7 min att få iväg ett skott på mål?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Man får inte glömma att Tjeckiska lag brukar vara grymma på att spela på ledning. De gånger det inte checkat fast oss i vår zon så ställer de upp i mittzonen. Nu blir det extra viktigt för våra backar att leverera snabba passningar på tejpen i omställningarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Otroligt svårt Brynäs har att ta sig ut ur zon...kanske skiter de i matchen eller så är Trinec skitbra :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Förstår inte det där? "Rädda svensk hockey"? Hur mycket är AS klubbarn villiga att höja priset för de juniorer från SHL klubbarnas verksamheter? Hur mycket är de villiga att betala för de spelare deras egna juniorverksamheter tar in från mindre klubbar? Hur mycket är de villiga att betala för de spelare de tar från div 1?
För hur man än vänder och vrider på det så kommer 90% av alla unga talanger från mindre föreningar som bedriver sin verksamhet på ideell basis. När de sedan kommer till gymnasieåldern så hamnar de största talangerna på olika hockeygymnasium osv osv. OM man nu ska börja skicka mer pengar nedåt i seriesystemen. Vad är det som hindrar att de mindre föreningarna ser detta som en ren affärsverksamhet? Vad händer då med knattarna som inte är lika duktiga? Det kommer att gå från lek till en mer selektiv verksamhet. DET skulle om något förstöra mycket. För vad ligger bakom detta egentligen? AS klubbarnas egenintresse och girighet. Inget annat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Vilken sida skrev Palushaj det på "att han känner sig rostig"...en sak om han känner sig sliten, det kan jag köpa
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Nä, alla ska ha lika trots att man inte göra lika mycket jobb! Heja Sverige!

... Håller givetvis med dig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kongo: Det rättvisa är väl att de som genererar intäkterna får mest pengar....?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rädda svensk hockey - fördela rättvist!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Hade Brynäs brytt sig om att vinna hade han nog spelat. Man bänkar inte en av sina bästa spelare i en elimination game för att han är rostig... Hoppas vi kan lägga allt fokus på SHL efter ikväll.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Palushaj är ”lite rostig” enligt honom själv. Blir spännande att se vad Bjurström kan hitta på ikväll.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Nä inte vad jag kunde utläsa i chatten efter träningen, man pratade om att Ersson förmodat är tillbaka efter uppehållet och att Liljewall och Granis ev kanske är på väg tillbaka då och att Sunken inte är direkt skadad utan har slitna ljumskar och en bedömning skall göras där var det avser fortsatt karriär! Tror han vilar bara Palushaj
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leonardo: Palushaj skadad?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pajen: Så här spelar Brynäs ikväll:

Målvakter David Rautio och Linus Fernström
Första femman: Ryan Gunderson/Simon Bertilsson - Drew Miller/Jesper Jensen/Kevin Clark
Andra femman: Elias Fälth/Lukas Kilström - Alexander Bjurström/Linus Ölund/Juuso Ikonen
Tredje femman: Lucas Carlsson/Henrik Larsson -Johan Alcén/Jacob Blomqvist/Daniel Mannberg
Fjärde kedjan: Samuel Asklöf/Marcus Westfält/Jesper Boqvist
Trettonde forward Adam Hirsch Sjunde back Adam Boqvist
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Jag förstår och håller med dem. Vad diverse spelare gör för några företag borta i USA/Kanada skiter jag i. Det är vad de gör för Brynäs eller i Anderssons fall, Frölunda som är intressant. Iallafall för mig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pajen: När jag bokade båda matcherna nyligen mot DIF i Januari så hade vi jäkla tur med biljetter för Brynäs borta mot DIF på hovet, dom var nästan slut, lite ströplatser hör o där bara...så jag förutsätter att vi får mkt folk på hemma matchen mot DIF
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Publiksnittet har faktiskt nu seglat upp på knappt godkända på 5156.
Kommande hemmamatcher är:
Färjestad 26:e (Minst 6500)
Örebro 30:e ( Minst 5500)
Luleå 4:e (5000)
Frölunda 13:e och lördagsmatch (6000)
Djurgården 20:e och lördagsmatch (6500)

Skulle vi få dessa siffrorna som jag tycker är fullt rimliga så skulle vi kunna ha god chans att hamna på runt 5500 i snitt. Då når vi väl vad vi budgeterat för?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Du får ringa till Brynäs kansli och fråga de!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Såg via twitter och Brynäsportalen samt en hel del av deras skribenter att en väldigt stor och hängiven Brynäs-supporter lämnat oss.
Oavsett om någon här inne kände honom eller ej så är det mycket tråkigt.
Våra tankar från oss supportrar går till anhöriga, familj och vänner. Vila i frid!
Kommentera

« · 1857463 · »