Brynäs IF

703239 inlägg · 7953 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

1891875 · » Till forumet


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Senaste nytt från DIFs forum:

"Hoppas vi förlorar på onsdag, åk till globen och bua ut detta lag."

Var är David Persson?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Ölund och Carlsson vill själva till NHL, där kan inte BZ matcha hur mkt han än vill och kan erbjuda. Mer osäkert med Ikonen, där känns det som att BZ ändå har haft hopp om förlängning men inte velat sträcka sig hur långt som helst. Tror även här att det är Ikonen som velat röra på sig.
Nu är det bara att hoppas på att Bertil inte lyssnar på locktonerna från KHL utan väljer tryggheten och en förmodat höjd lön som han kan acceptera.
Paille är säkert förlorad så där tillkommer ytterligare en forward, skulle jag tro.
Sen får vi vara väldigt nöjda om iaf nån av Palushaj och Clark stannar, risken är nog stor att båda försvinner.
Trodde själv på förhand att den som det skulle brytas med isf borde vara Liljewall, förstår inte de som trodde och tycker att Larsson skulle gå samma väg.
Trots en strulig förstasäsong i SHL så ser man att det finns potential, med en stabil partner som ex Andersén så bör han kunna visa betydligt mer nästa säsong.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : båda kanske gör en Silverberg/Ekholm :) kommer på lån och vinner guld.
Har svårt att tro att någon av dem tar plats i NHL.... så är ju frågan om det blir Ahl...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Känns tungt att tappa Ikonen, Ölund och Carlsson känns inte riktigt som vi fått kapitalisera tillräckligt mycket på dom. Alla tre har potential att vara riktigt framstående SHL spelare nästa säsong. Tror det är möjligt att Ölund skulle kunna ansluta igen senare i höst/ vinter. Carlsson känns längre fram i utvecklingen tror han kommer få större förtroende tidigt
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skön sågning av Bengtzén i och med denna artikel.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pettisbif:
Var hamnar Holloway om du får gissa?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pettisbif: Grattis, du hade ju bara gissat ca 200 namn.... ;-)
Kan man önska sig en förtida julklapp? Här kommer min Pettisbif-lista
Palushaj, Scott, Danielsson
Clark, Jensen, Rensfeldt
Boqvist, Kellman, Blomqvist
Alcén, Granström, Nilsson
Mannberg, Westfält, Bjurström/Asklöf (en av dem går på lån till Almtuna)

Sen tror jag iofs att det är osannolikt att Palushaj stannar i SHL. Han är alldeles för bra för den här ligan....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Herregud, denna vecka började på bästa tänkbara sätt. Först Kellman och nu ser det ut som att vi bryter med Liljewall. Hoppas jag inte vaknar ur drömmen snart 😀😀
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Det visar sig :) Vore bra för Brynäs om de fick sina kontrakt löneförhandlade!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Ja den laguppställning är ju inte direkt den dyraste i SHL !
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Vi får se. Kommer krävas betydligt högre eget kapital också i framtiden. Men vissa lag kommer nog förköpa sig.
Men lite vassare kommer lagen bli överlag. Tror vi kommer få se bredare trupper också.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Inte dyrare än det vi hade för två år sedan. Snarast billigare faktiskt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Frågan är om spelarna blir bättre.....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Det kommer bli många dyra lag med de ökade tv-intäkterna.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Blir ett dyrt lag.
Palushaj-Scott-Danielsson
Boqvist-Jensen-Clark
Alcén-Kellman-Blomqvist
Nilsson-Granström-Mannberg
Westfält/Asklöf/Bjurström
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
kexxet: nej en eventuell säsong 19/20. Nästa skulle bli hans 3e
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mattiask: Ja Clark det finns ju en del ospecificerade rykten om spel i Lakers/Europa för Clark men det är inget jag hänger upp mig på, det kanske redan imon visar sig var Clark och Palushaj står klar för imorgon, det är väl detsamma med Markus Svensson att han enligt vissa i princip är klar för Brynäs?

Vet inte varför man uttalar det så när det inte finns en källhänvisning! Jan Ortio också klubblös på papperet...men han lär nog få en klubb eller förlängning med SAIK
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Var det till nästa säsong som Clark blev "extra" dyr pga. skatter?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mattiask: Jag tror att Palushaj och Clark stannar!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rodrigo: Håller helt med dig ang Scott, Blomman och Jensen.
Sen kan man ju diskutera i all oändlighet vad som egentligen är en första, andra, tredje-kedja osv. Titta bara vår förstafemma 2006 (?) när Boork styrde laget mot Hv i kvarten. Vår förstafemma var Dackell-Hansen-Spets. De skulle plocka bort Hvs första med Davidsson bl.a.

Jensen är en riktigt kompetent spelare. Men OM jag skulle styra ett lag så är han för bra för att harva runt i en tredjekedja!

Med det vill jag ha sagt att Blomman absolut ska gå som ytter och Granström centra i fjärde.
Jensen kommer centra i andra kedjan och Kjellman i tredje. OM det är så att Scott ska in.
Men för mig är ju inte Scott den playmakern jag vill ha på en förstacenterposition. Kellman däremot har exakt de kvaliteer jag söker på högerkanten i PP.

Sen gillar jag att Bz bryter med Liljewall. Han är helt enkelt en för dålig hockeyspelare för att spela i Brynäs iochmed vad klubben har för målsättning (topp sex).

Vad tror ni andra om Clark och Palushaj?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: exakt dom trollar med knäna i den "klubben "
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: En del kommer lagen spetsas såklart. Men tror faktiskt inte så mycket. Mer att spelare som skriver nya kontrakt just nu kommer få riktigt bra lön. Lex Kellman hos er och Ljungh och Linus Johansson som vi tappar.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Skulle inte förvåna mig om Köpsjö tar Clark eller Palushaj?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: :) Kul du
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Nä inte Växjö dom har den lägsta spelarbudgeten av alla ;-)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rodrigo: Om man har råd såklart. Ni har väl ingen superekonomi direkt?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Alla får väl samma spelarbudget? Vi vet ju inte ens om Granis o Jensen blir kvar ännu?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe:
Jaha då fick man rätt igen då. Ang.Kellman :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: in Bengan we trust!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Tror du (och folk i allmänhet) inte att lagen kommer spetsas på en del nu när klubbarna får mer TV-pengar? Eller är det sånt som går till annat kanske... Dålig koll på det där.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Det är så man blir ett vinnande lag, betala en fjärdecenter som en förstacenter.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Davey85: Sa ju det tidigare, jag var o kikade på hennes lägenhet och Elias vill förhandla men hon ville flytta och det vart så. Tack Elias för dina insatser i Brynäs!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rodrigo: Med 200k/månad lär han inte bli bänkad i första taget. Svårt att se er ha råd med Scott,Kellman,Jensen och Granström som centrar.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rodrigo: Kanske även Kellman funkar som ytter... Westfält 3:e c, Granis 4:e c?
Lite spännande att en enda värvning gör att det går skruva rätt mycket på uppställningen... ;)
Kommentera


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Verkar som Liljewalls kontrakt bryts. Bengtzén ligger i!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Känns absolut rätt. Tack till Fälth för hans insatser, ibland väldigt bra och ibland lite mindre.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Värva Scott, flytta ut Blomqvist på kanten, sätt Jensen som tredjecenter och Granström som fjärde. Har hellre Westfält som fjärde i och för sig. Bänka Granström.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Jag tror det är rätt beslut.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Fälth lämnar Brynäs. Här är fruns Instagramkonto.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights: Glöm inte att han måste ha någon som ser till att han inte äter skitmat osv ;) Det var ju tydligen det som var värst med att spela i Timrå.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Davey85: Backsidan är ju just nu inte färdig och spekulationer men jag ser hellre kolan än Sunken o Fälth som jag tycker ser trött o slut ut, men det är vad jag tycker, sen Larsson, ja vem vet han kanske blommar ut i år who knows? Sen har vi Kalle Johansson då från Oskarshamn som bara är ett rykte, duktig på skridskor men enligt mig för liten som back 174 cm och 76 kg..men har ju vissa kvalitéer med ett bra pass o skridskoåkning
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
BZ summerar säsongen 17/18.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Kolan känns som en riktig vattendelare. Själv såg jag inget jag vill ha i Brynäs hos honom under matcherna mot Timrå. Men så länge han får sina pensionspengar varje månad kanske han har ett par goda år kvar i kroppen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Brynäs har väl aldrig fått massa gullegull från någon sportpress jag känner till, vi Älskad av våra alla fans i hela Sverige men aldrig kommer du att få någon expert i någon studio att Älska och gulla med Brynäs...

..de flesta motståndarlag pratar sällan "jättegott" om Brynäs heller eller berömmer dem när dom piskat deras lag i en presskonferens efter matcherna! Vi är dom svarta Gävlarna ;)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Har inte sett Kolan så mycket denna säsongen, men beroende på vilka backar som blir kvar så skulle jag nog vara positiv till att värva honom.

Skulle kunna vara en bra mentor åt en yngre back.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
majk: Stor o stark back med bra skott, måste ha fysik också :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Med tanke på den centeruppsättning som är nu så tror jag att Kellman är tänkt som vår toppcenter. Vi har Kellman och Jensen i första och andra och Granis och förhoppningsvis Westfält i tredje och fjärde, samt att Blomman kan spela center.

Om jag fick välja ett kontrakt som skulle brytas, med tanke på värvningen av Kellman, så skulle jag välja Jensen. Så att vi kan ta in en erfaren center med riktig klass, t ex Scott eller helst bättre, som kan leda en förstakedja - vilket Jensen är för dålig för. Kellman blir perfekt i en andrakedja. Behåller hellre Liljewall och Larsson, som ändå bara är breddspelare.

Tyvärr tror jag inte att BZ bryter Jensens kontrakt och vi får se honom som vår förstecenter nästa säsong. Synd för annars ser det intressant ut tycker jag.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Varför vill man ha Kolan?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Daniel Lövve Lö: Tycker det är sjukt att oavsett hur bra Brynäs är ett år så sågas de alltid längst med fotknölarna... "Jag hade nog trott att Kellman skulle välja en klubb med en mer framskjuten roll". Varje gång vi går till slutspel blir vi nederlagstippade. Vi körde över LHC förra året (alla tippade den serien till LHC), vi tog Frölunda i 7e avgörande (i den serien var vi tydligen chanslösa), och i finalen skulle vi bli svepta.

Varför har alla i sportpressen sådan syn på oss?
Kommentera

1891875 · »