Brynäs IF

466335 inlägg · 7612 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

1844162 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Intressant att notera att Brynäs inte lagt upp någon post på varken facebook eller hemsidan om torsken.
Kommentera

bradberry: finns säkert en sanning i det Du skriver vilket är ännu mer skäl att jobba med dessa frågor enligt mig.
Kommentera

Bratwursten: Fast det där är lätt att säga.... HUR skall Gävlebor lockas?

Problemet med Gävlepubliken är att ett bejublat slutspel inte skänker någpn boost till kommande säsong. Järnet du pratar om att smida blir aldrig riktigt varmt... Det blir oftast motsatt effekt märkligt nog. En slags baksmälla... Man skulle kunna beskriva det som att efter ett glammigt slutspel med kvalitativ hockey och häftiga matchinramningar så flyttar Gävlepubliken referenspunkten till hur bra en hockeymatch skall vara för att man skall ta sig för att beskåda den på plats. Man ökar sina krav på underhållning med senaste slutspelet som norm och anser då följaktligen att torsdagsmatch mot Rögle i oktober knappast uppfyller kraven för ett besök...
+1
Kommentera

JanT: Titta nedåt? Mot Allsvenskan? Vinner Mora på lördag är vi sist!
Kommentera

ellis:
Bz gör om gör rätt!!!!!
Skeppa Sandström och Rautio till att börja med. Man bygger laget som ett hus. In med Honken och Jonas Johansson. Eller Dansk. Sen skeppar vi Zanetti, Ersson och Larsson. Ta in vafan som helst. Men helst Boqvist TACK! Sen skeppar du helst igår Capo och Liljewall. Även Mannberg. In med Rödin, Ledin och nån till. Inför denna säsong fanns Andersén ledig, Dansk, Jonas Johansson, Wännström, Rohdin, Emil Larsson, Molin mfl.. vad gör Bz. Alla spelare + Roger blir kattskit. Dom spelare som Bz förlängt med luktar FLOPP som Ikonen, Paille, Alcén, Ersson, Mannberg och Sandström. BZ ÄR ANLEDNINGEN TILL DET HÄR PUNKT. AGERA STARK!
Kommentera

Hade jag arbetat i Brynäs hade jag satsat extra pengar på marknadssidan inför denna säsong för att bygga vidare på framgångarna från förra säsongen. Det viktigaste är självfallet det som sker på isen men man skulle kunna bygga mycket mer drag kring hela evenemanget, gäller att smida när järnet är varmt enligt mig. Man kan inte ta för givet att framgång föder framgång man måste arbeta aktivt med dessa frågor hela tiden.. Och detta inte bara vad gäller hockeylaget utan allt runtomkring också
Kommentera

Jag kan inte vara ensam om att vara riktigt orolig för klubbens framtid.
+1
Kommentera

Ser mer fram emot mitt tandläkarbesök imorgon än matchen på lördag.
+2
Kommentera

Bratwursten: Ja det är både ofattbart och genant att allt kan gå så fel när man äntligen byggde upp positivism och förutsättningar genom förra säsongens framgång. Vinnarkultur=Brynäs? Ja för 40 år sen...
+1
Kommentera

Orkar inte heller att det verkar sitta en rad inkompetenta människor på viktiga platser i denna klubb som man älskar mest.
Kommentera

Så sjukt tråkigt att vara med om detta att man inte kan förvalta och bygga vidare på framgång. Nu är säsongen i sin linda men att det kan få se ut så här är totalt jävla IG. Brynäs en klubb med vinnarkultur??? Dags att rannsaka sig själv och ta det hårda jobbet som skapar vinnarkultur, ingen kommer ge det till Brynäs gratis..
+2
Kommentera

Zappaholic: Sandström håller inte SHL-klass i kväll, det är den bistra sanningen. Spelarna blixtrar till emellanåt, men ser allt som oftast märkligt handlingsförlamade ut. Man undrar stillsamt hur det kan vara en sådan enorm kontrast jämfört med i våras. Nu gäller det att sänka ambitionsnivån och ge upp tanken om topp 6 - känns fullständigt orealistiskt i dagsläget. Vi bör nog snarare titta nedåt...
+1
Kommentera

bradberry: Hål i huvudet där av marknadsavdelningen. Hoppas dom rättar till sitt misstag inom kort.
Kommentera

Jag har aldrig tyckt att Felix Sandström varit bra.
+3
Kommentera

Bratwursten: Jag tror att han skulle vara en viss injektion. Men nu skulle typ en frälsare behövas och det tror jag inte Rödin ens kan bli.
Kommentera

HitTheLights: hoppas Rödin kommer hem, hade varit en otrolig boost
+3
Kommentera

modomille: Har bottenlagen i allsvenskan spelledigt idag?
Kommentera

Pajen: Ett gigantiskt självmål.

Precis som du säger... Man funderar på att gå på hockey men bara ledigt på rad ett och två.... Då skiter man i det. Ett fiaskobeslut tyvärr...
+1
Kommentera

modomille: Brynäs har alltid haft mer fans på sina hemmamatcher och på sina bortamatcher än Modo. Så vart vill du komma?

Att du ens kommer in här och jämför Brynäs och Modo är nog dagens höjdpunkt. Det är så patetiskt och kan jämföras med att jämföra Manchester United och Newcastle i den engelska fotbollsligan. Kryp tillbaka till ditt hörn tack.
+2
Kommentera

mk: Tror det är hans dåliga syn. 😂😂😂😂
Kommentera

SWEATT: Som sagt. Bara sett lite på sporten.
Och det är sant som du säger.
Men det finns nått bakom varje ingripande, som bestämmer aktionen.
Kommentera

modomille: Allsvenskan? Är inte det fotboll?
+1
Kommentera

Pajen:
1) Jag har mycket svårt att se att vi landar på 4500 i snitt. Vi har inte haft en enda lördagsmatch än. Det kommer många såna under senare delen av säsongen. Dessutom har vi många bra hemmamatcher under jul och nyår. Sedan får vi ju hoppas att vi nått botten rent spelmässigt nu. Det kan bara bli bättre och då kommer publiken.

2) Snittpriset per biljett är inte 250 kr. Johan Stark har sagt att han räknar med ca. 180 kr/biljett.

Ska vi landa på -10mkr så ska det ske en krasch utan dess like. Både på kansliet och på isen. Men att vi kommer gå ett par miljoner back om säsongen blir kort är mycket troligt.
+1
Kommentera

Lunkan: Bara 3637 besökte Gavlerinken idag! Vi som spelar i hockeyallsvenskan drar ju fan mer folk! En skam för Gävle och SHL.
Kommentera

Pajen: Skärma av skitplatserna istället, om man nu ska skärma av, hade man använt hjärnan hade man valt svarta stolar (och byggt mindre).
Kommentera

bifhjärta: Jag var tvungen att skriva av mig till Bengtzén. Ett långt mail i så respektful ton som möjligt trots att jag nästan skakar av ilska och bedrövelse. Fan... Kul det blir imorgon bitti att vakna och ta sig ur sängen ut i kyla och mörker...
+7
Kommentera

Allting Brynäs gör just nu är fel.

Ett till fel som inte kommit upp här vad jag sett som jag tror är publikavskärmningen.

Jag tror att många tänker när de ser att det ska vara avskärmat att ”aha de skärmar av övre etage, då blir de tomt i arenan, då ser jag hellre matchen på tv hemma.”

Kan vara så att jag är helt ute och cyklar här men kan ju inte vara en tillfällighet att publiksiffrorna i de matcherna som är avskärmade har varit under all kritik. Visst så hade det kanske inte varit så mycket folk i arenan ifall det inte var avskärmat men ändå.
Jag tror det är ett jättemisstag att skärma av. Folket trycks närmare isen, absolut men i det stora hela tror jag man tappat totalt runt 1000 åskådare minst på detta.
+1
Kommentera

Davey_22:
MJ är säkert en otrolig tillgång i ett lag med självförtroende och medgång, just nu tillför han tyvärr inte mycket.
Clark gör visserligen en del mål men i övrigt osynlig.
Palushaj undrar om han ska vara med nästa match för idag såg jag inte till honom. Blomqvist mycket som inte stämmer där.
Ölund stannat eller rättare sagt gått bakåt.
Bertilsson se ovan.
Kilström se ovan
Paille se ovan
Jensen skadad men har inte fått ut mycket innan heller.
Ikonen + - noll
Ryan + - noll
Har vi fler bärande spelare? Ingen som visat det än iaf.

Granström och Sundqvist och till viss mån Alcen är väl de enda som överraskat något lite lite positivt.

Målvakterna kommentar överflödig

Nyförvärven, kommentar ultraöverflödig.

Tränarna, pass.

Publiken, klacken ok resten katastrof.

Skador inget att skylla på.

Vilket århundrade som helst kan det vända, nu kör vi!
Bottenfinal på lördag!
+2
Kommentera

Hur ska man kunna somna ? Mår dåligt av det här...
+4
Kommentera

mk: Snälla. Sandström var värdelös idag. Hade ingenting med spelet att göra.
+2
Kommentera

Händer ingenting nu kommer dessa publiksiffrorna att fortsätta och vi kommer gå back följande
Säg att vi landar på 4500 i snitt. Vi har budgeterat för 5500.
1000 per match x 250 kr. = 7 miljoner. Lägg därtill köp i arenan.

Sedan om vi tar in en ny tränare så blir det en lön på minst 100 000 vilket gör att de blir ytterligare 1,5 miljoner

Sedan om vi tar in nya spelare blir det alltså ytterligare någon miljon

Kan alltså landa på runt - 10 miljoner.

Då har vi 5 miljoner kvar i eget kapital. Kravet är 4. Kan alltså bli en kamp mot konkurs.
Kommentera

Mitt förslag hur Sjödda ska matcha målvakterna i framtiden:
Ställ Rautio i ALLA måstematcher på hemmaplan.

Ställ Felix i kassen i matcher där vi måste ha ett extremt bra målvaktsspel för att vinna. Har vi tur är Felix på rätt humör den matchen och då kan vi stjäla en match. Har vi otur håller han samma nivå som random sjätteklassare på skolgården, men det är skitsamma då vi ändå hade torskat med Rautios mediokra målvaktsspel.
+8
Kommentera

bradberry: Utan att ha sett en minut, eller hört på radion.
Så enbart av att läsa här, så är det inte lätt att stå i mål för Brynäs just nu. Oavsett vem man ställer..

I och med att laget inte spelar bra inger det inget förtroende till målvakten. Och vice versa..
Som nån skrev. Målvaktens misstag syns mer..
Då blir pressen att ”rädda” laget för mycket, och det blir fel.
Nu ser man oxå Peckas betydelse.....
Har han lyckats att sabba en av våra största talanger på bra länge?
Kan han inte lära ut rätt rörelsemönster?

Säkerligen har truppen trott att man är slagkraftig nog för toppen.
Men nått måste ha hänt tidigare i somras, när man skulle sätta spelet.
Vad fan hände då?
Slarvar man med grunderna, får man sota för det senare.
Det måste ha slarvats nått kopiöst i sommar😡

Men det är bara att bryta ihop och komma igen.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Kommentera

ellis: Precis, hur fan fixar man detta vi har fått bevittna? Man ser ju varken kunnande, vilja eller tendens till att spelarna vet hur de ska agera.
+1
Kommentera

SWEATT: Ledin söker ju fortfarande klubb ;)
+1
Kommentera

Davey_22: Man saknar ord,det gör man. Känns heller som om inget kan rädda det här totalfiaskot som pågår. I bästa fall, i bästa fall alltså, kan vi till slut klara livhanken denna säsongen. Mer finns inte att hoppas på. Och allt är så förbannat oförklarligt,
+3
Kommentera

bradberry: Usch ja! Det här kunde man inte tro. Mycket bra sammanfattat👍🏻
Kommentera

Zzz: Pecka är galet överskattad. Det är inget nytt...

Detta var annars en av de enskilt största besvikelserna jag upplevt med Brynäs. Att prestera en så tafatt hockey och åter gå ifrån grunderna...

Det är väldigt konstigt...

- Vi skall spela samma spel som förra året men förmår inte...
- Vi har en s.k. "Målvaktstalang" där Brynäs tydligen tagit på sig ansvaret för att spela honom tills han är redo för NHL, hur dålig han än är..
- Årets nyförvärv är totalt misslyckade. Caporusso, Liljewall, Larsson, Palushaj...
- Matchningen av laget... SER man inte att Palushaj och Clark INTE skall spela ihop? Den förstnämnde gick jättebra med Öhlund på försäsongen ändå pular man in "stjärnorna" i samma kedja...
- Vår lagkapten skall gå i bräschen men tillhör de sämre på isen. Lyckas inte med någonting...
- Vi har ingen tränare och det verkar inte finnas någon lämplig kandidat för denna "svåra grupp"...
- Känslan är dessutom att stämningen i laget inte är på topp. Det är spänt, nervöst och oroligt. De ser ut att vantrivas ihop och ingen har roligt....

Känns hopplöst... Vad skulle kunna rädda oss?

- En ny tränare som truppen har förtroende för och kan ingjuta hopp.
- Få hem Anton Rödin.
- Faktiskt värva en målvakt.
- Ytterligare en klassvärvning.
- Skeppa Liljewall, låna ut Larsson.

Dyrt men nödvändigt. Känns som klubbens framtid åter står på spel. Å det när TV-pengarna "chockhöjs" nästa säsong... Hjälp...
+11
Kommentera

Som relativt rutinerad Brynäsare så vill jag ändå ventilera att jag älskar Brynäs som företeelse. Jag mår dock illa av att se hur laget går i dag och att BZ inte förstår vikten av att fixa en kompetent målvakt.
+4
Kommentera

Oerhört jobbig tid nu. Man ifrågasätter allt och alla. Såklart spelarna själva också. Vad göra? Rautio får en chans att kliva fram. Och så får spelarna börja jobba hårt med desperation. Sen behövs det lite truppförändring för att få ny tro. Rödin frälsaren?
Kommentera

Wow..trodde man hade sett det värsta denna säsongen. Men återigen ska ribban sänkas.

Sandström..Idag är han tyvärr pinsamt dålig. År, efter år, efter år, samma billiga skott utifrån, samma ojämna nivå. Jag hoppas att de fortfarande vill ha över honom. Det håller tyvärr inte.

Ersson..kommer in och är en komplett katastrof. Ger bort puckar nästan oprovocerat och toppar såklart med en Puck out. Larsson nästa likadan när han kom in.

Egentligen kan listan göras jättelång, det ser förjävligt ut. Vi blir mer eller mindre dominerade av Rögle på vår hemmais.

Vad händer i periodpausen efter första 20? Vi kommer ut och får Rögle att framstå som Chicago Blackhawks. Allt bara droppar ner ner ner ner....Sjödda står som förstenad i båset och verkar inte alls tycka att en Timeout är värd att ta.

Nä...det är så mycket som är så väldigt dåligt att jag inte ens blir förbannad, jag är blir fan förundrad, hur kan det bli såhär? Visst, vi kanske inte har material för toppen, men detta? Otroligt.
+10
Kommentera

Bratwursten: Man har ju inbillat sig att han ska växa ifrån tavlorna (eller hur man nu ska uttrycka det) men nu ger jag upp mina förhoppningar på honom
+2
Kommentera

Zappaholic: jo Felix är kass ikväll, går inte att snacka bort det :/
+6
Kommentera

Peja: jo han satte det dåliga spelet och inställningen.
Kommentera

Det är inte många godkända idag. Spelade alla över sin förmåga förra säsongen?
Alla lurade BZ att behålla dom...
Kommentera

Zource: Pys härifrån
+1
Kommentera

Bratwursten: Håller med, Rögle var bättre. De hade vunnit mer komfortabelt om inte Brynäs fått två slumpmål (konstig sargstuds, spelare som fick felskär). Nu kan inte spelarna skylla på Roger Melin heller.
+1
Kommentera

Nu måste väl ändå råttet var mågat så att säga.

Felix håller inte. Skicka bort honom nu!
+3
Kommentera

Zource: Haha, mitt i prick...
Kommentera

1844162 · »