Brynäs IF

713162 inlägg · 7953 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1835723 Till forumet


SÄSONGEN 2017-2018
I dag drar resan mot guld nr 14 igång . Vad har vi Brynäsvänner för förhoppningar inför kommande säsong .
Pesonligen så ser jag en semifinal som första mål men klart att en repris från våras fast med ett rättvisare resultat .
Ang detta med hemmamatcher på lördagar så vet vi ju alla att Fbk nu fått tilldelat 17 stk . Märkte att i serien mit Brynäs så har vi hemmamatch en tisdag och en torsdag . Fbk har sina hemmamatcher i 2 lördagar . Ser lite fel ut i mina ögon .
Nu kör vi och låt oss vara vänner i Brynäsboken .
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jan Grismöbel: Gillar ditt nick! FBK är seriens Nordkorea.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mittzon: Det gick änligen att byta nick . Har mailat och försökt sen i våras .Ja Fbk är inte i min vännlista direkt . Nicket är en blandning av min gamla favoritspelares namn
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jan Grismöbel: Man har ju minne som en guldfisk. Vad var ditt gamla nick nu då?😀
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Brynäs4ever#1ett namn jag tog pga vad jag känner för Brynäs .
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jan Grismöbel: varför bytte du då? Känner du annorlunda nu?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Malmö ser bra ut. Eller om det är Rögle som ser dåliga ut.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mittzon: Precis som Djurgårn.. Imponerar inte alls.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: Nej men det var konstigt som namn. Nu har jag fått ett namn som är lite lättare att säga och som betyder något för mig . Brynäs kommer alltid vara #1
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jan Grismöbel: Jag förstod det. Jag ville bara retas lite med dig. ;-)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: ok . Nu ser jag ju vem som skrev . Så då visste du det . Första matchen denna sässe för mig å min hockey galna fruga är bokad . Blir borta mot Örebro .
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
GAAAMEEE DAAAAAAAY!!!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Nervöst...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Så man längtat efter denna dag. .Hoppas grabbarna gör oss mer stolta .
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag hoppas att mina nervbanor hag lyckats att läka under sommaren för nu är det dags för överbelastning några månader framöver.
Kul att det äntligen drar igång igen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Känns som vi har ett tufft schema i inledningen nu. Alla lag i våra tre första matcher tippas högt.
Kommentera


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Hm Liljewall utanför..
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Härligt att vara på plats ikväll!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Vi kanske skulle ha satsat på Wänna istället för Liljewall... Han är nog borta från truppen innan sista lövet nått marken.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
munkas: prisskillnad?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mittzon: Nä, klasskillnad.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe:
Tippa SHL vågar man det? Här kommer ett försök:
1-3 Frölunda och HV har landets bästa anfall och bra målvakter. Frågetecken för backsidan. Brynäs har bäst balans, starka forwards och bra backar. Fortsatt frågetecken kring fjolårets akilleshäl målvakterna.
1. Frölunda
2. HV 71
3. Brynäs
4-6 Om Skellefteå får försvarsspelet att fungera kan de kravla sig upp någon plats för framåt ser de riktigt starka ut. Växjö skrämmer inte direkt men med SHLs bäste keeper i Fasth kommer det ge stabilitet. Malmö har ett riktigt intressant lag, kanske inte mogna för semi än men ett lag på uppgång.
4. Skellefteå
5. Växjö
6. Malmö
7-10 Färjestad och Djurgården starkare än i fjol men inte tillräckligt bra för att nå en topp 6 placering. Linköping överskattat och Luleå går till play off tack vare att Bulan kommer jaga livet ur sina spelare.
7. Färjestad
8. Linköping
9. Djurgården
10. Luleå
11-12 Att Örebro skall missa play off känns klart. Rögle ser starkare ut på backsidan men tappet på målvaktssidan kommer avgöra negativt vs Luleå i kampen om sista play off platsen.
11. Rögle
12. Örebro
13-14, Klubbarna med sämst trupp och utan utrymme att röra sig uppåt, ev. byta plats med varandra
13. Mora
14. Karlskrona
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss:

Ursäkta för målvaktstugg igen

kan skriva under på allt dedär förutom att du säger att FHC har bra målvakter och i samma andetag säger att våra målvakter är vår Akilleshäl.

FHC har JG och Mattsson. En målvakt som hade urusel procent i semifinalen och dessutom likvärdiga stats som Rautio i grundersien (lite lägre GAA och lite lägre R%) och en målvakt som är oprövad i SHL.

Hur kan dessa två på något vis vara bättre än våra diton?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Helt ok, jag öppnade för det. Våra målvakter var tyvärr vår svaga punkt förra säsongen, det är ju ett faktum som några historierevisionister härinne förnekar blint.
Men du har rätt i det här fallet.
Jag tror att Johan Mattssons ankomst kommer göra VF stabilare. Bakala var fladdrig värre förra året.
Rautio var grym i slutspelet men lika medelmåttig i grundspelet som JG. Felix Sandström var inte nära någon av dem rent statistiskt.
Men, om Sandström utvecklas till den kanonmålvakt han har kapacitet att bli så har vi chansen på en ädel valör i år. Annars blir det tyvärr tufft.
Värt att notera är att Frölunda kom före Brynäs i Goalkeeping efficiency både i grundspel och slutspel.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Jag vill inte höja våra målisar till skyarna efter förra året. Svaga punkten i laget? Ja, kanske. De var väl rätt så genomsnittliga men som lag så klarade vi oss t ex bättre än Malmö som hade seriens bästa målis i Alsenfeldt. Så att säga att utan en kanonmålis kan vi inte slåss om en ädlare valör är ju att göra det lite väl enkelt för sig. Det gick ju förra året.

Men jag fattar såklart vad du är ute efter, håller med dig till viss del.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Absolut, för vi hade en kanontrupp förra året. Bästa offensiva uppställningen på evigheter typ. Problemet var bara att HV hade en bättre keeper ((och liksom oss ett sjukt bra anfall).
Små marginaler och vill man nå ända fram så...
Men det var förra året, spilld mjölk etc.
Jag vill mer än gärna se Sandström ta det däringa steget (eller stegen snarare) som gör att vi kan känna doften av guld igen. Men jag är osäker därav mitt frågetecken.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Många Brynäströjor här ikväll...i vanlig ordning!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nu kör vi!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Oj här hänger vi inte med...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Ser ut som ett gäng statister!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Fullständigt avklädda...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Umm solklar straff???
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bara jag som tycker att grafiken är katastrof? Ser ju knappt vad som står
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Älskar att Clark käftar med fasth😀
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jarå!!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
MJ majestätisk!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: SÅDÄRJA!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
JAAAAAAAAAAAAAAAAA
ASKLÖF
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: jaaaaaaaaaa Mike Johansson underbar
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
smallround: Pucktransporten där påminde mycket om Lauritzen i hans bästa stunder (innan skadeeländet).
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Ja, Växjö fullkomligt avklädda... 😀
Vilken tillgång MJ kommer att bli, hans mål.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Vilken scenförändring
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Tyckte vi hamnade på hälarna första bytet å drog på oss en utvisning. Var lite oroande sömnigt... Bättre nu...😃
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Snyggt att två pucklar på Alcen i skallen efter avblåsningen utan nån åtgärd.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: ikonen och Johansson tänker hockey på samma sätt. Underbart attse
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
smallround: Jäkligt härlig match att titta på! Skönt att säsongen är igång👍🏻
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Väntad tjurrusning från Lakers, ingen överraskning. Rautio ser het ut, vem är Niklas Fasth? 😀
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Sunken är bokstavligt talat en kon. Seriöst...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jösses Sunken.....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hmm, inte bra att Sunkan har problem i defensiven. Det är ju där som han ska vara bra.
Kommentera

« · 1835723