Brynäs IF

713860 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1873254 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Tycker du har hamnat i ett cirkelresonemang nu med floskler och referenser. Allt vi säger blir floskler eftersom våra referenser också blir floskler. Typ ordet "stommespelare" som beskrivits både i form av exempel på spelare och andra begrepp så som kontinuitetsbärare. Vad krävs för att det inte blir floskler? Att vi tycker likadant?

Flera av sina frågor har ju redan besvarats av mig och Pajen när vi framhäver att stommespelarna är rollspelare som gör ett bra jobb i sina respektive roller. Då säger det väl sig självt att vi tycker stommen är bra, eller?

Sedan skulle stommen vara ännu bättre, i en idealisk värld, men det är uppenbarligen så att andra klubbar(ligor) snor SHL-toppspelare på löpande band. Rödin hade gärna fått varit i Brynäs resten av karriären, men det var omöjligt att behålla honom.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: Var inte meningen att förolämpa dig eller liknande om du tog det så.men då ber jag om ursäkt.
Förlåt!!!

Ville bara poängtera att man inte kan hålla spelare med hjärta om man redan vet att de står utanför (extrafrwd) - att samtidigt köpa in fler på samma nivå blir ju inte bra. Står de på utveckling måste de få tid att spela och alla dessa får inte det i din och min laguppställning. Vem som blir extraforward och 7 back köper man ju inte - utan bör vara en följd av konkurransen från en övertalighet högre upp i hierakin.

Jag tror vi tänker ganska lika men jag stod inte bakom hjörtuttalandet bara.
Kunde ha skött det finare!
Återigen förlåt om du mig oproportionerligt mot vad som avsåg!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: men även kontinuitet är ett ord som blir floskler om det inte har en referens.
Precis som kvalitet osv osv

Hur stor del av laget eller mycket av en budget utgörs av stommen?
Har vi en bra stomme - och hur bedömer du det?
Har vi kontinuitet i stommen på tillfredställande nivå - och vilken nivå är det?

Att bara konstatera att vi har en stomme (ett gäng spelare) som återkommer år från år och som levererar likvärdigt säger ingenting!

Det är bara Bengtzen argumentation - rakt av - och så köper han in spelare som han tror levererar tillräckligt bra utifrån vad denne kostar utan att ta hänsyn till vilka svagheter laget har och hur gör vi laget till ett lag som har förutsättningen att leverera mot uppsatta mål.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx:

Asklöf rök inte utanför lagbygget utan jag satte han som extraforward.
Jag vet inte vad du får dina tankar ifrån ur dina påståenden men jag har varit väldigt tydlig med att jag tycker Bengtzens lagbygge är under all kritik och att han borde sluta köpa breddspelare då vi redan har massvis med sådana.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Nä det har jag väl inte sagt heller :) ? Jag konstaterade bara siffror inte huruvida hur seriös Sunken varit med sin träning etc. Många verkar ju vilja tror och ha just Rautio som en andremålvakt här och jag personligen tror det kostar för mycket pengar för Brynäs att ha t.ex en målvakt som Svedberg, Ehnroth, Lindbäck eller Jocke Eriksson i ml och samtidigt Rautio. Då är ju frågan blir det en ny förstemålvakt och sen då? Ersson eller något oskrivet kort som andramålvakt?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Nja någonting säger han, mer än de flesta. Garantier finns inte men det är en indikation, jag ser det han sa som positivt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Å det säger ju ingenting om huruvida Bertil verkligen spelar i Brynäs nästa säsong, jag hoppas alla är medvetna om det... Han säger det han skall säga. Det räcker med att KHL/NHL börjar viska lite så kommer han förmodligen (självklart) ta chansen. Det som ironiskt nog ”räddat” oss från detta tidigare år hans skadebekymmer...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Sundqvist var het när han skrev på sitt flerårskontrakt. Tackade nej till KHL för att stanna i Brynäs. Det är olyckligt att skadorna har sänkt hans nivå. Han har alltid varit extremt seriös med träningen och väldigt vältränad. Gick inte att förutse skadorna när kontraktet skrevs. Det tillhör verkligen kategorin "lätt att säga med facit i hand".

Det är knappast aktuellt att behålla Rautio som uttalad andramålvakt. Inte ekonomiskt. Och han kommer inte att välja det heller.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: Det lag som fått ut mest av sitt material senare säsonger är SAIK, dom har inte haft kanske de dyraste spelarna utan mer än jämnare spelbudget på flera i laget som man fått ut mycket av.

Du kan ha 10 spelare som kanske har en lön 500-600 000 kr då får ut mycket av och 3-4 spelare långt över miljonen som har toppar och dalar. Rautio har ju haft en lön över miljonen och skall han vara en andremålvakt så kommer det att kosta med en ny förstamålvakt och en dyr andra målvakt!

Jag utgår från siffror då man lade ut på alla spelare för 2 år sedan, Fälth och Sunken klart dyrast då i laget! Jag håller med dig där om Felix och det enorma fokus man haft på honom !
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Stommespelarna är kontinuitetsbärare. Det går inte att bygga ett lag helt utan kontinuitet. Då tror jag man får ut lite för pengarna. Av naturliga skäl består stommen av rollspelare som NHL-lagen i regel inte snor.
Bäckström är ett bra exempel. När han kom upp i A-laget var han talangfull, men lärde sig ändå mycket av mer rutinerade medspelare. Mads Hansen är en spelare som han ofta berömt i detta sammanhang, och som är otroligt underskattad bland många Brynäsfans. Hansen var en av ligans bästa defensiva centrar i flera år.
Sedan kan spelare vara under- eller överbetalda. Svårt att veta när lönerna inte är officiella. Men jag tvivlar på att en stommespelare som Bertilsson, som enligt min mening varit Tre Kronors bästa back, är överbetald sett till lagkamraterna som han överglänser där. Snarare tvärtom. Och jag tvivlar på att Bertilsson hade tackat nej till KHL om han inte hade varit en långkörare i Brynäs.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Chanzone: ¨Så är det förstås men det vet vi ju inte mycket om faktiskt hur mycket olika lags stommar kosta...vad är rimligt osv.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Ursäkta att jag hoppar in lite här. Men betalar man överpris för stommen blir det väldigt svårt att hitta spets för lågbudget.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja:
Men hela laget är väll BZ ansvar (uppdrag) inte bara spetsen.

Tränarens kan inte trolla om de inte har ett lag att arbeta med. Bara se till att de prestera på en jämna högstanivån utifrån dennes game plan så långt de klarar upgiften.

Stommen utan referens blir bara floskler. Skall blomman, granis, alcen vara stommen som producerar poäng eller den stomme som får andra att växa, stommen som håller budgeten nere eller stomme till vad och med målet vaddå?

För höga uttalade mål kan skapa prestationsångest och stress som kan låsa hela laget.

Bäckström hade mindre poäng än palushaj såhär långt med samma antal matcher innan han drog. Hade han haft bättre kedjekamrater hade han nog kunnat gjort ännu mer poäng och lyft brynäs det året för nog är Bäckström snäppet bättre på det mesta jämfört med palushaj - nu och då. Alla växer med bättre kedjekamrater. Sen lyfter vissa spelare en kedja och vissa blir lyft av en kedja beroende på hur kedjan ser ut. Stommen bör minst bära, men helst lyfta, den kedja/backpar den är tänkt för.

Vad är byggstenarna tänka för att lyfta/bära?

Det är väll ingen stomme om alla (övertaliga) skall konkurera om samma position.
Så går vi för guld nästa år har vi just nu en dålig stomme anser jag om de skall bära upp alla kedjor. Skall vi klara kvalet, då ser inte stommen dålig ut alls. Det är dock samma stomme.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Tror det skulle gynna klubbarna på sikt oxå. Dock rätt säker på att både spelare och agenter inte vill offentliggöra lönerna. Det kan man ju förstå att dom agerar i egenintresse.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Nää håller med. Ställer mig väldigt skeptiskt till kontraktslängden. Han fyller väl 34 år snart?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Saxat från Brynäs fejjansida:
"Ryan Gunderson hälsar till alla Brynäsare att han bokat om sin hemresa från OS och kommer att vara redo för spel redan på lördag"
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Axle San: Oj, fel på tangentbordet... Ska fixa det!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen:
Jag delar din uppställning för ett guldlag skrämmande likvärdigt. Då menar jag målet för guld/topp4lag och om budgeten finns för detta mål.
Med tillägget att en klassmålis skall in samt att Larssons borde bytas mot en back med samma spelstil/kvalitet kompletterat med tyngd för avlastning i defensiven. Helst en klassback.

Men detta blir ju ett problem om BZ vill att de som står utanför i vår laguppställning står på utveckling - hur skall de utvecklas utan speltid? Sedan försvårar BZ för sig själv och dessa killar genom att ta in Nilsson.

Men.. ..du skulle ju inte byta ut någon med brynäshjärta var ditt budskap och så rök tex asklöf utanför lagbygget!
Lite vad jag siktade på om jag får vara lite ful i kanten. Identifiera målet, bristerna i lagstommen och värva mot luckorna, inte bara plocka utan tanke (Nilsson?).. ..eller för man har brynäshjärta.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bertil i GD 😍

”Du har ju kontrakt med Brynäs nästa säsong också, men är det garanterat att du stannar med tanke på hur bra du gör det under OS och hur du presterat hemma i SHL?

– Ja, det är tanken. Som du säger har jag kontrakt över nästa år och planen är att fullfölja det.

NHL finns inte i bakhuvudet?

– Nej, jag tänker inte så. Jag har inte gjort någon säsong där och har inte tänkt på det. Mitt enda fokus är på Brynäs.”
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Det finns belägg för att tro att stommen (typ Bertilsson, Granström, Blomqvist, Alcén) kommer att utföra sina roller på att utmärkt sätt i slutspelssammanhang. Därefter måste spetsvärvningarna (BZ uppdrag) och det kollektiva spelet (tränarens uppdrag) fungera för att laget ska kunna vinna. Likaså måste målvaktsspelet fungera (BZ + mv-tränarens uppdrag). Det är inte stommen utan de sista tre faktorerna som sviker den här säsongen.

I en idealisk värld hade även spetsspelarna varit en del av stommen, men så fungerar tyvärr inte dagens hockeyvärld och Brynäs (och alla andra SHL-klubbar) kan bara anpassa sig utifrån den verkligheten. Det är inte längre realistiskt att kunna behålla toppspelarna år efter år.

Förstår inte problemet med att ha höga målsättningar. En klubb som inte vågar drömma har inget existensberättigande.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx:

Med dessa spelarna hade jag byggt laget på följande sätt som jag varit inne på ett flertal gånger på forumet.


Berra-Gunde
Kilström-Lucas C
Boqvist-Ersson
7:e Henke L

Palushaj-NY-Danielsson
Clark-Ölund-NY
Boqvist-Jensen-Blomqvist
Alcen-Granström-Mannberg

Utanför: Asklöf, Bjurström,Westfält,Ludde N, Liljewall

Sådär hade de spelarna fyllt min plats i mitt truppbygge.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Stavas stavas aldrig med "r" på slutet.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Aldrig stavar aldrig med två "L", alltid stavas alltid med två "L". Sundlöv stavas aldrig med "F" och Fernström stavas aldrig med "Ä".
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Skönt att han klarade sig oskadd !!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja:
"Om du inte har ett lag som kan slippa kval, så kommer det laget per automatik inte att utmana om guldet heller... " = sant, men vad var poängen utifrån min fråga till dig?

"Höga målsättningar måste man alltid ha, den som inte tillåter sig själv att drömma kommer aldrig att komma någonstans." = kan inte ha en styrelse och personer i ledande befattningar som fattar beslut utifrån drömmer utan att vara verklighetsförankrad. Men vad var poängen utifrån min fråga till dig?

"Brynäs har aldrig vunnit guld genom att ha 4 femmor med spetsspelare och kommer aldrig att göra det heller." = troligen sant. Men vad var poängen utifrån min fråga till dig?

"Det spelar ingen roll att vi vill att Brynäs ska ha högst spelarbudget i ligan om pengarna inte finns." = sant. Men vad var poängen utifrån min fråga till dig?

Min fråga: När du säger att vissa spelare utgör stommen. Vad är då det seriösa målet med den stommen anser du och vart placerar/vilken roll har byggstenarna i den stommen?

Du kan inte ha en sportchef som skriker guld och en styrelse/ledning som budgeterar för halva spelarbudgeten som krävs för det guldet.
Då måste nått bort, om inte för annat, så för trovärdighetens skull.

Sen kan stommen vara ett gäng 3-4 linjens killar och så blir spetsen utifrån vad som finns kvar av budgeten, eller så är stommen 2toppkedjor och så blir 3-4 killarna därefter. Eller en kombo på alla dess vis inkl. Backpar, måliskombo osv osv.
Diskussionen blir nätt oseriöst genom att säga att dessa killar är stommen, utan att förmedla en bild om målet och platsen i laget, (samt budget). Det är ju det som säger om vi har en bra grund eller inte, enligt mig.
Alla spelare som går från en säsong till en annan utgör väll grunden från fjolårets lag.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
USA utslagna ur OS. Då hoppas vi Gunde hinner hem till lördag.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Felix borde ha kallats upp så fort han var i ok matchform och Färnström borde få sitta på läktaren, detta gör mig förbannad. Jag förstår förlängningen med Färnström då han var ok i början och Felix var borta på obestämd tid men Fernström borde ha spelat sig ur truppen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: Och att ersätta Felix med Färnström är ju än mer obegripligt kan man tycka, lärde man sig inte av felsatsningen på Felix när man tog in Färnström?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Jag håller med, vi har en helt ok stomme.
Det är spetsen som inte hållit måttet denna säsong av olika anledningaroch där får Bz lite att göra under sillyn. Skönt med grunden på plats i alla fall.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Det finns många exempel på kag som haft en stor budget men ändå inte vunnit nåt. LHC är ett bra exempel. Det handlar om att ha kunskapen att bygga laget rätt.
I Brynäs fall så har den allt för stora fokusen på att Felix skulle växa ut kostat oss mycket. En total felsatsning i mina ögon. Jag hoppas att man lärt sig läxan till kommande säsonger.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Om du inte har ett lag som kan slippa kval, så kommer det laget per automatik inte att utmana om guldet heller... Höga målsättningar måste man alltid ha, den som inte tillåter sig själv att drömma kommer aldrig att komma någonstans. Sen kan jag tycka att det är typiskt jantelagsmentalitet att vara sura på att andra har höga målsättningar.
Brynäs har aldrig vunnit guld genom att ha 4 femmor med spetsspelare och kommer aldrig att göra det heller. Det spelar ingen roll att vi vill att Brynäs ska ha högst spelarbudget i ligan om inte pengarna finns.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Stommen är den del som bär upp konstruktionen. Symboliskt kan man tolka detta lite fritt när det kommer till lagbygget. Är det stommen som skapar poängen eller bär stommen upp ekonomin?
Men skall du bygga en friggebod eller ska du bygga ett höghus så ser stommen olika ut.
Ska du bygga ett guldlag eller ska du bygga för att slippa kval? Stommen bör se olika ut då också!

Så vad är målet du peja sätter upp för laget genom att bygga med denna stomme och vart/hur använder du dessa byggstenar är frågan jag ställer mig.

Och för brynäs: är det målet som sätter budgeten eller budgeten som sätter målet? Låg budget och högt mål blir väldigt orealistiskt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Syftet med lönetaket är ju att ultrakapitalister (klubbägarna) ska kunna tjäna pengar. I USA är det okej att säga hur mycket man tjänar, i Sverige är det känsligt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja:
Kan man införa llönetak i NHL (vilka "kommunistfasoner" a la Sverige 😆) är det säkert möjligt att köra offentliga löner i SHL. Det finns ju redan i offentlig sektor...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Chanzone: Offentliga löner vore intressant för supportrarna men är säkerligen ingenting som spelarfacket kommer att gå med på utan vidare. Särskilt inte i Sverige där många inte vill tala öppet om sina löner.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Du måste alltid ha en stomme i ett lag. Av olika orsaker går det inte att ha en stomme med bara toppspelare. Granström, Alcén, Blomqvist och några till utgör en stomme i Brynäs. Det är den stommen som är skillnaden mellan Brynäs och jojo-lagbyggen som Leksand, Rögle mfl.
Kommentera


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Chanzone: Danielssons kontrakt är en risk också, 3 pr med en gubbe. Själv skulle jag inte ha erbjudit Danielsson ett så kallat monsterkontrakt överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Det snackades väl runt en lön på 300tkr på Granis? Han hade precis gjort sin livs säsong i Luleå då.

Säg att lönen ändå ligger runt 150-200tkr så visar det hur felbyggt laget är. Hosta upp såna slantar för en, i grunden, begränsad spelare är bara fel.

Att dessutom Sunken, Fälth och Liljewall sitter på rätt feta kontrakt begränsar lagbygget rejält. Personligen skulle jag vilja se offentliga löner. Det vore mycket intressant.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: Visst, alla du nämner har hjärtat med.

Men jag hävdar att jag har svårt att se tex Granis storhet annat i i slutspel. Han är nog inte billig, så är det tillräckligt till den lönen?
Ska man ha en spelare på 150-200” bara i slutspelet?
Då är det ju bättre att ha en riktig brunkare i hans plats och värva in riktig spets till slutspelet.

Det är pengaslöseri att ha Granis även Blomman med de lönerna i en 3-4 lina.
Det är nog så jag menar.
Det är så som SAIK jobbade när dom var som bäst

Nä bättre att ha rena rollspelare istället för dyrt i 3-4.
Sen får dom ha hur mycket hjärta som helst..
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Berra är såklart självklar att kunna gå in i ett första backpar i ett guldlag. Tänkte mer på resten.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: Intressant!

Men om du utgår ifrån att alla på din lista blir kvar i BIF, kan du då rita ner var i brynäs topp4lag dessa herrar skall in och verka.
Det är först då, iaf jag, ser hur viktig du anser dessa herrar är.

Sätter du in alla i en 4lina och sista backpar nivå kan jag ev. hålla med dig direkt, men anser du att någon av dessa bör gå in i en förstalina eller ett första backpar till hösten blir jag inte alls lika förstående. Därför vore det intressanta vart du placerar dessa herrar ui ett topp4lag?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk:

Fast om vi ser till de spelarna som har hjärta för Brynäs så levererar de väl bra och alla fyller en funktion i truppen.
Jag tänker på

Berra - kommentarer överflödiga
Lucas C - minst 3+ back i SHL, ung dessutom.
Ersson - Stabil SHL back som tar steg hela tiden
Adam Boqvist - En av Sveriges största talanger

Linus Ölund - Stabil SHL center med skyhög potential. Visade hur hög högstanivå han kan ha i fjolårets slutspel.

Jesper Boqvist - En talang som fått säsongen förstörd av skador. En försäsong på Jeppe och det finns goda möjligheter för en 30 P säsong nästa säsong.

Jacob Blomqvist - Kapten, härföraren och går mot nytt poängrekord i SHL iår. Bidrar både offensivt och defensivt.

Johan Alcen - En fantastisk lagspelare som ALLTID kommer till jobbet, en spelare som alltid behövs.

Samuel Asklöf - Mycket kan sägas om asken men hans poängsnitt (6+7) på 50 matcher med runt 5-7 minuter speltid i snitt är faktiskt rätt okej. Visade ifjol vad han kan göra producera. Speedig och användbar spelare för Brynäs i framtiden.

Jonathan Granström - Visst han har gått ner i klass men det säger vi oftast om Granis i seriesystemet. Är alltid en tillgänglig med sin PK och fantastiska tekningar, ruskigt nyttig i slutspel.

Dessa klassar jag som spelare med Brynäshjärta och jag hade inte velat byta ut en enda.

Problemet är snarare de andra spelarna BZ rekryterat som inte fyller någon funktion.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
kollar man på eliteprospect så finns det hur mycket fria agenter som helst, grymma spelar både NHL shl och khl, Brynäs IF öppna era armar och ta in en legend, det tror jag skulle funka! En stadig första målvakt och rautio som andra sen låns ut vissa juniorer och gör plats för bättre spelare
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
munkas:
Vi kan nog utgå ifrån att det eldas för kråkorna på fler spelare... tyvärr. En Brynässpecialité VIDAREUTVECKLAD av BZ.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Får man reda på vad Sunk, Liljewall och Fälth har för löner blir man nog bara jävligt irriterad. Inte värt att jaga upp sig mer den här säsongen. The botten is nådd.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk:
Du menar gulligull eller vinna? Vinna!

Jag hoppas på offentliga löner så att man kan bedöma om spelare presterar bättre eller sämre än vad de har betalt för.
Skall vi vinna behöver vi spelar som överpresterar relativt vad de kostar och vilken tänkt roll de har på isen.

Lite väl mycket känsla av fat cats numera... det håller inte. Jo, för plats 10.

En sekvens från Stopptid flimrar förbi. Bosse Hessel pratar om att spelarna har gått in och korrigerat. Det skall inte alls vilas, det skall tränas.
Inte så lazy då.
Med snittlöner på 100 lök så blir man väl bekväm och gnäller till facket...
Offentliga löner, tack.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Stuffbon: Ryktenas tid nu :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Ove Myling: oj så du tror han kan vara påväg till Brynäs igen?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Det här med hjärta för klubben är en kluven sak.
Både Alcén och Blomqvist och Granis har hjärta för klubben, men får Brynäs ut något av det?
Visst förra året gick det. Men då hade alla formtopp deluxe. Plus att Lindblom var överjävlig.

Man kan säga mycket om Växjö, men man är inte blödig när det kommer till spelare som inte producerar.
Jag skulle nog vilja ser mer av det sättet i Brynäs. Visst, vi får kanske inte många spelare som stannar 10 år. Men om man är i ständig topp, så kan jag ta det alla dar i veckan.

Så det är dags att slakta våra heliga kor.
Var inte rädd att inte förlänga med spelare som inte producerar. ( Bara för att han har hjärta för klubben)

Det har ännu inte gett några segrar..

Eller tänker jag fel?
Vad tänker ni?
Kommentera

« · 1873254 · »