1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740162 inlägg · 7967 ämnen
« · 2320016 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
Tomhet.

Dock stolt över laget hur vi ger Örebro en rejäl serie sista två matcherna. Det var 50-50 vem som skulle gå vidare och tyvärr drog vi kortaste strået.

Känner stolthet över hur vi kom tillbaka efter2-7 förlusten.

Danne66: sveriges sämsta landskamp sedan 1643

Stefan R 63: "träbenet Danielsson.förstör ännu en match för Sverige"

Trött efter matchen mot Örebro?

Danne66: Går och lägger mig

Zappaholic: Vilken jävla skitsportkväll det blev.

Stefan R 63: Karlström är ju den som tar ett sjukt dåligt beslut. Men så är han ju djurgårdare

Jan Grismöbel: Det var ju länge sedan man såg Lindbäck live men statsen är ju bra. Samtidigt fyller kille 34 år om några veckor. Det behöver inte vara en hög ålder för en målvakt, finns ju flera exempel på målvakter som är grymma upp i 40 års åldern.

Till syvende och sist tror jag det handlar hur mycket man brinner för det, samt skadehistoriken. Knän, ljumskar och höfter slits ju duktigt på målvakter.

Då har VV en betydligt mer attraktiv ålder och han lär nog bara fortsätta att bli bättre. Kan vi få båda vore det ju en dröm dock.

Pettisbif: Svår balansgång, målvaktssidan är viktig men det gäller att ha råd med det övriga lagbygget. Tar Lindbäck en stor rabatt så absolut.

Pettisbif: tror du verkligen Timashov går till AHL? Om han får ett NHL kontrakt drar han som alla andra. Men har han övertygat så mycket att han är närmare NHL nu än när säsongen började och han inte tog en plats i NHL? Hoppas han stannade en säsong till.
Något som skulle vara intressant vore att få veta Manners kontakter och dragkraft för finska toppspelare i KHL.

Sportnisse: Abdolut . Vår viktigaste spelare tillsammans med Rödda å Scott å berra .

Stefan R 63: Tränare är konstigt folk det

Peja: träbenet Danielsson.förstör ännu en match för Sverige ..fattar inte Jannes förkärlek för honom..

Sportnisse: Lindbäck hade bättre stats i KHL än vad VV hade i Brynäs 21/22. Men visst han är äldre.

Lemp: Ja vi hade lite annat att fokusera på då, minst sagt. I normala fall brukar det komma ganska snart efter säsongens slut.

Sportnisse:
Kan bli bägge. Nämligen.

{8399}: Ähh, polacken kliver ju in, vill ha kontakt och faller enkelt.
Däremot onödigt av Klarström att riskera en straff..

Silfverkroken: Borde inte BIF välja VV FÖRE Lindbäck?!

Silfverkroken: Har för mig det drog ut på tiden förra säsongen, men vi hade knappt en sportslig ledning den gången. Vissa namn är självklarheter, kan man tycka.

Silfverkroken:
Om man Inte gillade karln nog innan....
Saxat från GD, (Presskonf med Manner.)
Hur skulle du summera din första säsong i SHL?

– Det är 14 lag och vi kom tia. Ingen kommer ihåg en tia. Det har varit hårt och kul, javisst. Nu blir det lättare att komma in nästa säsong när jag känner killarna bättre.

– Jag vet inte varför supportrarna stöder mig fast vi förlorar så mycket. Kanske är det för att jag pratar den här rallysvenskan? Jag vill tacka alla för stödet vi och jag fått.

Lindbäck, Johannesson och Kinnvall klara enligt min kontakt.

Wedin är dom sugna på. Men han går förmodligen till Timrå eftersom dom förmodligen blir kvar i SHL.
Norman är dom sugna på. Framför allt Manner. Kan bli en injektion till 3e kedjan.

Dessa kommer lämna:
Gudolevskis
Mylläri
Berglund
Cibulskis
Björk
Molin
Danielsson
Kvist
Pettersson
Wandell 🤣

Osäkert kring:
Vehviläinen (NHL?)
Hedberg (Förmodligen inte)
Sallinen (Förmodligen inte)
Gunler (Förmodligen kvar)
Genoway (Beror på lönen, annars ny)
Timashov (Ev AHL/NHL)

Laget nästa år:
Lindbäck - NY/Vehviläinen

Bertilsson - Kinnvall
NY Tvåvägs - Genoway?/NY Spets
Johannesson - Hedberg?/NY
Bergman - Lindstein

Rödin - NY - NY
Timashov?/NY - Palve - Wedin?/NY
Gunler?/NY - Scott - Norman?/NY
Olesen - Ölund - Eklind
(Birgersson, Ljungkrantz) (om dom inte har tänkt bryta med Alex som det finns tankar kring)

Det är ungefär sådär jag tippar laget nästa år.

Lär väl inte dröja allt för många dagar innan vi meddelar vilka spelare vi tackar hej då till. Blir intressant att ser hur många det blir.

Blå grottan: Att vara med och verkligen utmana topp6-laget Örebro med ett pissuselt lag som spelade kval förra året är otroligt starkt, tack o hej!

brynäs08: JAG TACKAR FÖR DENNA SÄSONG!
Vi slapp kval!!!!
Nästa gång ni ser mig här är det nytt kontrakt på spelare eller helt ny spelare. Annars syns vi nästa träningsmatch!
Trevlig sommar!

Blå grottan: givet är man inte på långa vägar nöjd. Men man måste se till verkligheten. Det här blev vår bästa säsong på flera år, vad du eller jag än tycker om det. Tar vi detta ett par snäpp till så landar vi kanske en plats 5-8 till nästa säsong vilket skulle vara ytterliggate ett fall framåt och i rätt riktning för klubben.

Sv: Europa-Brynäs 4-2
Einnor: En spaning angående Örebros alla importer är ju att deras spelare lyckades tolka domarnivån bättre än Brynässpelarna över 3 matcher. Då antaget att domarna är objektitva och tar samma saker åt båda hållen.

Många spelare som är helt färska i SHL, även Cibulskis, verkar vara bättre på att inte dra på sig utvisningar än spelare som har spelat hundratals matcher i ligan. Det tycker jag är lite uppseendeväckande.

Huge: halvbillig? Det var ju en av världshistoriens solklaraste straffar, totalt hjärnsläpp.

Blå grottan: Och 1-0 till Polen på halvbillig straff.
En olycka kommer sällan ensam.
Eller?

Davey85: Tack! Årets klockrena var även han med Brynäs mössa på LHCs ismaskin.

Blå grottan: Jag tycker att den här säsongens tränarstab har gjort ett bra jobb utifrån förutsättningarna. Men att Brynäs mönstrar den här truppen är ett stort underbetyg till alla de sportcheferna (ja, de är ju ganska många) som har varit med och sytt ihop den, direktör Dackell inräknad.

Tigerhjärta: sluta, ”en otroligt fin säsong”? Det är stora ord. Kan inte hålla med.

Jan Grismöbel: De vill jag också.

Stefan R 63: Tycker bara det tyder på att intresset för att satsa på eget å unga inte existerar . Har alltid kännt stolthet över Brynäs ungdomssatsning. Det gav oss guld 2012 . Det är dessvärre förstört nu efter flera felbeslut genom åren. Så har gärna samma regler som Schweiz.

Vi gör en otroligt fin säsong, sjukt stolt över laget! Att vi dessutom utmanar lag6 i en åttondel är ännu ett plus! Nu ser vi fram emot en spännande silly!

Zzz: Jag blir inte heller upprörd över de. Men frågan är hur bra det är för Svensk hockey. Se bara på Schweiz som var en b-nation i hockey för inte så många år sedan, dom begränsade antalet utländska spelare i sitt seriesystem. Idag är Schweiz en toppnation i den internationella hockey och är alltid med och krigar om medaljer i varje VM och även i OS. Något att tänka på framöver. Sverige har gått åt de andra hållet, vi rosar inte direkt den marknaden när det kommer till stora internationella mästerskap.

Gjorde en Brynäs Awards efter förra säsongen, här kommer årets vinnare :

Årets coach : Mikko Manner. Denna säsong bytte vi inte coach. Men Mikko är en kandidat för SHL's viktigaste/bästa coach.
(Förra årets vinnare: Josef Boumedienne.)

Årets spelare: Veini Vehviläinen. Tycker att han varit vår Mvp ihop med Rödda. Men Veini drar ett liiite längre strå här.
(Förra årets vinnare: Samuel Ersson)

Årets back: Simon Bertilsson. Vår jämnaste och mest all round-kunniga back.
(Förra årets vinnare: Simon Bertilsson)

Årets forward: Anton Rödin. Vår bästa utespelare och målkung.
(Förra årets vinnare: Anton Rödin)

Årets moraliska support: Rögle-Charlie. Kommentar överflödig.
(Förra årets vinnare: Rögle Charlie)

Årets utveckling: Noel Gunler. Tagit steg framförallt i viktiga matcher i seriens slutskede. 13 kassar är bra.
(Förra årets vinnare: Markus Björk)

Årets stil: Gudlevskis hästsvans. Ser ut som en skön lirare.
(Förra årets vinnare: Nisse Ekmans vantar)

Årets rättspatos: Ingen vinnare utsedd.
(Förra årets vinnare: Peter Andersson för sin utskällning av Klockare)

Årets tackling: Simon Bertilsson. Har ingen speciell tackling i åtanke, men Simon är vår bästa tacklare.
(Förra årets vinnare: SImon Bertilsson)

NYTT PRIS - Årets färgklick: Dmytro Timashov. I hård kamp med Palve, men Dima har bjudit på sevärda aktioner och bra intervjuer.

lapad: Aftonbladet skriver att det nu är helt klart med Kinnvall. Expressen skrev tidigare att det bara var muntligt klart.

Tgl: Jo det stämmer . Blev bra när bulan blev varm i tröjan . Har stora förhoppningar på Manner .

Skrubben: Okej möjligt att jag misstolkat isf. Trodde de menade att man valt att utnyttja det extra optionsår han har men kan som sagt ha förstått fel.

Vettefan om jag vill ha kvar han ändå. Krävs att han går ner enormt med lön för att det ska kännas värt det. Går nog att hitta något betydligt mer prisvärt på marknaden.

Huge: Jag vill bara tacka tränarstaben och laget för en väl genomförd säsong med tanke på förutsättningarna.

Vi föll med flaggan i topp!

Jan Grismöbel: fattar inte grejen att man är upprörd över antal spelare från andra länder än Sverige?? Ska vi maximera antal utländska spelare är det du menar?

Falken: Aftonbladet skriver massor med skit. Tror inte dom vet mera än någon annan i dagsläget.

Einnor: Jag var svårt att bli upprörd över hur många utlänningar Örebro har helt ärligt talat.

Silfverkroken: Det är väl inte alls motsägelsefullt, snarare helt rimligt. Brynäs säger upp kontraktet, men samtidigt är det inte uteslutet att man kommer överens med Genoway om ett nytt kontrakt, men med betydligt lägre lön.

{8399}: Bra kämpat! Nästa säsong blir det säkert en högre placering i slutspelet för BIF, minst kvart och kanske semi.

Jan Grismöbel: Var det inte typ så här det såg ut när vi åkte ur slutspelet under Bulans första säsong? Året efter gick vi till final.

Brynäs ♥️♥️♥️

Stefan R 63: Nej, vi har 8 utlänska spelare i truppen och 2 ledare, Örebro har 14 utländska spelare i truppen. De är väl typ 30 % mera eller..

Hank81: Det som gör mig iritterad är PP spelet. domarnas insats men framförallt Örebro spelarnas äckliga beteende.
Även förlusten i första matchen tack vare domarna

OSKARSHAMN!!

Einnor: Dom la väl bara fem mille på Audette. Väl investerade pengar!?

« · 2320016 · »