1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739830 inlägg · 7967 ämnen
« · 2326159 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fetisov

Uppladdat:

500x0-55ba65b4-0675-4d67-9e4d-d6e6009c9b45.jpeg

Iko70: Ingen forza från mig.... Rbk måste höja sig helt enkelt

{8399}: Såklart en jättebragd att lyckas med! Skulle vara kul att se iko slå ut storfavoriten Rögle, men tror inte att det händer.

Vino: Kompis spela 500 kr på Ikoo resten av matcherna får du lite extra pengar. Forza Ikoo??

Vino: men noll rögleskott i andra perioden är fullständigt makalöst

Jugge: Rögle darrar nog redan, fan vilken bragd av Oskarshamn!!

Davey85: Tomas Sandström var otroligt bra på att reta motståndarna till vansinne och fullkomligt orädd. T ex störa målvakten så att motståndarna blev helt tokiga på honom - blev gruff och massa utvisningar. Därefter gör han förstås mål och glider förbi motståndarbåset och hånar dem…(på ett barnförbjudet sätt med klubban om ni förstår vad jag menar). Blev omedelbart stor idol på Gavlerinkens ståplats och sedemera beundrad av ingen mindre än Phil Esposito för sin kaxiga attityd. Plus att han producerade poäng i SHL, NHL och i Tre Kronor. (Boork tänkte ju för övrigt skicka ut honom på isen en gång för att spöa en ryss i ett VM…. ”skandal” 😂).

Jugge: Bör tilläggas att Bristedt, Tambellini, Brithén och Lesund inte spelade idag. Tror Rögle vinner 4-2 i matcher!

Apropå Emil Larsson. Han har varit dryg och grisig enda sedan barnsben.

Minns när jag åkte friåkning på Testebovallen och han var enormt provocerande och jobbig.

Äpplet faller inte långt ifrån trädet.
Tyvärr är Janne en riktig besserwisser privat.

{8399}: Det är ju en duktig skräll att IKO har 2-2 i matcher mot Rögle. Kan Rögle börja darra nu?

Jugge: Oskarshamn- Rögle 1-0, 15-0 i skott, va fan händer?

{8399}: Melker är ju en gammal hjälte!
Apropå Enterfeldt, tror det var Sunken som fick frågan vid något tillfälle vem i egna laget som var jobbigast att möta på träning. Han svarade Enterfeldt då med typ följande kommentar: ”Han är som en jävla stubbe, omöjlig att flytta på!”

{8399}: Även Widing i sin prime kunde ju reta gallfeber på folk och spela fysiskt.

Jugge: Minns du Melkersson? Sen var ju Sundlöv härlig i kassen med sitt temperament också.

{8399}: Tar damerna guld ska jag åtminstone ta en liten Lagavulin. Tyvärr måste man ju upp och jobba på fredagen.

Tigerhjärta: Absolut, en spelare alla motståndarlag hatar. Vad jag saknar Grana och Enterfeldt.

Jugge: kanske jag ska lägga en liten flaska rosévin, mousserande på kylning till eventuellt firande.

Jugge: Självklart är vi motståndare inget fan av Sylvegård, men filma gör han aldrig. Hade gärna sett honom i Brynäs, en spelartyp vi saknat sedan Granis!

{8399}: Fan Axle, du kör ju drinkar och hela systemet sortimentet mitt i serielunken en tisdag i november. Lite mer än ett par öl är väl damerna värda 😉

Davey85: Så kan det säkert vara, inte direkt sett Luleå mer än när de mött Brynäs + nu någon match i slutspelet. Men ”arbetarna” gör ju som chefen gör.

Var det någon som såg när Emil Sylvegård var i Cmore studion? Ingen spelare jag gillar direkt.. Men dom pratade lite filmningar och Emil sa att det där tar dom tag i internt. Då blir det ”samtal” att så där gör vi inte här. Har du inte rejält ont på riktigt så res dig upp och spela vidare. Och när jag tänker på det så har jag aldrig reagerat på att Malmö filmar när vi mött dom.

Jugge: Men Rönnberg har ju sin härkomst…

Nils Norin1912: Jag kan tänka mig att fira lite om det blir guld för damerna, några öl skulle det definitivt bli i alla fall.

Jugge: Inte bara Bulan. Tycker de varit flera spelare under säsongen som gnällt.

Davey85: Vill minnas att det var ett jävla gnäll på Bulan vid varje utvisning Brynäs fick när han var hos oss också 😉 Man glömmer fort. Tycker dock att tomten Rönnberg i Frölunda är snäppet värre. Han ser på riktigt ut som han tycker domarna är dumma i huvudet varje gång sillstryparna får en utvisning..

Davey85: Där har du verkligen en poäng! Otroligt enögda supportrar

Hur stort blir partyt vid händelse av guld imorgonkväll?

Tigerhjärta: Tycker dock Luleå är SHL's gnälligaste lag. Det är ta mig fan aldrig en korrekt utvisning enligt dom. Det är sååå jävla synd jämt om de stackars norrlänningarna.

Blir provocerad av att se Örebro. Som de slänger sig. Läckert mål av Andreasson för övrigt!

Wow! Vilket mål av Pontus Andreasson i Luleå!

Alfred : Lycka till Gunler!

Tigerhjärta: tänkte precis skriva samma sak, vilken äcklig spelare Emil Larsson är! Solkar ner sin pappas arv och namn. Åker runt och delar ut tjyvsmällar sen när någon petar på han så ligger han och grinar som en italiensk fotbollsspelare… Fy fan!

Hahaha Emil Larsson alltså, vilken filmande pajas

Jugge: Håller tummarna att dom är i dialog med Pettis! :D

nittontolv: För övrigt, The Gun spelar sin första match just nu

{7981}: Ja, det är ju så han jobbar.

Alltså, Lena måste vara singel. Hon är med varenda j...a dag numera

{7981}: Sista 5 matcherna har Kovacs 1p och är -2. Tror helt enkelt att tränaren är missnöjd med prestationen och markerar, inget konstigt.

Sv: Silly
{8399}: Nej sorry. Jag har ingen info mer än det som har florerat i media, som någon tidigare skrev om en lower body injury.

Kovacs och en till tilltänkt spets i Örebro petade.
Om inte Kovacs hade kontrakt nästa år med så skulle man ha gissat att han var klar för annan klubb!

KulaShaker: Hoppas verkligen han håller !

Skrubben: Förra året vid den här tiden var en sann mardröm. Manner har gjort underverk, men han har vridit ut max ur den här truppen och är värd ett bättre spelarmaterial.

Tänk vad Manner skulle kunna göra med exempelvis Pettisbifs senaste uppställning, och den är ju inte helt orealistisk.

Fimpar vi Nicky, Molin, Sallinen, Pettersson, Berglund och Genoway så frigör det en rejäl slant för nyförvärv.

För exakt ett år sedan, 6 april 2021, inledde vi kvalspelet mot HV. Grymt skönt att vi nu ett år senare kan känna lite optimism igen. Egentligen helt otroligt att Manner tog oss till slutspel med en sämre trupp än föregående säsong.

HitTheLights: läser att de tack var detta kan höja budgeten lite grann för damlaget

Peja: Jag skulle tro att en fullsatt arena betalar större delen av damlagets spelarbudget för 21/22.
Grymt kul med så stort intresse.

Davey85: Jag har inte heller sett mycket av Johannesson och han har ju inte stått ut i matcherna mot Brynäs heller så man lagt märke till honom. Men den där var intressant. Om han nu är klar och vi har Lindstein på kontrakt också så tycker jag att man bara borde förlänga med antingen Björk eller Hedberg. Annars blir det lite väl många "unga och lovande" för att kännas tryggt. Jag lutar åt Björk, tycker han är mer allround än Hedberg.

Var lite nyfiken på Johannesson, då jag inte sett särskilt mycket av honom. Tycker denna video som typ är en samlad draftbedömning av honom från 2020, var intressant.

{8399}: Det enda jag hittat är "significant lower body", den höll honom borta i fyra månader så ganska allvarlig tydligen.

Så han har betat av axel, fot och underkropp. Vad blir det härnäst...

Rico01: Kinnvall kommer att bli otroligt kul att se då vi knappt sett ett direktskott på flera år och vi var sämst i PP i SHL i vinter. Hoppas att han kan komma upp i nivå igen efter alla motgångar. Vet du förresten vad det är för skadeproblem han haft?

Peja: Skulle ha scrollat i EP, ryktet säger mycket riktigt att Lööke ska till Finland, nu skäms jag …lite 🥴😉

« · 2326159 · »