1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739805 inlägg · 7967 ämnen
« · 2326453 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Lugna dig

0-2 nu. De ser väldigt tagna ut av stundens allvar tyvärr.

Damerna skämmer ut sig......

Skit

{8399}: Funderat på Puustinen tidigare också. Lär ju ha sänkt sitt marknadsvärde efter denna säsong. Svårt att veta hans nivå. Tror inte han håller för att vara en spetsspelare i SHL, men vad vet jag

OBS OBS OBS

Jag har 2 sittplatsbiljetter till DAMFINALEN som SKÄNKES! Kontakta mig omgående!

Berge: Juuso Puustinen lär väl hänga löst i Örebro också, skulle kunna bli kanon i Brynäs.
Var är Pettis när man behöver en uppställning?

Tigerhjärta: "Städa av" är ett övermodigt uttryck i sammanhanget däremot är det rimligt att anse att det vore en skräll modell större om IKO slog ut Rögle

Charliejfz: Självklart inte alla. Du är en ödmjuk supporter! Men har sett flertalet liknande inlägg nämligen.

Tigerhjärta: Inte alla fans har hybris ... men förväntan och tidigare prestation medför ju att tröskeln höjs.

Berge: Julius Nättinen skulle jag gärna se i Brynäs, kanske Manner kan locka honom?

{8399}: jag provade det i tisdags, blev småstökigt. Kändes inte som man riktigt hängde med i någon match.

Jag skulle gärna se Kovacs i Brynäs nästa år.

Skulle kunna bli ett väldigt fint komplement till Rödin och Scott. Eller Palve och Timashov.

Huge: kul, det blir till att köra tre skärmar ikväll då.

Horace76c:
Och nu var biljetterna borta....

Huge: även GD/AB (prenumeranter) kör det live om man inte har Expressen premium.

Än är vi inte borta från slutspelet på den manliga sidan heller....

Lesky:
Sanning med modifikation.....
Han som ville ha dom backade...
Är någon sugen finns dom kvar.....för stunden..

Horace76c har tagit biljetterna till finalen, så de är borta nu - så alla vet :-)

Brynäsgubbe: På plussidan så har Stalder kommit tillbaka från sin avstängning. Hon missade väl båda hemmamatcherna på grund av den?

Glöm inte att skänka j18 en tanke också ikväll Semifinal mot HV 1900 sända på GD/AB och sportexpressen
Ikväll Damerna på TVn och j18 på laptopen

Brynäsgubbe: gäller för Glaas ser och har känslas för vilka som klarar av trycket. Nu har de fått känna på det i två matcher med mycket publik.

Horace76c: Sjukt kul att de får mycket publik, men jag är rädd att nervositeten kryper in som jag antar var fallet i senaste hemmamatchen. Vilken extrem kontrast det måste vara från att snitta några hundra till fullsatt. Pressen måste vara enorm.

lapad: Japp, samma gäller för Modo. De hade vunnit ett till SM guld annars, minst. Det är sen gammalt.

Källa: JFK

mk: Eller så blir OIK ett storlag ;)

mk: Jag säger, om domarna inte hatade oss som dom gör så hade vi spelat i kvarten

VILL NÅGON SE DAMFINALEN?

Jag 2 biljetter bredvid varandra i SKY 2 (Sky bar) - Skänkes alternativt mot valfri swish till Fansens Värvning Brynäs Damlag 123 258 72 28

Först till kvarn!
Uppladdat:

500x0-skybar.jpg

mk: vissa positioner i en förening är grymt viktiga.
HC och SC.
Hur gick det när Tjomme bytte från DIF till LIF och (DIF började dala och LIF började lyfta) sedan lämnade Robert Ohlson och då gick det ännu mer söder ut.
Se Abbot bröderna vad de gjort för Rögle (gillar inte HC Abbot hur han agerar när saker går emot)

lapad: "Nästan"?

Hade vart sån sjuk käftsmäll mot hela hockeyetablisemanget.

Kolla på vilka spelare man värvade inför säsong.

Vissa säger mycket om våra spelare kontra andras lag.
Hur många hade gått in i 1:a 2:a kedjan i andra lag?

Där ser man vad tränarna betyder.
Filander kommer att träna nått storlag inom 2 år..

Tigerhjärta: Hade nästan varit kul om OIK tar det

Lesky:
Är faktiskt genuint förvånad över att det inte snackas upp mer om fullsatta avgörande SM-finalen i kväll.
Orkar inte scrolla tillbaka till 2017, men vill minnas att det var liiite annan laddning då innan match 7.
Är som många andra (säkert dom flesta härinne) helt ny med damhockeyn (första 2 matcherna jag såg var final 2 och 3), men det till trots är det trots allt Brynäs hockey vi pratar om.

Är faktiskt sjukt taggad inför matchen i kväll (fast ska väl ärligt erkänna att det inte går att jämföra med -99, -12 och -17).

Hoppas brudarna klarar av pressen av en fullsatt läktare och inramningen bättre än vad grabbarna brukar göra. :)

Jugge: verkar var en riktig strulputte. Känsla man får är inte att han bidrar med positiv energi när det går tungt.
Struliga spelare skall Brynäs passa sig för en lång tid framöver.

{7981}: Skulle inte förvåna mig när det gäller Kovacs, ingen spelare jag skulle vilja se i Brynäs även om han oftast är duktig.

Jugge: har börjat kommit rykten vissa petningar igår ej var sportsligt relaterat.

Tigerhjärta: ”Högmod går före fall”
Gammalt hockeyordspråk

Röglefansen verkar minst sagt fått hybris! Spelade sin första final förra året, och nu är kvarten något de bara städar av😂
Uppladdat:

500x0-0e2e84c7-96fb-4706-8399-e508194fca2f.jpeg

#33: Abbott framstår som seriöst otrevlig efter förlusten! Stor skillnad mot Manners ”sorg” vid förlust. Men Manner har ju fått träna en del på att intervjuas efter förluster.

REKORD! ✅ Ett publikrekord som RYKER ALL VÄRLDENS VÄG i final 5 på torsdag." - SVT Sport.

Jo, jag tackar jag 😎 Så ni tror att vi kört på hittills? Vet ni vad, det har bara varit uppvärmning, nu skjuter vi verkligen fart, säljer ut de sista ståplatsbiljetter & strö-biljetter som släpps under dagen, varenda skrymsle 👍 Skicka in neutralt klädda Brynäsare på bortastå 🤓 Vi sjunger vi ut oss själva, damerna och Gavlerinken ut i rymden med öronbedövande sång för att inte komma tillbaka förrän guldet är säkrat och Luleå tigger om att få komma hem till Norrland igen 👊😎👏

Spänn fast säkerhetsbältet och gasa på ALLT NI HAR!

TILLSAMMANS går vi mot en EPISK DAG vi aldrig ska glömma! Brynäs, hockeygodis & karneval! Ny lyfter vi 🇧🇪 👏 😁

KÖP SLUT HEMMASTÅ - SLÅ LULEÅ!

#BRYNÄSMAGI #BELIEVE #BEATLULEÅ

JawKee: Kollade matchen OIK-Rögle igår, Abbot är inte i balans. Det kan gå rätt fort från harmoni till stress och haveri. Gnäll på domarn, arga intervjuer mm. Jag tror Rögle tar det till slut men det är inte omöjligt med en skräll redan i kvarten trots allt.

Iko70: Hoppas att ni slår ut gröngölingarna!!

nittontolv: Ta mig fan ett av det finaste Brynäsminnet jag har det där, när Widing retar gallfeber på Lee Goren uppe i skellefteå och sedan grinbert.

Ticko : Det kan det ha varit, dom påminde ju om varandra både i kroppsstorlek och spelstil.

Jugge: var inte det granström de sa så om

Håller det inte osannolikt att IKO kan gå vidare. Lite synd att de två lagen jag "hejar" mest på i slutspelet möts här, RBK och IKO.

Sålänge inte Växjö vinner är väl allt ok.

Charliejfz: Ibland man vinner ibland förlorar men det är roligt med hockey.

Jugge: Så spelar lag som är underskattad hela tiden. Allt är möjligt.

Jugge: Ja, en fantastisk serie 😄

nittontolv: Underbara minnen, Robertssons tårar… 🙂

Vino: Nej, det tror inte jag heller. Rögle knyter nog ihop den här säcken relativt snabbt. Men IKO har nog stretat emot hårdare än alla har trott.

« · 2326453 · »