1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739966 inlägg · 7967 ämnen
« · 2336661 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{8399}:

Jag vill citera en god vän på en fest för ett tag sedan, " jag är inte rasist jag hatar alla " ;)

Släpp och gå vidare. jag blev också avstängd förut för enligt mig larviga saker

Trevlig kväll

Den som kallar mig för rasist är en idiot, bara så att ni vet.

Peja: Huvudet på spiken!

375k för Rattie är hiskeligt, men tack vare deras juniorverksamhet så jämnar det ut sig.
Ogillar LHC kanske mest av samtliga lag och ser dem gärna ryka ur SHL helst igår. Men deras juniorverksamhet ska man inte ta ifrån dem, riktigt imponerande

Precis lyssnat på podden och det var väl ingenting nytt som sades som man inte redan visste. Det jag noterar är att Alcén numera säger ”vi är intresserade av alla spelare som kan tillföra något”. För ett halvår sedan var han väldigt tydlig med att spelaren måste ha en tydlig önskan att vilja komma och spela för Brynäs. I princip en 180 graders sväng som han har gjort i sättet han argumenterar. Men förmodligen något som var tvunget att göras i den realitet vi lever i. Är man ett notoriskt bottenlag kommer inte toppspelarna stå på kö för att spela i Brynäs. Det tidigare förhållningssättet var helt enkelt ohållbart om vi ska spela i SHL.

Auchinleck: LHC har lyxen att ha en bra juniorverksamhet. 3 rookiekontrakt a la 30k + Ratties på 375k blir 465 i månaden utslaget på 4 spelare. Ett snitt på 116,25k vilket är mindre än SHL:s medellön som låg på 121k häromåret.

Om Broc Little blir kvar och får vara skadefri har de en fin förstalina med honom, Ljungh och Rattie.

Auchinleck: Tyvärr sammsamma återhållssamhet som de måste ha typ. Tråkigt men sant.. Det är ju dock sant att säsongen inte är över får många lag och att det är tidigt ännu. Men man är ju hungrig på nyheter.

Peja:
En som lyssnat på Hockeypuls kommenterade så här:

"Floskelfyllt näst intill outhärdligt och olyssningsbart."

Man blir sugen...

xxx BIF xxx:
Man kommer ju ihåg ett minus på 23 miljoner, det gör man...

JawKee: Jag utgår från att det är massa klyschor. Man ska bli sååå mycket bättre på allt men kan aldrig säga hur det ska gå till.

JawKee: Nä det fattar man ju innan egentligen.
Dom håller väl korten tätt in på kroppen som alla gör.

Jag lyssnade på Tjomme, han sa heller inget vettigt, så det är mest för att man måste intervjuas.
Sen är väl åtminstone inte JA van att prata i denna position som han är i. En annan sak än att sitta som spelare.

Brynäs4life: Gunler med 1+1 inatt

JawKee: nej det va då ingen rolig intervju

Ha inte allt för höga förhoppningar på Hockeypuls podden med Alcén och Grahm.

Tigerhjärta:
Fast priset är en sak, lagbygget en annan.

Det blir konstigt om man säger till en SC - nu måste du komplettera det lag du har med nya spelare som kan lyfta oss uppåt i tabellen men samtidigt inte ge SC medlem att värva de som SC anser sig behöva.

Tittar man på Linköping utifrån var de kom i tabellen i fjol och vad de har på papperet nu, att man ska ge junisarna på kontrakt istid osv - så har de inte många platser att kvar att fylla.
Då gäller det att man inte chansvärvar till viktiga positioner utan hittar rätt direkt. Det går inte att värva en Zetterberg eller Olesen (eller båda) om man behöver en spelare som kan gå in och göra skillnad och lyfta laget från en nivå de varit på en tid till en ny. Kan vara så att TR inte blir lika bra som i Timrå men bidra kommer han att göra. Det är värre då spelare antas kunna bli något de inte varit och det visar sig försent att de inte kan bidra alls.
Som jag skrivit förr kostar det betydligt mer om man hamnar i ett läge då man måste panikagera för att inte hamna i botten 2 och behöva kicka tränare, köpa ut spelare och värva dyra nya från en död marknad.
Malmö lyckades att värva sig upp från botten under pågående serie för 2 är sedan.
HV försökte men det gick inge bra det året. Djurgården försökte i år och det sket sig.
Se på Färjestad - tom med riktigt bra spets från start kan det gå riktigt trögt - hade de inte haft laget på plats från start utan legat i botten och i januari plockat in spelare så de fick ihop laget de i dag så kan det ha varit Färjestad och inte DIF som lämnat.

Så bygga laget rätt från start är ett beslut man måste ta.
Det blir ganska uddlöst att ta beslutet: värva rätt från start så vi slipper slåss i botten 4 - men du får inte pengarna att värva de du behöver.

Det var dyrt som fan, och dåligt för sporten att lönerna sticker, men ni som kritiserar Linköping för denna värvning - titta då bakåt i Brynäs och inse att det kostar extremt mycket att chansvärva när det slår fel. Då har man ett bottenlag till de högsta kostnaderna! Fråga DIF.,
Köper man etablerade spelare som slår fel så kunde man iaf ha ett mittenlag till dyraste pengen istället för ett bottenlag som riskerar att åka ur!

Linköping har nu gjort vad de behövde göra för att fylla EN nyckelposition och jag kommer fan att nästan hylla deras styrelse och KC om det visar sig att de har förstått detta och låtit SCen värva vad som behövs från start!

Tgl: ”Ty Rattie till LHC. Brynäs IF avvaktar🥱Smart🤭”

Haha Rattie för 375k, jo tack tjena.
Tycker du Brynäs bör betala dom summorna för honom är jag ruggigt glad att inte du är sportchef. Fruktansvärt överprisad!

Tgl: Till LHC går ju bara en spelare för pengarna. Totalt intetsägande förening helt utan historia och tradition. En färglös loserförening helt enkelt. Om det stämmer att Pajen betalar Rattie 375K/mån så är jag glad att Alcen hoppade av det tåget. Om han nu överhuvudtaget var ute efter Rattie.

Tgl:Rattie till Cluben… Skulle det kunna innebära att Timrå tar någon spelare Brynäs IF velat ha istället för Rattie?

Jaa? Hur tänker Du nu???

Silfverkroken: Bara så smart att vänta! Kanske vi kan få Tom igen….

Tigerhjärta: Ty Rattie till LHC. Brynäs IF avvaktar🥱Smart🤭

Silfverkroken: Du ser, då kan vi nog avfärda det så länge.

Lemp: Jag är lika galen som dig så kollade in det där närmare. Johansson var utlånad till Almtuna större delen av säsongen 16/17 samtidigt som Sandin var där. Timashov har spelat i junioråren i Modo samtidigt som Sandin. Är nog inte mer än så.

Silfverkroken: jaja , vi får vänta och se vad som kommer in.
Fåglar eller fiskar.

Lunkz: Alltså vi är i mitten av april. Nästa säsong börjar om ca. fem månader. Herregud...

Lemp: om Sandin kommer så hoppas jag för Brynäs bästa att han går in som gunlers ersättare.
Bättre än så är han inte.
Ska vi ha spets så in med lirare som tex Jensen i jokerit

Luddf: hualigen för nästa säsong.
Halva laget kontraktslösa men zero in på kontot.
Medans alla andra lag är jävligt snabba på att fylla på med spets.

Har en spaning som kanske kan vara någonting, alternativt absolut ingenting. Men noterar att Dima, Kinnvall och Jonas Johansson alla följer Linus Sandin. Vet inte när i tid de började följa varandra dock. Kinnvall har spelat tillsammans med honom i HV71 men dom andra har ingen given koppling. Hans agent gjorde även ett ”✅” på twitter för tolv timmar sen. Detta kan givetvis inte betyda ett skit, men söker halmstrån så.. 😅

Sitter strandad hos veterinären, därav min ursäkt att hålla på med såna här galenskaper på en fredag kväll 😬

JawKee: klar för Oskarshamn enligt Höken

Kan det här vara något? Ryktas till Sverige.

Lunkz: Verkar som att han nobbade buden från 13 andra lag i SHL också isåfall. Brynäs behöver inte vara det enda laget med varumärket i botten… 😉

Davey85: ”375 är en jävla massa pengar.”

Ja för mycket - det är dåligt på alla sätt för sporten!

Om det är sant så blir det ju en del av måttstocken som andra spelare mäter sig mot:
-”Får han 375 så borde jag vara värd 250” osv
Det var ju inte så många decennium sen shl-spelarna behövde ett jobb utöver hockeyn för att gå runt.

Lunkz: har jag inte sagt. Menar att Brynäs kanske också tycker att det är i mastigaste laget .

Niikeliito:
Låter trevligt.

Auchinleck: Dom är desperat i Linköping. Nästa år får Rattie känna på uttåget. Han gör inte ens 40p nästa säsong. Han kommer åka runt och casha in bara.

Niikeliito:
I LHC verkar det så. Pajen har full koll? 😁

Davey85: som jämförelse så hade han mellan 160-200k i Timrå. Nu hux flux upp i samma nivå som Lasch! Ej värd dom pengarna.

Nisse på Mon or: Ja är det de pengarna det handlar om är jag glad att Brynäs inte ville satsa honom och jag förstår om ni Timråsupportrar känner samma sak. Borde verkligen gå hitta spets för mindre, framförallt med tanke på KHL-situationen.

Nisse på Mon or: så du menar LHC är penningstarkare än Brynäs.
Tror jag inte.

Nisse på Mon or: 375 är en jävla massa pengar.

Lunkz: enligt uppgift betalar LHC 375' i månaden till Rattie. Timrå kan nog hitta 2 hyfsade för de pengarna. Lite mycket för Brynäs också?

Svensson_62: om inte Brynäs var intresserad av Rattie så är det konstigt.
Vi får väl se vad JA skramlar fram som är bättre än Rattie????

Lunkz: Har JA jagat honom? Ratade han ett liknande kontraktsförslag från Brynäs?
Har jag missat något här?

Silfverkroken: käftsmäll för Brynäs också.
Att Rattie går till LHC säger ju bara att Brynäs varumärke är nere i botten.....

Silfverkroken: Kul ifall Timrå går miste om Rattie. Mindre kul att han är klar för en avskyvärd klubb som Lhc.

Rattie klar för LHC enligt Höken. Jäkla käftsmäll för Timrå.

Lesky: Håller helt med dig. Det är skamligt. Såg hans kommentarer och skickade en respons på det också. Står fast vid det jag skrivit, man skäms ju för fan.
Uppladdat:

500x0-screenshot20220422-204706facebook.jpg

Lesky: Skämmigt för föreningen och varumärket Brynäs när såna "fans" spottar ur sig såna barnsligheter. Här kan verkligen Huge's liknelser med griniga 5åringar appliceras.

Riktigt tråkigt att se.

ANGÅENDE SARA CAJANOVA: Många Brynäsare har tyvärr nått botten idag med sitt gnäll över att damlaget värvat tillbaka en av europas mest lovande backar som under ett helt år då hon färdigställde sina studier off the record sagt att hon vill tillbaka till Brynäs för att hon får bäst förutsättningar att utvecklas där!

Vad är det dessa gnällspikar vill uppnå genom att offentligt nedvärdera/smutskasta damlaget på Brynäs egen facebook sida? Vad fasiken tror vi Cajanova själv känner om hon glad glad i hågen surfar in för att se reaktionerna och möts av kommentarer som frågar om inte damlaget kan flyttas någon annanstans, eller varför Brynäs inte bara fokuserar på det enda "riktiga laget" i föreningen. Jag hade i vart fall blivit besviken och ledsen och kanske inte känt mig lika sugen på att komma till Gävle och dra på mig Brynäströjan igen!

Damlaget har nyss inbringat miljonbelopp till föreningen, folk har gått man ur huse för att se matcherna, vi har lika många nya flickspelare som pojkspelare och nästa år vårt första juniorlag på damsidan. Fansens Värvning Brynäs damlag har växt från 350 medlemmar till 900. Det går framåt på alla håll och är glada miner!

Och vad händer? Diverse herrar träder in och kastar skit med vilket syfte? Att skämma ut Brynäs offentligt för allas beskådan? Att försöka tvinga Brynäs att bannlysa damlaget från sociala medier? (något som vore totalt omöjligt)

Och varför? För att de själva inte kan skilja på en siluett med en damspelare med fläta från en herrspelare? För att de själv har så dålig koll på föreningen de säger sig stötta att det inte kan lista ut från ledtråden att det inte är en herrspelare? Det tog mig 30 sekunder att veta vem som värvats tillbaka till klubben!

Varför ska dessa herrar förstöra glädjen för de som stöttar damlaget och faktiskt är glada över att Cajanova kommer åter? Varför ska dessa herrsupportar gång på gång få göra sin trångsynthet hörd på Brynäs officiella kanaler och svärta ned föreningen?

Om det nu är så att dessa herrar endast är herrsupportar och helst vill att damlaget ska läggas ned, kan man inte åtminstone respektera sina Brynäs-vänner som hejar på Brynäs alla lag och hålla snattran? Det gynnar dessutom inte Brynäs eller herrlaget att smutskasta damlaget!

Nedan följer ett typexempel från en herre som under hela säsongen hånat damlaget vid varje tillfälle! Det är en skam att Brynäs inte blockat honom hellre ett fan mindre, än en skitstövel i laget!

Det här handlar inte om att tvinga folk att titta på damhockey, utan endast om att respektera föreningen Brynäs IF och andra supportar!

Tills Brynäs IF ändrar stadgar och säger att föreningen endast består av herrhockey, så föreslår jag att alla herrar som bara vill läsa om herrhockey antingen skrollar förbi poster om föreningens andra lag, eller helt enkelt skapar en grupp som heter "BRYNÄS IF - HERR ENDAST!"

Ska det vara så svårt att inte vara ohövlig?
Uppladdat:

500x0-mattias-berg.jpg

Haha..härlig självterapi Modoboken efter att ha blivit mosade av Löven igår.

"Sedan går det inte att komma ifrån att det är mycket roligare att slåss i toppen än att vara ett rent bottenlag som Timrå och Brynäs."

Härlig losermentalitet.

Peja: Det var Danielsson!

Silfverkroken: Dags för Johan att medverka alltså. Har en känsla att det inte kommer avslöjas någon silly. Däremot kanske det blir lite mer intressanta följdfrågor som ger lite svar. Den lokala median försöker inte ens ställa följdfrågor.

« · 2336661 · »