1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740546 inlägg · 7967 ämnen
« · 2345645 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
#33:

Det syns iaf att Markko Antila är med, stor som fan haha

Silfverkroken: Tack, ni e fö goa 😊

#33: #3 Friman, #24 Björninen, #80 Mäenalanen (om han nu ses som klar)

#33: Nedan

#3 Friman
#24 Björninen
#80 Mäenalanen

#10 Nörstebö
#38 Hietanen

Peja: Kollar på matchen Finland - Norge, någon som vet tröjnummer på våra nya hjältar?

Peja: Tycker Friman ser riktigt vass ut! Kan vi få se detta i höst:
Friman - Kinnvall
Sklenicka - Hedberg
Bertil - Johannesson
Sjuk backsida på papperet!

Peja: Rönnild och Nörstebö är ju två norska spelare med historik i klubben också.

Pettisbif: följer Finland nu och våra pojkar :-) och satan vad jag ser fram emot 22/23 säsongen nu när det ser bättre o bättre ut för varje dag. KEEP IT UP Pettisbif

Pettisbif: har du hört nått om honken ännu? Eller Janne Larsson? Trevlig helg på dig😃

Peja: absolut, Rattie och Hultström tillför offensiv spets. Men att sen lyfta fram Hävlid och Bystedt blir ju som att vi skulle lyfta fram Lindstein, Hedberg och Johannesson som tungan på vägen. Jag tror också Little är viktig för LHC, men precis som flera av våra äldre spelare blir lite sämre varje säsong. Han är och har alltid varit oerhört skadebenägen dessutom.

Pettisbif: Ett tips är att kolla på Finlands VM-match mot Norge som började 19:20. Kul att spana in Brynäs tre finländska VM-spelare och dessutom spelar numera 36-årige Juuso Hietanen fortfarande i landslaget.

Pettisbif: Skulle allt detta hända så skulle jag påstå att Alcen mfl gjort en extremt bra första säsong som sportchef, nästan som att vinna poängligan som Rookie :)

Pettisbif: Jag gillar dig Pettisbif 😊, king of the silly season👍.
Brynäs 22/23, topp 8? Topp 6???

Kan meddela detta:
•Bergman kommer ev bryta sitt kontrakt.
Björk fortfarande med i leken beroende på om han får NHL kontrakt och om man lyckas bryta med Julius.

•Molin blir inte kvar. Sallinen och Pettersson ytterst tveksamt till förlängningar.

•Veini och Limpan klara som målvaktspar nästa säsong.

•Saku Mäenalanen klar på 2 år.

•Wännström ev nästa värvning som blir klar.

•Gunler kan ev lånas ut till oss nästa säsong.

•Dima blir förmodligen inte kvar.

•Utöver Saku och Wännström så kommer det komma in minst 2 till forwards. Kanske 3.

Trevlig helg till alla utom Axle.

{8399}:

Vad innebär det att det stod att ”ingenting kommer hända innan 15:e maj”?

Innebär det att vi kan räkna med Timashov nästa säsong eller innebär det att vi kan räkna med att han kommer lämna oss efter 15:e maj? Får han göra det?

Pettisbif: Axle San: Är som ett jäkla dagis här. Väx upp och bete er som vuxna människor. Det ingen av er fattar när ni kläcker ur er saker till varandra är att vi övriga måste läsa skiten. Nu får ni fan ge er.

Jugge: Det som är spännande i Linköping är ju att Rattie och Hultström tillför offensiv spets och att de har många talanger som med skyhög potential. Spelare som Hävelid och Bystedt skulle kunna blomma ut rejält, men de har många unga spelare som bara kommer att bli bättre.

Sen tror jag det är viktigt att Broc Little förlänger. Han är visserligen äldre och inte lika bra som tidigare, men det känns som att LHC alltid är ett bättre lag när han är på isen.

Lemp: Stämmer, ingenting kommer hända före 15 maj stod det.

xxx BIF xxx: Är inte medlem hos Hockeysverige.se men innan artikeln blev låst så har jag för mig att klausulen gällande fram till den 15:e maj? Kan ha helt fel dock..

Skrubben: finns det något datum som kan passeras då Dima inte längre kan lämna?

Tittar man på Timashovs twitterkonto, vad han likeat och tweetat senaste dagarna, så verkar det i alla fall inte vara uteslutet att han blir kvar hos oss.

eltifoso: När du skriver att HV blir bättre än DIF, menar du då DIF föregående säsong? Annars spelar dom ju i olika serier kommande så det blir ju svårt att jämföra.. HV måste ju bygga i stort sätt ett helt nytt lag, inte många där som tar en SHL tröja utom i en 4:e kedja/ 7-8:e back. Visst, Timrå har värvat i offensiven, men tappat Rattie. Målvakt/backsidan skrämmer inga direkt och långt från Brynäs nivå om vi nu får in Lindbäck och behåller VV som det ryktas om. Vad har Linköping värvat som sticker ut? Hultström? Han har jag alltid tyckt varit överskattad, direkt svag i defensiven. Kom på Rattie i LHC också, det är en bra värvning som lär ha kostat.

Rumpelstiltskin: hyvä Suomi

Lunkan: Haha! Touché! 😅

Pettisbif: hört något om Molin Sallinen Pettersson? Tidigare under säsongen sas det att han var klar för MoDo.

Pettisbif: Man kan väl inte hata någon som skriver om tilltänkta spelare....men man kan tycka illa om dom spyr galla på folk bara för att dom inte tycka likadant som alla andra

Pettisbif: "Ha lite tålamod ffs!!!!!"

Vad har du för tips? Hur håller du dig så lugn och sansad?

För min del kan jag säga så här: Jag är mer förnöjd med Niklas Friman än Kinnvall. Om nu den senare också kommer.

Silfverkroken: Snabbt OCH bra är en fördel.

JanT: ert lag ser betydligt bättre ut inför kommande säsong👍
Men det som avgör placering i tabellen är ju hur de andra lagen blir.

Tror ju t ex att HV blir bättre än DIF, Timrå rejält starkare än i fjol, Linköping också garanterat starkare

{8399}: Dax att bygga en massa bastuloger i arenan ser jag.. :-)

Anders Berg: när kommer beskedet att Björk inte får förlängt tro

Första hockey-vmet på år och dar, som man ser fram emot och det är inte pga tre kronor.

JanT: Jodå, några har jag nog fått till.

JanT: Vissa verkar ju tycka att det är viktigare att det går fort snarare än att det faktiskt blir bra.

nyb:

Riktigt bra Silly av er hittills på papperet, hoppas det funkar på isen också. Ser riktigt lovande ut

{8399}: Ännu en OS-mästare klar - kanonjobb av våra sportchefer! Det blir närmast parodiskt när vissa skribenter uttrycker tvivel över lagets slagkraft i takt med att landslagsspelarna ramlar in.

Petis; lyssna inte på Anders Berg - han har inte lyckats posta ett enda positivt inlägg på över 20 år….

Peja: Kan dock vara så att han är trött på att flytta runt och därmed vill fullfölja sitt kontrakt med Brynäs. Men tycker som sagt att det ligger i hans och Brynäs intresse att bryta kontraktet.

Friman 😀😀

Lemp: Bergman bröt väl 3 kontrakt på 2 år innan han gick till Brynäs, så han verkar inte vara främmande inför det. Rent krasst kommer Brynäs ha 4 toppbackar och Bergman, Hedberg, Johanesson och Lindstein slåss om de sista backplatserna. Och då ska man komma ihåg att Manner tror på Hedberg, Johanesson precis är invärvad eftersom man ser potential i honom och Lindstein är en supertalang.

Peja: Förmodligen inte aktuell, men om en sån här grabb har SHL-klausul, så vore han väldigt intressant för Brynäs.
Länkar:
Markus Nurmi - Elite Prospects

Jag håller med, intressant spelare! Bra size och bra ålder och han verkar ju dessutom veta var målet är.

{5246}: Håller med dig här. Gillar 90% av pettis inlägg, men "jag vet bäst" attityden och "tyck synd om mig" inläggen kan jag vara utan. Men med det sagt så läser jag hellre pettis inlägg än andra dysterkvistars sågningar av allt som Brynäs gör...

Pettisbif: alltid lika intressant när det är Silly och du skriver om värvningar.
och det stämmer så gott som alltid.
för mej är du N.O 1 här när det gäller silly.

Davey85: blir mer intressant att följa Finland i VM nu än Tre Kronor...

xxx BIF xxx: Rent lönemässigt så skiljer det nog inte särskilt mycket pengar mellan en sjundeback i SHL och för en ledande back i HA. Skulle nog även argumentera för att Bergman får större uppmärksamhet av utländska ligor genom att stänka in massa poäng i HA än att harva utan speltid i SHL. Exempelvis tar många ledande spelare i HA mellanstopp i Liiga. Men gissar att han blir kvar ändå och kämpar på.

Pettisbif: enig, det ser man om inte annat på vad domare får utstå på sociala medier nu förtiden

Känns oförskämt lovande med sillyn såhär långt. Verkar bli en både mer fysisk och spelskicklig backsida.

Bra jobb Alcén/Manner!

Pettisbif: När du reagerar som du gör när någon kritiserar dig får folk att reagera vidare.. Bästa du kan göra är låta saker rinna av dig och fortsätta leverera här. Jag kan ha svårt ibland för din "jag vet bäst" attityd. Men du har bra koll, inget snack om saken och du har garanterat en bra källa, det har du visat innan. Så jag tycker du ska fortsätta med det du gör, men kanske sluta hetsa så mycket :)
Trevlig helg på dig Pettis.

Pettisbif: Du gör ett kanonjobb och håller sillyseason intressant.

Anders Berg: Kinnvall är klar på långtidskontrakt, presenteras när Stocktons säsong är slut.

Bertilsson-Kinnvall
Sklenicka-Johannesson
Friman-Hedberg
Lindstein-Bergman

Med all sannolikhet blir detta vår backuppsättning, jag är väldigt imponerad av Alcéns (och kanske främst Manners) silly.

« · 2345645 · »