1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740924 inlägg · 7967 ämnen
« · 2348983 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Meningsuppbyggnad , förlåt om du inte förstod mig trodde inte min svenska var så dålig , då förklarar jag igen vi diskuterade hockey och Brynäs , och om du nödvändigtvis vill veta så spenderar jag min tid på att jobba och att betala skatt .

Nu äre fredag 🤟
Uppladdat:

500x0-20130728173520.jpg

{8399}: Skål på det!

Tgl: Björninen in, Gunler ut

Bäska droppar: Kan bli i HA i alla fall.

{8399}: Vilken stjärna!

Luddf: Målvakterna ser riktigt bra ut! Backarna känns bättre än förra säsongen! På forwardssidan har Björninen tillkommit i övrigt Noll!

Jag kan väl tycka att förstärkningarna offensivt ligger lite under genomsnittet i SHL. Behövs mer, betydligt mer

Tigerhjärta: Absolut, det är helt okej att tycka olika :D

Håller verkligen tummarna för att det blir så, vore så jääävla grymt!

Tigerhjärta: Nättinen till HV71, högerfattad och hyfsad målskytt. Högg vi också där?

JawKee: Då får vi helt enkelt tycka olika!
Bara för att spä på hela skiten ÄNNU mer så skall jag förutspå hur detta kommer arta sig!

Ett framtida inlägg kommer lyda "Vad har Lara Stalder & Johan Larsson gemensamt? De båda spelar i Brynäs IF nästa säsong", där har ni det ;)

Ta det med en nypa salt och bli inte allt för argsinta nu, ni som inte håller med :)

KB: Gör Sallinen en sämre match så kan man i alla fall vara säker på att det inte är inställningen som det är fel på.

Tigerhjärta: Håller inte med, däremot kan jag hålla med om att om nu inte Larsson är på G att bli klar, så är det klumpigt att börja med ett klipp med just Larsson. Så absolut, men jag håller ändå fast vid att det alltid är vi individer som ansvarar för vår reaktion, dvs, vår tolkning.

KB: Hjälpgumma, spelade i allt från förstakedjan till fjärdekedjan, boxplay, glimtar till offensivt ibland. Center i första hand, klasser bättre än Mannberg.

KB: Värvad som offensiv kraft. Hans roll har successivt förändrats. Nu mera defensivt lagd. Lojal spelare, noll diva, stark på pucken och ett bra spelsinne. I HA kan han användas i både PP och BP… Riktigt bra värvning av löven om det går i hamn…

KB: gnuggare

Tigerhjärta: Ser att Björklöven är och hugger på Sallinen. Har noll koll på honom. Vad hade han för roll hos er?

JawKee: Kan hålla med i vissa fall att vi supportrar nästan är maniska i att hitta ledtrådar, 100%.
Men komigen!
Klippet är totalt intetsägande om det är utan något underliggande.
Självklart ligger det ett ansvar hos postaren. Det är personens JOBB! Någon typ av känsla och förståelse måste personen besitta över hur supportrar kan tolka inlägg, annars är det fel man/kvinna för jobbet, enkelt.

JawKee: Fast kommunikatörer har också ett ansvar när dom publicerar inlägg, särskilt i en sportförening under brinnande silly season. Vet som helst kunde förstå att detta kunde tolkas på det här sättet. Tycker det blir att leka med supportrarna. Snacka om usel kommunikation. Lägg ut highlights på Mads Hansen eller nåt om man vill undvika spekulationer.

Tigerhjärta: Fast på riktigt, där ligger ju problemet hos oss supportrar som alltid ska försöka tolka något ur inläggen. Det finns ingenting som tyder på att det är en hint om att han är klar. Bara önsketänkande. Tro mig, jag är en av dom 🤣 men att påstå att det är postaren som bär ansvar för läsarens tolkningar är ju bara sjukt.

Charles: Är väl någon som frångått det sedvanliga copy/paste och då blir det som det blir...

Charles: Tänk om Hans Abrahamsson hade rätt hela tiden, Johan är på G

KulaShaker: många fel i den artikeln, står att Järnkrok hann med 4:a assist också fast han gjorde mål inatt

Silfverkroken:
Det är ingen som vill ha den pajasen!

Rättad nu!!

" är nominerad till Vezina Trophy "

Saxat ur GD

"Jacob Markström hade en räddningsprocent på över 92 procent under säsongen och vann Vezina Trophy som NHL:s bäste målvakt" ???

Uppladdat:

500x0-brhjpg.jpg

Från april förvisso..
Uppladdat:

500x0-e230ee2d-de25-48dd-85c1-a72fd25eec7a.jpeg

KulaShaker: Enig!

Tigerhjärta: Nä, Johan klippet är bara helt lösryckt och hjärndött. OM det är en ledtråd är den enbart pinsam och irriterande.

KulaShaker: Ett snyggt mål från vår poängdrottning som nyss skrev nytt kontrakt.
Men du kan inte på allvar mena att det är samma sak som Larsson klippet?
Det är väl en väsentlig skillnad att posta klipp på en grym spelare som nyss förlängt sitt kontrakt med oss & ett mål från 2012 där huvudrollsinnehavaren inte ens längre spelar i våra ränder?

Tigerhjärta: Hur tolkar du den nya med Stalder??

Oavsett denna tweet. Hur länge innan presentation är det lagom att hinta med en tweet ex?
Tidigare samma dag? Dagen innan ?
Där nånstans tycker väl jag gränsen går

Davey85: Ja det är klart att även vi supportrar har ett ansvar i det hela, håller med dig.
Men men, nog om detta. Jag väljer iallafall att tro att han är klar, ser inget annat logiskt utfall!
Vi får hålla tummarna Brynäsare och trevlig fredag på er!

Vad tycker ni om Brynäs senaste initiativ på sociala medier?
MÅLARKIVET - Tillbakablicken
:-D

Tigerhjärta: Håller med dig om att det är dålig fingertoppskänsla av ansvarig. Tycker väl personligen inte att det är begogat att skälla på Brynäs för detta, vi är fans och måste också "cut some slack" för föreningen vi älskar.

Men ja, denna grejen var lite klantig.

{8399}: Tittar man på vad Brynäs brukar twittra om, handlar det alltid om nåt som är aktuellt. Ett jubileum, webshopen, ny spelare, organisationsförändring, lunchmenyn osv. Jag hittar inget som bara är utkastat på måfå. Obegripligt om tweeten inte betyder nåt.

Gusten: Haha! Det vore något du!

Tigerhjärta: Nu är det ju bara 4 dagar kvar tills kommunikationschefen slutar. Ett sista "prank" kanske? :)

{8399}: Fast postar man ett sådant klipp utan innebörd så anser iallafall jag den personen besitter alldeles för låg kompetens och engagemang för Brynäs IF.
70% av supporterskaran tolkade detta klippet som att ”snart presenterar Brynäs Larsson”.
Om inte han/hon som är ansvarig för ett sådant inlägg inte förstår hur det ser ut, så är inte den personen rätt för jobbet som kommunikationsansvarig.
Lite krav måste en så stor och anrik förening som Brynäs ha på sina anställda.

Tigerhjärta: Ja det är ett märkligt val av klipp måste jag säga men att som vissa gaffla om att ansvarig skall sparkas osv är ju bara på en för låg nivå. Ett snyggt Brynäsmål är det och det räcker förstås så och det är ju bara kul att det skapar lite spekulationer hos folk.

munkas:
Nu har jag inte sett JL grejen på nätet så jag pratar GENERELLT,
men det vore konstigt om BIF inte ska kunna visa gamla klipp med spelare som ej längre lirar i klubben.
Det ligger ju lite i mottagarens ansvar också att se nyktert på vad som faktiskt ha visats.

Sen om JL så är saken den att det inte alls är säkert att alla silverkrokar som lirar i NHL nu ens är motiverad när karriären är slut där bort (och man börjat bli 33+) att göra samma jobb men betydligt billigare i SHL.
Så att NHL-killarna ens NÅGONSIN kommer att lira igen i BIF är ju ett frågetecken - att JL ska lira hos oss redan i år bör ju nästan ses som orealistisk om det inte finns ”personliga skäl” bakom. Han har ju inte ens varit petad ned i AHL på de senaste åren.

Men hoppas att han kommer kan vi ju alltid göra :-)

Silfverkroken: Var det jag försökte uttrycka med "Men föreningen har satt sig i en situation med sina Tweets-ledtrådar."

Haha om man kollar senaste inlägget från brynäs så är det en som tycker att det är skamligt om inte Silfverberg är klar med tanke på hur många 3or som finns med (plus att siffran 89 finns med, det året som farbror Conny slutade i brynäs).

KulaShaker: Håller med om att Brynäsfans har en tendens att överanalysera (och jag är säkert inte bättre själv) men just det är väl en anledning att fundera en extra gång innan man lägger ut något? Att man vet att fansen kommer tolka och analysera allt till förbannelse.

Tigerhjärta: Nu var det inte specifikt det här klippet, vilket är väldigt skumt, utan vissa dyker i varje inlägg på sociala medier och försöker tolka emojis mm.

Efter klippet på Stalder så är jag nu övertygad om att det var en liten fadäs från Brynäs. Larsson är nog inte klar.

Skumt mål att välja dock. Larssons solomål i semin mot Fbk var snyggare.

KulaShaker: Skulle inte kalla det överanalyserande dock. Brynäs lägger upp ett klipp från 2012(!) där en spelare som ryktats tills Brynäs står för huvudrubriken.
Om man vill lägga upp snygga mål från arkivet finns det hundratals snyggare mål än det där? Klippet i fråga är totalt irrelevant och helt intetsägande om det inte finns något underliggande bakom?

Mattson: Håller inte med om att det är på nivå med Palushajhaveriet. Men föreningen har satt sig i en situation med sina Tweets-ledtrådar. Tycker dock att det överanalyseras ganska friskt bland fans!

Khall92: Ja, visst kan det hända men känns fortfarande osannolikt att han nobbar en chans att spela med dom bästa i världens bästa liga med 2-3 gånger så mycket betalt.

Det enda som talar för, är väl den där tweeten.

Mattson: Varför inte egentligen? Nu har jag inte haft stenkoll på hans karriär, men att ha harvat runt i 3/4e like hela sin NHl-karriär och i bottenlag större delen. Är väl kanske ett bra läge att vända hem och få spela i framstående lines samtidigt som man är i en bra ålder istället för att vända hem runt 34 och kanske inte är lika vass. Plus att det är bra mycket mindre resor och mindre matcher.

« · 2348983 · »