1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740146 inlägg · 7967 ämnen
« · 2354166 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Håller med både när det gäller Stenlund och Oskar men vill bara tillägga Oskar är helt friskförklarad och han har gått sin absolut hårdaste match vilken kämpe.

Tigerhjärta: Jag tror säkert Stenlund är god för 15-20 mål i SHL. Stor och stark är han också, så jag tycker absolut det skulle kunna vara en bra värvning. Men fick man välja så skulle jag hellre ta Frödén samt så klart vänta på vad som händer brynäsarna utan kontrakt där borta. Skulle Oskar komma hem så finns det ju en sjuk uppsida. Är han bara helt återställd från cancern så är han SHLs bästa spelare lätt..

En 25-åring som gjort över 70 matcher i NHL kan inte gärna vara en sopa i mina ögon heller. Är väl egentligen samma typ som Björninen men eftersom det är en spelartyp jag tycker vi desperat saknat har jag inget problem med att vi dubblar. Frågan är vem som av alla centrar som ska kliva ut på kant?

DanneBif1912: Förstår förstår. Enig att det vore en viss besvikelse med tanke på hur marknaden ser ut!
Men när Pettis talar om att han gillar killens ?spelstil? låter det inte riktigt som Stenlund?
Vill inte minnas att han hade någon märkvärdig spelstil? Kan ha fel!

Pettisbif: kan vi få en 1-10 bedömning av nöjdhet också?

Tigerhjärta: sopa är han väl inte,,blir ju bara så när man skriver förstår du, men framstår i värvningsväg lite som det för mig eftersom det absolut inte är det vi behöver, ;), då får han bli kallad det,,för vi behöver ljusår bättre poängspelare i nuläget,,säkert bra på massa saker, men i 40+ poäng sammanhang tror jag han är en "sopa"

DanneBif1912: Förstår inte hur du kan påstå att Stenlund är en ”sopa”?
Även jag hade blivit en aning besviken, borde finnas bättre på marknaden.
Men killen har ett vasst skott, bra tyngd och är rightare.
En sopa, nej…

Bif4life:

i brist på annat
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

Mrassarson: 37årig loui på dekis...nej tack,,den karln är slut, inte är han rightare heller

Läste nyss i AB om free agency:
Bjurman tror att Järnkrok med låg lön och som är väldigt användbar till det mesta kommer att få erbjudande från någon/några klubbar.
Däremot lät han mer inne på att Oskar kanske kunde hamna i Brynäs. Ingen kommentar skriven om JL.

DanneBif1912: Det var ju en som aldrig lirat i Brynäs.

Är det Loui Eriksson OCH att vi värvar 2 snipers är jag mer än nöjd men annars njaa..

Pettisbif: Johan Larssons spelstil har jag alltid gillat ;), fast han är ingen 40 poängsgubbe heller,,,men är ok om det är han

Mrassarson: Stenlund är absolut ingenting vi behöver, inte överhuvud taget,,,blir sjukt besviken om vi får den sopan, vi behöver 40 poängs spelare,,inte gubbar som kämpar å sliter och är bra i allat annat..;)

Pettisbif: Kul, tack!
Låter som vi andra kan avskriva en skytt med det påståendet.
Nu blir det att granska Pettis gamla inlägg över vilka spelstilar han gillar;)
Vet att Pettis vurmat för exempelvis Nordström, spelare som gör andra bättre!
Tankarna dras därför direkt (tyvärr) till Loui Eriksson. Även Anton Blidh har en förjävla fin stil! Men kanske inte den spets vi behöver?
Blir spännande detta!

Pettisbif: Stenlund tror jag... Är han sniper nog? Det är snipers vi behöver.

Pettisbif: låter som en spelare som ser bra ut på isen men som inte levererar så mycket poäng. Men är Pettis nöjd så är vi nog alla det.

Tigerhjärta:
Jo men jag blir nog rätt nöjd måste jag säga.
Har alltid gillat hans spelstil.

Tigerhjärta: Gärna 1 - 10 skala, där 10 är MegasSuperNöjd...

Pettisbif: Fint lag!
Ställer frågan igen eftersom jag är nyfiken.
OM Brynäs landar den spelare du hört om, blir du då nöjd eller besviken? Din personliga åsikt helt enkelt.

Mickis: Är det 18.00 idag svensk tid som Free A startar? fritt fram för Alcen att signa då el?

lapad: Oskar har lägenhet i samma hus som Alcen.

Pettisbif: Topp 6? Nu tycker jag du var blygsam. Man kan väl mer eller mindre dela ut guldet till Brynäs innan säsongen ens startat med den där uppställningen.

Rödin-Järnkrok-Lindblom är ju absolut goda för en 120p ihop om inte mer

Pettisbif: Satan. Tyckte jag spårade🤣🤣

Men det bästa är ju att förhoppningsvis kan snart Brynäs börja skörda.
Kom igen nu. Säg till mig bara. Lovar att inte sjvallra😀😀

Såg Silver på golfen igår.
Var där med kidsen och tjejen hans.
---
Hade ju inte tackat nej till Oskar och Calle i år.
Sen nästa år Carlsson och Djoos. Kanske Boken om han tröttnar.
Sen om 2 år tar vi Silver och Bäckis. Kanske till och med det går att drömma om Victor Söderström om han inte får lira i NHL.
Larsson vette fan. Känns som han inte vill till oss igen.
---
Drömmen nästa år:
Rödin - Järnkrok - Lindblom
Mäenalanen - Björninen - Timashov
Olesen - Palve - Scott
Eklind - Ölund - Birgersson

Skapligt! Då är det garanterat topp 6 med den forwards uppställningen. Och med dom backarna och målisarna vi redan har.

bradberry: Kan ju hoppas att han blir uppsatt på waivers nästa sommar..

mk: ”Nästa år kommer Silfver..”

- Nä han har kontrakt ytterligare en säsong… (23/24) Kommer nog spela i Brynäs från 24/25 förutsatt att hälsan står honom bi…

Chanzone: om ingen plockar upp han från waivers så bör han var det. Alltså han kan förhand med vilken klubb som helst NHL och Europa om ett helt nytt kontrakt.

{7981}: Borde väl vara fri att förhandla med vilken klubb han vill om dom köpt ut honom från sitt kontrakt?

mk: Kollar fotboll, Lena är överallt 😬

{7981}: Det är väl så som du säger.
Ny klubb tar över återstående kontrakt. (1år)
Efter det året kan man signa nytt med den klubben eller annan klubb, väl?

Oavsett så skrev AB att även Brynäs kan skriva kontrakt med Oskar.
Som om man visste nått......
Så vi kör väl på det eller😀

Skagge: waiver funkar väl så att den klubb som plockar upp den spelare som är uppsatt tar över kontraktet. När den tiden är ute gissar jag att han är fri att förhandla med med alla klubbar om ett helt nytt kontrakt (semestergissar, det är säkert någon som har stenkoll på detta)

Berge: Kan vara så att han har ett boende i Gävle, det vet inte jag personligen tror inte Oskar lämnar NHL bara så där (om det inte handlar om något annat vi inte vet)

mk: någon som vet hur free agent systemet funkar? Om inte någon NHL klubb signar Oskar innan 14 juli är då enbart SHL eller Schweiz för han då isåfall? Är tveksam till att någon NHL klubb vill köpa han

Svensson_62: Va nu inte så negativ🤣🤣

Skjut inte ner vår underbara dröm..

På tal om annat.
Fick du några bra idéer om hur Brynäs ska öka match upplevelsen när du var på SC -final i Denver?
Bara att skicka in isf😀

mk: En fin första lina

Berge: Köpte väl platta paket från klubbdirektörens firma - bara att sätta på frimärke och skicka vart som helst…. 🙂

mk: Minns fortfarande första gången jag såg honom spela - var i TV-pucken.
Minnesvärd insats - se nedan. Finns en del andra intressanta namn i listan nedan:
Uppladdat:

500x0-0b37730b-efd8-4157-9191-a097ec34182a.png

lapad:

Han handlade möbler alltså? I Sverige?

Känns inte som att de tar med sig möbler på planet till USA. Jag skiter i vad alla andra säger och konstaterar att Oskar e klar!!!!

lapad: Tänk om han lyckats locka hem ett paket.
Lindblom/ Larsson eller Lindblom/Järnkrok.

Ska Brynäs äntligen få betalt för sina spelare i NHL.

Nästa år kommer Silfver..

Fan va man spånar iväg.
Håll i mig någon innan jag hamnar i omloppsbana🤪

Tigerhjärta: Såg Oskar häromdagen, har växt till sig rejält. Handlade möbler tillsammans med sin tjej, kanske sugen att komma hem även om jag inte tror det

mk: pettis sa ju att de va något på gång i veckan

Tigerhjärta: Tänk om Alcén lyckats locka hem Oskar.
Vilken jävla bomb💣💣💣

Lär nog inte hända, men.
Bara att spekulera om det🤪🤪

Kollar man på slutapelet-17. Satan i gatan va bra han va👍👍

Silfverkroken:

Flyers vill nog bli som på 70 talet

De måste tuffa till sig, de har varit alldeles för mjäkiga i många år och fansen vill att de tuffar till sig

Lindblom kommer nog ta chansen när han får den

Hoppas på SHL

Vore roligt och se honom i Brynäs

Starkt att han överlevt cancern

FUCK cancer

Silfverkroken: Men man tog ju in mysgubben Tortorella som coach - det visar väl på att det är en satsning på trivsel och välbefinnande… 😀 (or not - mer återgång till traditionellt Broad street bullies , kan i o f s bli kul att följa med lite popcorn på avstånd)

Svensson_62: Det var synd för Stockholmshockeyn att Hammarbys hockeyverksamhet kollapsade när deras fans slutade gå på matcherna. För 20 år sedan fanns även Hammarby i J20 SuperElit och Allsvenskan, då behövde inte lika många lämna huvudstaden för att få möjlighet att gå på hockeygym.

Tigerhjärta: Först tar Flyers in DeAngelo, känd för att vara ett rövhål som vid flertalet tillfällen skapat bråk i omklädningsrummet, sedan köper man ut Lindblom, en kille som fått cancer men som kämpat sig tillbaka till NHL. De gör inte sitt bästa för att bli NHL:s mest omtyckta lag om man säger så.

{7981}: Där var det klart! Lindblom är free agent!
Måtte ingen NHL klubb plocka honom (om man skall vara egoistisk).
Sjävklart kul om Lindblom skulle fortsätta få chansen i NHL, men oj vilken förstärkning det vore för Brynäs!

Pettisbif:Många svenska spelare utan kontrakt i NHL orkar inte ens räkna upp alla , Blue jackets med bom bom som chefs scout ligger nära till hands , så om du hör något snälla ge oss en led tråd .

Enligt AB verkar det vara kaosartat i AIKs juniororganisation. Gäller att BIF är på hugget och suger in ev större talanger om det går. Kanske Ove kan göra en runda och dammsuga lite?

Han kan berätta för junisarna vad som kan hända när man går från gnaget till BIF.

Tigerhjärta: läste den tråden. Det verkar inte helt omöjligt att de köper ut OL. Gissar att de har försökt gjort en trade men han har en lön på 3M och han har inte riktigt kommit tillbaka men producerat nästa som året innan cancern. Men han fick spela en hel del i de lägre kedjorna i år.
Skulle bli förvånad om inget annat lag plockar upp honom fast till en lägre lön.
Men skulle gärna se honom i Brynäs igen.
Det kändes som att det var han som lyfte Jesper Jensen en eller två nivåer

« · 2354166 · »