1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740126 inlägg · 7967 ämnen
« · 2354257 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Frödén till Kraken så han kan vi räkna bort som ett eventuellt nyförvärv också.

Var visst lite sen på pucken här!

Pettisbif: Säg inte att det är Loui Eriksson vi tar?

Inget SHL spel för Frödén. Klar för Seattle.

Pettisbif: Nicky D får väl göra som Jagr gjorde på twitter:
” NHL GMs- I am also free agent, once again. 6,3 265 … 50 years old ,slow, but strong and good hands. Can bring experience and like to play only home games. Call me anytime. 😉”

Kanske han får napp🙂

{9873}:
Om du tror Tedenby är på väg utför så tror jag inte du sett så mycket matcher med honom senaste åren.
Han håller fortfarande mycket bra SHL klass och kommer vara riktigt vass för HV!
En toppvärvning helt klart.

Vad tror ni alla?
Tror ni Nicky D avslutar sin karriär helt o hållet eller trappar han ner i Almtuna?

Kevin Stenlund till Jets och Erik Gustafsson till Capitals.

Svensson_62: Verkligen! Hoppas att Oskar gör en bra säsong i nya laget :)

{9684}:

haha förstår att du vill va leksing ;)

{9684}: Men trevlig arena med micro brewery i en av barerna👍

mattias - 74: och nu bytte man (Toronto) ned sig på målvaktssidan - SC nja

mattias - 74: Toronto....Fula färger på dräkterna!

Svensson_62:

Problemet med Calgary är som med Toronto att de har för mycket utgifter på forwards och har en sämre backsida. De gjorde bort sig när de gjorde sig av med Giordano till Seattle, Toronto borde se över ifall man vill trejda bort marner eller nylander mot 2 - 3 spelare och lite draftval, tavares och matthews rör man inte.

Tror Toronto lägger ungefär halva sin lönebudget på 4 forwards, det håller såklart inte

mattias - 74: Tror nästa Stanley Cup hamnar hos någon av dessa (min rangordning):
Colorado
Florida
Carolina
Tampa
Rangers

men hoppas på ett lag med Brynäsare (eller Vegas där jag gifte mig)

{9873}:

Kan stämma men frågan är varför JG skall till ett lag som är så långt ifrån att vinna cupen, 2 - 3 år så kanske de är med i racet

Carolina kommer mer och mer närmare en titel i och med att de värvade Burns. de spelar enligt mig en riktigt rolig hockey

{9873}: Googlade just fram att han är född i New Jersey. Kanske Devils kan vara ett alternativ?
Synd om han lämnar Calgary - blir ju svårare för Brynäsgänget där att nå framgång nästa säsong. De hade ju en grym förstalina med honom och något stort på gång.

mattias - 74: Ryktet säger att det är Philadelphia som är ute Johnny hockey och det är en av anledningarna till att dom gjorde sig av med Oskar för att skapa utrymme under lönetaket.

Jonas Johansson klar för ett år till i Colorado 👍
Det är väl Per Johans son har jag för mig.

Svensson_62:

Ingen koll men ryktas om förlängning annars blir det nog vilken klubb som helst

Tampa skrev ett nytt 8 års kontrakt med cirelli, en av deras absolut viktigaste spelare som får för lite utrymme

Patrick kane är nära rangers

mattias - 74: Hur gick det med ”Johnny Hockey”?
Och vem ska ersätta honom i Calgarys 1:a lina?
Har du koll?

Svensson_62:

Burakovsky till Seattle -5års-5M.
Manninen signar med Vegas
Perron till Red Wings - 2 års kontrakt. Först Copp och nu Perron. detroit har något stort på gång
Lindblom till Sharks.

{9873}: Va?

Mrassarson: Manninen till NHL, skönt verkade som han var nära Örebro annars

DanneBif1912: HV är på undre halvan, vi kommer komma före dom. Är inte HV jag är orolig för..

Luddf: Grattis Oskar!! Han förtjänar att vara kvar i NHL.

{9873}: Lindblom verkar ersätta Dahlén i Sharks

DanneBif1912: Värva är inte allt utan det gäller att få ihop laget hockey är en lagsport vad jag kommer ihåg så hade dom värvat ett bra lag när dom åkte ur , så tror Brynäs kommer vara före i tabellen när slutspelet närmar sig och vi har inte värvat klart än så är absolut inte ens orolig för HV, Tedenby är på väg utför inte speciellt imponerad av den värvningen.

Pettisbif: ok my bad . Kommer ihåg fel då.

DanneBif1912: HV har 9 backar och 16 fw. Blir nog en del utlåning där.

Jan Grismöbel: jävlar vad spelare hv71 har..kan forma ett jävla starkt lag..vi kommer inte vara i närheten där

Pettisbif: Dåliga målvakter är inte speciellt orolig för Timrå , går dom till slutspel blir jag förvånad .

Jan Grismöbel:
Han stack innan dom åkte ur... rätt ska vara rätt!

mattias - 74: Tedenby stack när hv åkte ur . Nu duger det för han å komma tillbaka 👍

mattias - 74: Har väl varit i praktiken klart rätt länge att han skulle tillbaka till HV nu

Pettisbif: Topp 2-kedjorna ser väl fina ut, men bredden tycker jag ser väldigt blek ut.

Peja:

Hv värvar tillbaks Tedenby, bra värvning av dom

Rodrigo: Lindblom gjorde ca 0,3p/match 21/22, är i bra ålder, kommer antagligen bara bli bättre rent fysiskt och blev dessutom en inspirationskälla för sättet han hanterade sin sjukdom på. Han är nog en attraktiv spelare för många NHL-klubbar.

Pettisbif: Gott att se Alcén ge alla tvivlare på käften i mitt tycke.
Majoriteten gnälliga gubbar ratade Alcén innan han ens fick kliva ur axelskydden och in i kostymen!
Alcén har kommit in med ett modernt synsätt på hockey och har tillsammans med Håkan och Mikko börjat bygga ”Nya Brynäs”.
Detta skall bli oerhört spännande att följa!

Pettisbif: hann att få lite puls innan jag såg att det var en damspelare...

Gunderson:
Ge din "negativa" kommentar till alla mina haters som går loco dom få gånger jag har haft fel. Därför jag aldrig mer tänker droppa ett namn.

Det jag kan säga är att Brynäs kommer bli väldigt starka nästa säsong och kommer garanterat tippas högt i tabellen av många tyckare.

Vad jag hör så har man en väldigt bra plan för allting. Mycket som vi fans inte har en susning om. Men tro mig Alcén jobbar på som fan!

Vi kommer ju inte bli besvikna på hans lagbygge till kommande säsong. Så mycket kan jag lova er.

Pettisbif: Ett Timrå med Dahlén topp 8. Ett Timrå utan Dahlén topp 11!

Timrå ser nästan för bra ut om dom skulle landa Dahlén också.

Bra backsida med uppsida för Stenqvist, LaLeggia och Eronen sen defensivt starka kort som Per Svensson, Strömberg och Erixon.

Men kolla kedjorna:
Dahlén - Lander - Pettersson
Wedin - Hanzl - Halloran
Alvarez - Lundin - Hartman
Walterholm - Blomqvist - Andersson

Helt klart en uppstickare mot topp 8 iaf.
Dock väldigt svaga målisar för dagens SHL.
Plus rätt blek coach. Och bra målvakter samt en duktig tränare kommer man långt på!

Pettisbif: Jag gillar verkligen dina silly-rykten men att inte ge namnet och sen säga att du kommer bli nöjd gör det ju omöjligt för oss att sticka hål på en ev bluff😂 Släpp på bromsen nu och ge oss namnet! Eller en ledtråd åtminstone👍🏻

Nu är det nära… Alcen kan nu ta några Läkerol, börja sjunga upp för att trimma in telefonrösten. Kolla att mobilen är laddad, faxen har papper och bläckpennan av arkivtyp (bleknar ej inom minst 10 år) är fräsch. Ringa runt och kolla att styrelsen är rediga och nåbara om han behöver lägga bud över budget. Bara 1 timme kvar nu tills han kan gå in i den virtuella spelarshopen och shoppa loss. Lycka till Johan!!!!!

Dallemas: Ja nu ska guldet till oss nästa säsong!

Pettisbif: Hon kan bli bra

{9873}: Oskar var ju på väg mot ett riktigt genombrott när den där jäkla skitcancern slog till. Finns grym potential i honom! Skulle bli förvånad om han inte signar med ett annat lag därborta.

Flyers försöker ju skapa löneutrymme för att signa Johnny Gaudreau som sagt att han inte ska tillbaka till Calgary. Som om det skulle hjälpa, Flyers lär vara ett bottenlag flera år till.

{9873}: En till svensk som går till KHL Fredrik Claesson sedan tidigare Robin Press ibland är är inte hockey det viktigaste i livet men tydligen är pengar viktigare än moral så stäng av dom på livstid i svensk hockey blir så fruktansvärt besviken.

« · 2354257 · »